Haluaisitko elää, jos kärsisit...
Ärtyneen suolen oireyhtymästä, kaljuuntumisesta, pakkoinkontinenssistä, ilmavaivojen karkailusta, unettomuudesta, masennuksesta ja ahdistuksesta.
Sulla ei olisi myöskään enää perhettä, ei ystäviä tai sukulaisia. Elät erakkona ja ainoat kontaktit ihmisten kanssa on netissä, sosiaalityöntekijän kanssa ja kaupan kassan kanssa.
Sua on myös kiusattu, sulla on ollut huono maine ja sun pää on täynnä traumoja.
Tälläistä on nimittäin mun elämä.
Kommentit (24)
Minulla on ollut useita sellaisia vaiheita, jolloin olen toivonut, että voisin vain kuolla pois. Itsemurha ei tunnu minusta oikealta ratkaisulta. Ensinnäkin siitä syystä, että uskon Jumalaan ja kuten joku aiempi sen muotoili, en halua vähentää niistä päivistä, jotka Herra on minulle laskenut. Ikinä et voi tietää, millainen tilanteesi voi olla kolmen, viiden tai vaikka kymmenen vuoden päästä. Olet niin nuori vielä, että moni asia voi muuttua! Itse ainakin olen hyvin onnellinen siitä, etten ole itsemurhaa koskaan yrittänytkään, vuosi sitten olin niin syvällä epätoivossa ja pahassa olossa, nyt on toivo palannut ja nautinkin monista asioista elämässä, vaikka elänkin todella raskasta elämänvaihetta tällä hetkellä ja pelkään ajoittain romahtavani tämän stressin ja pelon takia (ex-puolisoni piinaa vieläkin).
Millaista apua saat mielenterveysongelmiisi? Fyysiset vaivasi voivat olla hoidettavissakin, ajan kanssa voi löytyä keinoja, joilla pääset vatsavaivoistasi tai saat ne helppottumaan (oletko kokeillut erilaisia ruokavalioita, jotka voivat auttaa ärtyvän suolen oireyhtymään? Siis kokeillut jättää tiettyjä ruoka-aineita pois?) ja virtsankarkailua kannataa tutkia enemmän, että mistä se voisi johtua ja mikä siihen auttaisi. Oletko nainen vai mies? Mistä kaljuuntumisesi johtuu ja kuinka pahaa se on tällä hetkellä?
Onko sinulla muuten tutkittu virtsatietulehduksen mahdollisuutta? Minulla oli silloin tosi lieviä oireita ja virtsaa oli vaikea pidättää, joskus ei ollut mitään oireita, jotka olisin voinut yhdistää virtsatietulehdukseen. Sitten minulla diagnosoitiin krooninen virtsatietulehdus (hakeudun labratutkimuksiin pahoinvoinnin takia) ja sain virtsatietulehdukseen antibioottilääkityksen.
Voimia sulle aloittaja! Ikävää että joudut kärsimään tuskallisista, elämää rajoittavista vaivoista. Oletko kokeillut ärtyneen suolen hoitoon gluteenitonta ja/tai maidotonta ruokavaliota? Itselläni oli vuosia ihan järkyt suolistovaivat, mut erityisesti gluteeniton ruokavalio toi helpotusta. Kuten joku kirjoitti, sulla on viel elämä edes, oot niin nuori. Toivon sulle Valoisampaa Tulevaisuutta! Luota siihen että elämä kantaa ja Sinä olet arvokas just sellaisena kuin olet!
Tulehdus tulee mieleen, mutta asiantuntijahan en ole.
t. 11