Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia mielikuvia sinussa herättää henkilö, joka on hyvin alkukantainen?

Vierailija
25.06.2016 |

Tykkää syömisestä, nauttii joka suupalasta, tykkää loikoilla, liikkua ulkona, ottaa rennosti, kyseenalaistaa yhteiskunnan asettamia odotuksia ja vaatimuksia, ei välitä kulttuurista, kirjoista eikä opiskelusta. Haluaa elää mahdollisimman vaatimattomasti, ei ole materian perään ja keskustelee mieluummin syvällisiä asioita kuin small talkia tai pinnallisia asioita, viihtyy yksin mutta silloin tällöin myös toisten ihmisten kanssa, ei tarvitse huomiota ja hyväksyntää muilta ihmisiltä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyneen vastakohta siis. 19

Vierailija
22/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkukantainen tuo mieleeni kivikautisen. Tai neanderthal-ihmisen, siis sana alkukantainen.

Toisaalta viimeisimpien tietojen mukaan neanderthalilaisilla oli taidetta, joten ehkä he eivät oikeasti olleetkaan kovin alkukantaisia.

Jos kyselet muilta ihmisiltä, miksi he toimivat kuten toimivat, tuot mieleeni pari tuntemaani ihmistä. He vaikuttavat minuun valitettavasti vähän huonosti. Hermostun helposti kysymyksistä, jos koen ne turhiksi. Usein tekisi mieli vastata, että selvitä itse tai mitä se sinulle kuuluu. Toisinaan ihmettelen, missä nämä ihmiset ovat viettäneet elämänsä tähän asti, kun tuotakin pitää ihmetellä. Mutta koetan olla ystävällinen, ja joskus ne keskustelut voivat olla hauskojakin.

Niin, minähän sanoin, että olen kuin pieni lapsi ja niin on sanonut minulle moni muukin tuntemani ihminen. En vaan pysty olemaan aikuinen, vaikka kuinka yrittäisin. En halua olla enkä koe olevani aikuinen. Monilla onkin mennyt hermot kanssani, kun kyselen koko ajan "miksi, mikä tää on" -tyyppisiä kysymyksiä. En vaan näe maailmaa siten kuin se ehkä "pitäisi" nähdä, eli että ihmiset voisivat kokea minun olevan tasavertainen aikuinen, jolle ei tarvitse selittää ja perustella kaikkea kuin pienelle, maailmaa ihmettelevälle lapselle.

Mutta tällainen minä olen ja onneksi nyt kolmeakymppiä lähestyvänä olen alkanut ajatella, että se on ihan ok olla tällainen, sillä ainakin olen aito oma itseni ja se on mielestäni tärkein piirre ihmisessä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kuvailemat ihmiset eivät ole primitiivisiä vaan syvällisiä ihmisiä, mahdollisesti spirituaalisia ja tämä ei ole sama kuin uskonnollinen hengellisyys tai jokin hippi/hipster-tyyppinen häröily. Intellektuellit eivät välitä materiasta eikä pinnallisesta maailmanmenosta, älykkäät ovat toisinajattelijoita, eivät mene koskaan massan mukana ja siksipä ovatkin usein hyvin yksinäisiä. Mitä fiksumpi ihminen, sitä vähemmän heillä on ystäviä.

Vierailija
24/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herätä aloitusviestin perusteella kovin positiivisia ajatuksia. En arvosta juurikaan ihmisiä, jotka mainostavat sivistyksen puutettaan ja kuinka kulttuuri ja taide haukotuttavat. Ei niiden tarvitse olla intohimo, mutta jos on ylpeä siitä etteivät ne kiinnosta...

Ap myös pitää itseään kovinkin uniikkina, koska nauttii syömisestä. Niin nauttii suurin osa muistakin ihmisistä? Siksi maailma on täynnä herkullista ruokaa? 

Ap kuulostaa tekstin perusteella sivistymättömältä ja laiskalta, myös tyhmältä kun ei edes ymmärrä mitä "alkukantainen" tarkoittaa.

En välitä arvostuksestasi. Ajattelitko, että nuo sanat satuttavat minua ja siksi halusit päästä ne sanomaan? Ihmiset ovat ilkeitä toisilleen, sen olen huomannut ja se on juuri yksi niistä syistä, miksi haluan vältellä useimpien ihmisten seuraa.

En minä väittänyt, ettei muutkin ihmiset nauttisi syömisestä, mutta minulle se on ainoa nautinto (seksin ohella). Se on mielestäni alkukantaista, jos ihminen ei pysty nauttimaan mistään muusta kuin ruuasta ja seksistä. Vai eikö sinusta?

Sanoit minun ajattelevan olevani uniikki. Mutta en minä pelkästään itse niin ajattele, vaan niin on sanonut moni muukin. Oikeastaan, jos ajattelit että minä ajattelin olevani, vaikken niin sanonut ajattelevani, kertoo ennemminkin siitä, että sinä itse ajattelet minun olevan sellainen.

Ap

Vierailija
25/25 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herätä aloitusviestin perusteella kovin positiivisia ajatuksia. En arvosta juurikaan ihmisiä, jotka mainostavat sivistyksen puutettaan ja kuinka kulttuuri ja taide haukotuttavat. Ei niiden tarvitse olla intohimo, mutta jos on ylpeä siitä etteivät ne kiinnosta...

Ap myös pitää itseään kovinkin uniikkina, koska nauttii syömisestä. Niin nauttii suurin osa muistakin ihmisistä? Siksi maailma on täynnä herkullista ruokaa? 

Ap kuulostaa tekstin perusteella sivistymättömältä ja laiskalta, myös tyhmältä kun ei edes ymmärrä mitä "alkukantainen" tarkoittaa.

Ai niin ja haluaisin selvennyksen, missä kohtaa vaikutin olevani ylpeä siitä, ettei kulttuuri ja taide kiinnosta? Onko todella niin, että kaikki, mitä ihmiset sanovat palstalla, ovat asioita joista he ovat (pohjimmiltaan) ylpeitä? Onpa huolestuttavaa, jos ihmiset eivät uskalla puhua heikkouksistaan tai haluavat jatkuvasti kaunistella totuutta, ettei kukaan vaan pitäisi surkimuksena. Minä olen ihan mielelläni surkimus muiden silmissä, pääasia että olen oma itseni enkä esitä olevani mitään, mitä en oikeasti ole.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan