Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon opiskelu, kielimatkat ja työnteko vaikeutuu Englannissa?

Vierailija
24.06.2016 |

Tyttö olisi lähdössä sinne vuoden päästä. Onko ongelmia luvassa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä ei ole rikosrekisteriä, ei ole raskaana tai vaikeita sairauksia, tuskin tulee ongelmia. Eiköhän nuo ole ne ensisijaiset joiden matkustusta rajoitetaan. Sairastamiset ja raskaudet sen vuoksi, koska siellä on jo useamman vuoden ollut tapetila, kun ulkomaalaisia tulee hoidattamaan vaikeita sairauksiaan tai synnytyksensä brittien kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Nuorisoa on lähtenyt Suomesta ulkomaille opiskelemaan jo kauan ennen EU:ta. Viisumi- yms. asioihin voi tulla muutoksia, mitta Suomella ja Iso-Britannialla on hyvät keskinäiset suhteet. Onnea tyttäresi opintoihin!

Vierailija
4/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain yliopistoissa on voinut suomalainen opiskella ilmaiseksi. Eipä enään. 

Vierailija
5/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopimukset opiskelija vaihdosta eivät liity EU:n. Sitä paitsi maksutta ei tietääkseni ole voinut opiskella kuin Suomessa vaikka kuinka olisi vaihto-opiskelija ohjelma maiden välillä.

Vierailija
6/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä vuoden päästä ole ongelmia. Ei se ero vuodessa tapahdu.

Vierailija
7/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopimukset opiskelija vaihdosta eivät liity EU:n. Sitä paitsi maksutta ei tietääkseni ole voinut opiskella kuin Suomessa vaikka kuinka olisi vaihto-opiskelija ohjelma maiden välillä.

Lukukausimaksuihin liittyy kyllä. EU-maista tulleilla on ollut huomattavasti halvempaa, tuo tdnk muuttuu.

Vierailija
8/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukukausimaksuihin liittyy kyllä. EU-maista tulleilla on ollut huomattavasti halvempaa, tuo tdnk muuttuu.

Vierailija
9/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kielikurssilla Bournemouthissa vuonna 1977. Ei käsittääkseni ollut mitenkään hankalaa. Passi piti olla. Ja matkaliput ja rahaa.

Vierailija
10/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a

Vierailija
11/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin kielikurssilla Bournemouthissa vuonna 1977. Ei käsittääkseni ollut mitenkään hankalaa. Passi piti olla. Ja matkaliput ja rahaa.

Nyt ollaan 2010-luvulla. Mene ET palstalle.

Vierailija
12/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britit ovat kautta aikojen ottaneet aasiastakin opiskelijoita. Kun saa opiskelupaikan, oppilaitokset taitaa hoitaa viisumimuodollisuudet maksaville asiakkailleen.

Vierailija
13/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi EU-maassa opiskelevan suomalaisen on mahdollista saada opintotukea, sekä apurahaa esim. Erasmus-ohjelman kautta.

Vierailija
14/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä olla, vaan vuodessa 2016 ja lähestytään jo hyvää vauhtia seuraavaa vuosikymmentä, jolloin Britit ovat jo irtautuneet EU:sta ja unohtaneetkin 2010 EU-sopimukset.

Siltä kannalta 70- ja 80-luvun ETA-aika muistuttaa paljon enemmän tulevaa kuin parin viimevuosikymmenen EU-aikaa. Britit solminevat jotain sen kaltaisia sopimuksia ja kuten EU:sta uhottiin Venäjän tilanteesta poiketen, ne tulevat olemaan maiden kahdenvälisiä suhteita.

Vierailija
15/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä tavaton, oletko syntynyt EU:n liittymisen jälkeen 😂

Vierailija
16/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi EU-maassa opiskelevan suomalaisen on mahdollista saada opintotukea, sekä apurahaa esim. Erasmus-ohjelman kautta.

Kyllä opintotukea saa EU:n ulkopuolellekin.

Vierailija
17/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Britit ovat kautta aikojen ottaneet aasiastakin opiskelijoita. Kun saa opiskelupaikan, oppilaitokset taitaa hoitaa viisumimuodollisuudet maksaville asiakkailleen.

Kollegani oli tekniikan tohtori, joka oli syntynyt Irakissa, mutta muuttanut Englantiin noin 12-vuotiaana ja opiskellut opintonsa siellä.

Vierailija
18/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kollegani oli tekniikan tohtori, joka oli syntynyt Irakissa, mutta muuttanut Englantiin noin 12-vuotiaana ja opiskellut opintonsa siellä.

Samoin minun tuttu ja kirje/sähköpostikaveri, Syyrialainen tekniikan professori Lontoon Brunell Universityssä.

Tuon edellisen kirjoittaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi