Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia mielikuvia sinussa herättää henkilö, joka on hyvin alkukantainen?

Vierailija
25.06.2016 |

Tykkää syömisestä, nauttii joka suupalasta, tykkää loikoilla, liikkua ulkona, ottaa rennosti, kyseenalaistaa yhteiskunnan asettamia odotuksia ja vaatimuksia, ei välitä kulttuurista, kirjoista eikä opiskelusta. Haluaa elää mahdollisimman vaatimattomasti, ei ole materian perään ja keskustelee mieluummin syvällisiä asioita kuin small talkia tai pinnallisia asioita, viihtyy yksin mutta silloin tällöin myös toisten ihmisten kanssa, ei tarvitse huomiota ja hyväksyntää muilta ihmisiltä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kaksoisolentoni.

Uskomatonta.

Vierailija
2/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota....Alkukantainen henkilö herättää minussa ...primitiivireaktion.

Vierailija
4/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä käyttäisi sanaa "alkukantainen" luonnehtimaan kuvailemaasi henkilöä.

Vierailija
5/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tuollaisen ihmisen.

Vierailija
6/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä "syvällisiä" puhutaan, jos yhtään ei ole kiiinnostunut kirjoita/kulttuurista? 

Syvällisten puhumisen liitän sivistykseen vahvasti. 

Vierailija
7/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä "syvällisiä" puhutaan, jos yhtään ei ole kiiinnostunut kirjoita/kulttuurista? 

No itseäni on sanottu alkukantaiseksi ja pidän itsekin itseäni alkukantaisena. En välitä materiasta, somesta (av-palstasta pidän siksi, että täällä ihmiset uskaltavat näyttää myös heikkoutensa ja ovat enemmän omia itsejään kuin esim. instagramissa tai muualla, jossa kasvot ja nimet ovat näkyvillä).

En kaipaa huomiota, olen mieluiten yksin ja nautiskelen hyvistä syötävistä ja olen vain. Syvällisyyteni on siis enemmänkin sitä, että kyseenalaistan sen, miksi ihmiset ovat yhteiskunnassamme niin suorituskeskeisiä. En todellakaan pidä itseäni sivistyneenä - minulla ei ole mitään koulutusta, en lue kirjoja, en ymmärrä taidetta, en käy museoissa, en osaa keskustella ajankohtaisista asioista sillä en seuraa uutisia, elän omissa maailmoissani. Minua ei pelota olla muiden silmissä surkimus, sillä ymmärrän, että millään ei lopuksi ole mitään merkitystä, elämä on enimmäkseen pelkkää näytelmää ja kun sen tajuaa, pystyy ottamaan rennommin. Ajatukseni ovat suurelta osin lähinnä kyseenalaistamista, olen kuin pieni lapsi joka kyselee jatkuvasti "Miksi?"

Ap

Vierailija
8/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, kun teit tämän aloituksen. Juuri näin haluaisin elää, mutta en ole osannut muodostaa sitä itselleni sanoiksi.

Vierailija
9/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä taida olla kovin kaunis/komea. Lol.

Vierailija
10/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee mieleen luolamies talja päällä ja nuija kädessä.

Vierailija
11/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itseäni on sanottu alkukantaiseksi ja pidän itsekin itseäni alkukantaisena. En välitä materiasta, somesta (av-palstasta pidän siksi, että täällä ihmiset uskaltavat näyttää myös heikkoutensa ja ovat enemmän omia itsejään kuin esim. instagramissa tai muualla, jossa kasvot ja nimet ovat näkyvillä).

En kaipaa huomiota, olen mieluiten yksin ja nautiskelen hyvistä syötävistä ja olen vain. Syvällisyyteni on siis enemmänkin sitä, että kyseenalaistan sen, miksi ihmiset ovat yhteiskunnassamme niin suorituskeskeisiä. En todellakaan pidä itseäni sivistyneenä - minulla ei ole mitään koulutusta, en lue kirjoja, en ymmärrä taidetta, en käy museoissa, en osaa keskustella ajankohtaisista asioista sillä en seuraa uutisia, elän omissa maailmoissani. Minua ei pelota olla muiden silmissä surkimus, sillä ymmärrän, että millään ei lopuksi ole mitään merkitystä, elämä on enimmäkseen pelkkää näytelmää ja kun sen tajuaa, pystyy ottamaan rennommin. Ajatukseni ovat suurelta osin lähinnä kyseenalaistamista, olen kuin pieni lapsi joka kyselee jatkuvasti "Miksi?"

Ap

Tekstisi laadun perusteella olet koulusi käynyt ja pitkään harkinnut elämänasennettasi. Se ei minusta ole alkukantaista.

Vierailija
12/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin muuten sun sielun sisko, mutta olen aina tykännyt opiskelusta ja tykään siis vieläkin. Opiskelen aina jotain uutta. En itseasiassa ymmärrä luonteessasi sitä, että kysyt MIKSI - mutta et hae vastauksia? Minäkin kysyn kuin pieni lapsi "miksi", mutta aikuisena haen sitten sen vastauksen. Haluatko valmiiksi purtuja vastauksia laiskuuden takia?

Vierailija
13/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tekstisi laadun perusteella olet koulusi käynyt ja pitkään harkinnut elämänasennettasi. Se ei minusta ole alkukantaista.

Mä pääsin peruskoulusta läpi alle kuuden keskiarvolla. Siinä kaikki koulut jotka olen saanut päätökseen. Siinä sitä on titteliä.

Ap

Vierailija
14/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin muuten sun sielun sisko, mutta olen aina tykännyt opiskelusta ja tykään siis vieläkin. Opiskelen aina jotain uutta. En itseasiassa ymmärrä luonteessasi sitä, että kysyt MIKSI - mutta et hae vastauksia? Minäkin kysyn kuin pieni lapsi "miksi", mutta aikuisena haen sitten sen vastauksen. Haluatko valmiiksi purtuja vastauksia laiskuuden takia?

Et nyt ymmärtänyt. Kyselen ihmisiltä itseltään miksi. Minä kyllä tiedän vastaukset omiin valintoihini, mutta esim. jos joku hakee vaikka johonkin tiettyyn kouluun, haluaisin tietää miksi. Anteeksi, jos olen epäselvä. Se ei ole mitään uutta.

Ap

Vierailija
15/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ei nautiskele mistään, vaan kaikki mitä hän tekee on tarpeellista selviytymiselle. Ei mitään turhaa eikä monimutkaista, kaiken on sujuttava vähemmän vaivan kautta.

Jos joku sanoisi olevansa alkukantainen (primitiivinen?), pyytäisin häntä selventämään mitä hän tarkoittaa. Oikeasti alkukantainen ihminen voisi olla mielenkiintoinen, hänen maailmankuvaansa (tai sen puutteeseen) olisi kiinnostava tutustua.

Ap ei vastaa ihan minun käsitystäni alkukantaisuudesta.

Vierailija
16/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ei nautiskele mistään, vaan kaikki mitä hän tekee on tarpeellista selviytymiselle. Ei mitään turhaa eikä monimutkaista, kaiken on sujuttava vähemmän vaivan kautta.

Jos joku sanoisi olevansa alkukantainen (primitiivinen?), pyytäisin häntä selventämään mitä hän tarkoittaa. Oikeasti alkukantainen ihminen voisi olla mielenkiintoinen, hänen maailmankuvaansa (tai sen puutteeseen) olisi kiinnostava tutustua.

Ap ei vastaa ihan minun käsitystäni alkukantaisuudesta.

No minusta nykyajan alkukantaisuus sitä, että tykkää vain syödä, nukkua, fiilistellä luonnossa  ja nautiskella syömisistä ja toisesta ihmisestä (seksi). Ei siis tarvitse juurikaan materiaa hyvän olon tunteeseen.

Ap

Vierailija
17/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukantainen tuo mieleeni kivikautisen. Tai neanderthal-ihmisen, siis sana alkukantainen.

Toisaalta viimeisimpien tietojen mukaan neanderthalilaisilla oli taidetta, joten ehkä he eivät oikeasti olleetkaan kovin alkukantaisia.

Jos kyselet muilta ihmisiltä, miksi he toimivat kuten toimivat, tuot mieleeni pari tuntemaani ihmistä. He vaikuttavat minuun valitettavasti vähän huonosti. Hermostun helposti kysymyksistä, jos koen ne turhiksi. Usein tekisi mieli vastata, että selvitä itse tai mitä se sinulle kuuluu. Toisinaan ihmettelen, missä nämä ihmiset ovat viettäneet elämänsä tähän asti, kun tuotakin pitää ihmetellä. Mutta koetan olla ystävällinen, ja joskus ne keskustelut voivat olla hauskojakin.

Vierailija
18/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänteletko ja vääntelehdistkö oikein eläimellisesti harrastaessasi railakasta perseseksiä

Vierailija
19/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymättömän vastakohta ehkä? Ensimmäinen mielikuva alkukantaisesta on Tuksu kyykkykakalla rautatieasemalla.

Vierailija
20/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätä aloitusviestin perusteella kovin positiivisia ajatuksia. En arvosta juurikaan ihmisiä, jotka mainostavat sivistyksen puutettaan ja kuinka kulttuuri ja taide haukotuttavat. Ei niiden tarvitse olla intohimo, mutta jos on ylpeä siitä etteivät ne kiinnosta...

Ap myös pitää itseään kovinkin uniikkina, koska nauttii syömisestä. Niin nauttii suurin osa muistakin ihmisistä? Siksi maailma on täynnä herkullista ruokaa? 

Ap kuulostaa tekstin perusteella sivistymättömältä ja laiskalta, myös tyhmältä kun ei edes ymmärrä mitä "alkukantainen" tarkoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan