Tyypin 2. Diabeetikoilta ehdottomasti korvaukset pois!!!!
Vai aletaanko myös antamaan uusia maksoja alkoholisteille??? Ihan sama asia olla sokeriholisti
Kommentit (20)
Ei hoideta enää mitään, kaikki sairastuneet joutaisivat kuolla pois.
Typerä ehdotus. Nytkin korvaukset pienemmät kuin ykköstyypillä. Joo, voihan sitä nykyajan ihmisistä sanoa että tiesivät taudin riskin. MUTTA kun kakkostyypin diabetes myös monilla vanhemmilla ihmisillä joiden nuoruudessa ei ollut samalla tavalla tietoa terveellisistä syömisistä. On väärin rangaista heitä!! Muutenkin monella eläkeläisellä pienet tulot ja muutakin lääkitystä joihin menee rahaa.
Aina tätä samaa paskaa. Jos kaikki ns.itseaiheutetut sairaudet jätettäisiin hoitamatta, annettaisiin seuraavien kuolla:
1) Ilman kypärää ajava, auton alle jäävä pyöräilijä joka saa kallonmurtuman ja aivoverenvuodon.
2) Formulakuskit jotka ajaa 250km/h jonnekin shikaaniin ja pää sekä jalat ja selkärankaa katkeaa. Mm.Mika Häkkiselle tehtiin hätätrakeostomia heti onnettomuuden jälkeen, eikä onnettomuutta olisi tapahtunut jos ei olisi ajanut formulaa.
3) Laskettelijat, jääkiekkoilijat, alamäkipyöräilijät, jalkapalloilijat ym.
4) Tupakoitsijat, joiden sydäninfarkti, jalkojen valtimotukokset ja keuhkosyövät sekä keuhkoahtaumataudit ovat täysin omaa syytä.
Juu, urheiluvammat ovat myös itseaiheutettuja. Sukupuolitaudit ovat itse hankittuja, sydän ja verenpainetaudit myös itse aiheutettuja. Liikenneonnettomuudet myös pois koska pakko ei siinne liikenteeseen ei ole pakko mennä.
Jos aloittajan filosofialla aletaan korvauksia karsimaan niin lista tulee olemaan pitkä ja valtion säästöt roimat.
Diabetes 2 on vahvasti perintötekijöistä johtuva. Sairaus voi tulla hoikalle, liikunnalliselle ja terveellisesti syövälle. Eikä ole edes harvinaista. En tosin tiedä mitä ne korvaukset ovat. Itse en saa muuta kuin normaalin kela korvauksen lääkkeisiin. Saman, jonka saa vaikkapa antibioottiin.
Entäs ne 2 tyypin diabeetikot, jotka ovat hoikkia, syövät terveellisesti ja ovat liikunnallisia?
Mites sitten nuo joilta on haimasyövön takia poistettu haima ja se takia diabetes? Tai ainakin ne jotka elävät raittiina eivätkä ole omilla elintavoillaan aiheuttaneet haimasyöpäänsä..
Jatkuva Av-palstailu saattaa tehdä ihmisen sairaaksi esim. lihottaa, aiheuttaa masennusta tai muuttaa miehen Iisak Sonniksi, joten av-palstailijoilta pitää kieltää kaikenlainen hoito ja lääkitys.
Ja raskausvaivat!Ihan itse seksimällä aiheutettuja. MINÄ tosin en ollut päivääkään sairauslomalla raskaana ollessani. Vaikka lääkäri kysyi, jaksanko käydä töissä.
Minun mielestäni sukupuolitautien hoidon pitää loppua kokonaan.
Jos ei saa pidettyä housuja jalassa tai oltua uskollinen, niin PUDOTKOON POIS. Siis se.
Mun anopilla on db2. Painoa 50kg, syö enimmäkseen kalaa ja kasviksia. Ei koskaan makeaa eikä rasvaista.
Mun miehellä samoin vaikka on aktiivisesti treenaava ja syö terveellisesti. Ylipainoa muutama hassu kilo. Kevyesti karppaamalla yritämme pitää kurissa.
Kaveri on 50+ ikäinen maratoonari ja db2
Ei ole elintavoilla hankittu sairaus, ei
Vierailija kirjoitti:
Mun anopilla on db2. Painoa 50kg, syö enimmäkseen kalaa ja kasviksia. Ei koskaan makeaa eikä rasvaista.
Mun miehellä samoin vaikka on aktiivisesti treenaava ja syö terveellisesti. Ylipainoa muutama hassu kilo. Kevyesti karppaamalla yritämme pitää kurissa.
Kaveri on 50+ ikäinen maratoonari ja db2Ei ole elintavoilla hankittu sairaus, ei
Jatkan: Lääkekorvaus Kelalta kuten muillakin. Ei muita korvauksia, mitähän ap tarkoittaa?
Sukulaiseni sairastui kakkostyypin diabetekseen ja on elänyt aika terveellisesti. Ja suvussa ainakin kahdella ykköstyypin diabetes. Itsellä vain on sellainen tunne, että ei ole sit elin tavoillaan saanut. Korkeintaan olisi voinut liikkua enemmän. Ja on vielä nuorena saanut kakkostyypin diabeteksen.
Silläkin rahalla a.p:lle neuroleptejä. Loppuu se vinkuminen av:lla.
No just joo, mun miehellä paha sukurasite, jokaisella 2 tyypin diabetes, oli lihava tai hoikka.
Suurinosa insuliinilla, mies pärjää vielä onneksi tableteilla. Ei ole elintavoista aina kiinni
Hölmöläisten säästämistä. Köyhimmät eivät välttämättä pysty ostamaan säännöllisesti lääkkeitä mistä seuraa pitkällä tähtäimellä lisää amputaatioita, dialyysejä, silmävaivoja jne. eli lisäkustannuksia valtiolle sekä toimenpiteiden että avuntarpeen lisääntymisen myötä. Puhumattakaan diabeetikkojen henkilökohtaisista kärsimyksistä.
jos kelakortissa on numero 103 -> 100 % korvaus tulee diabeteslääkkeistä, riippumatta onko dm1 vai dm2. Diabetes 1 potilas voi sairastua myös dm2, eivät sulje toisiaan pois. Monista muista sairauksista ei saa 100 % korvausta millään todituksella, kuten astma, crohn ym jotka ilman hoitoa johtavat myös kuolemaan..
dm2 yleisin lääke on vieläkin metformiini joka on todella halpa, silloin ei haittaa jos korvaus on vaan perus. ettei ole erikoiskorvausta haettu.
Vierailija kirjoitti:
Diabetes 2 on vahvasti perintötekijöistä johtuva. Sairaus voi tulla hoikalle, liikunnalliselle ja terveellisesti syövälle. Eikä ole edes harvinaista. En tosin tiedä mitä ne korvaukset ovat. Itse en saa muuta kuin normaalin kela korvauksen lääkkeisiin. Saman, jonka saa vaikkapa antibioottiin.
Minulla molemmilla vanhemmilla diabetes, toisella 1-tyypin, toisella 2-. Itse sairastuin vuosi sitten ja lääkärin mukaan ei sairautta noilla perintötekijöillä olisi juuri voinut välttää. Maksan itse lääkkeeni (n. 170 e/kk), koska Kela ei korvaa yhtään käyttämästäni lääkkeestä. Lääkkeen hinta on siis pelkästään diabeteslääkkeen hinta, lisäksi tulevat muut esim. astmalääkkeet. Liekö astmakin itseaiheutettu, varmaankin!
Toivon mukaan ap sairastuu itse johonkin pitkäaikaissairauteen , liikaa toivottu on tietysti että viisastuisi sittenkään.
Ja kaikki urheiluvammahoidot itse maksettaviksi. Typerillä sählynpelaajilla aina jotakin sijoiltaan ja cheerleadereilla niskatuet mun verorahoilla.