Pitäiskö huolestua veren oksentamisesta?
Herään joka aamu oksentamaan, yleensä oksennan vaan sappinesteitä/limaa. Nyt kuitenki jo kahtena päivänä oksennus on ollut todella veristä. Soitanko lekurille?
Kommentit (60)
Mitään muuta lääkitystä en käytä kun välillä somacia tai nexiumia kuureina vatsaa suojaamaan. Että ei siis siitä johdu :D
Ap
Vieläkö olet täällä kyselemässä? Mene nyt hyvä ihminen sinne päivystykseen. Ei ole mikään pikkujuttu tuo.
Päivystyksessä varmasti ruuhkaa näin juhannuksena, niin otan maanantaina yhteyttä. Luulen että jotain haavaumia vaan kurkussa koska ihan hyvävointinen olen :)
Ap
Eräällä tutulla aamuoksentelut johtui aivokasvaimesta
Aivokasvaimella pelottelijat pää magneettikuvattiin viime keväänä heti oireiden alettua
Ap
Minun tutullani taas oksentelu johtui maksavauriosta. Jos olisi aiemmin päässyt lääkäriin niin olisi selvinnyt vähemmällä, nyt joutui maksansiirtoon. Oli tullut jostain lääkkeestä se vaurio.
Oletko ap jotenkin välinpitämätön? Päivistykseen heti vaikka olisi millainen ruuhka!
älä huoli pelottelusta. Mutta mene päivystykseen. Sinä oksennat verta, sitä voi tulla yllättäen näillä tiedoilla, mitkä käytettävissä, paaaljoon! Vara ei venettä kaada. Arvaan että olet sinkku ja nuori, kukaan ei ole sitten ambulanssia soittamassa huonolla tuurilla. Hyvää Juhannusta! Kyllä ne kotiin sinut tarvittaessa heivaa!
Käytärkö ehkäisylaastaria? Minulle laastari ei sopinut ollenkaan. Saatoin kesken unien tai aamusta herätä kauheaan pahaanoloon tai oksentamiseen. Kummallista. Oireet hävisivät kun lopetin laastareidem käytön.
Miten sinua on tutkittu, kun sanot, ettei oksentelun syytä ole saatu selville, vaan sitä pidetään paniikkihäiriönä. Onko edes tähystetty? Vaadi päästä uudelleen tutkimuksiin asiantuntijan pakeille.
Ei kannata mennä lääkäriin. Olet elinkelvoton idiootti, jos et oikeasti tajua että joka-aamuisen oksentamisen syy täytyy selvittää ja että veren oksentaminen ei ole jees. Pässi.
Multa on siis aivot kuvattu, vatsa ultrattu ja verikokeita otettu enemmän kun laki sallii. Lääkärin mukaan kaikki tutkittu ja olen vain paniikkihäiriöinen. Tämän takia lääkärin meno ei oikeen innosta, kaikkeen tottuu.
Ap
Tuttavani alkoi yskiä verta ja hänellä todettiin keuhkosyöpä. Menehtyi 5 kuukauden kuluttua diagnoosista.
Ei voi olla lääkärin mielestä ok oksentaa päivittäin
Siis onko sulla paniikkihäiriötuntemuksia muutenkin vai mistä lääkäri sen diagnoosin vetäisi?
Vatsan ultraaminen ei riitä, vaadi tähystystä!
Kauanko olet oksennellut aamuisin?
Oletko herännyt koskaan yön aikana oksentamaan? Eli se tapahtuu vain herätessä? Onko niskan särkyä? Anyways meet heti lääkäriin, tällä kertaa eri ihmiselle.