Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauan sulla kestää arkimeikissä? Monta tuotetta sisältää?

Vierailija
23.06.2016 |

Olen katsellut noita nuorten meikkausvideoita. Jestas minkä määrän erilaisia meikkejä ne laittaa naamaan. Varmaan 25 eri tuotetta, ja sivellintä yhteen meikkiin :O On varjostusta, hohdetta, peiteväriä yms. meikkivoiteen ja useamman puuteriin lisäksi. Toinen kymmenen tuotteen satsi meneekin sitten silmiin. AAa, ja primerit joka paikkaan. Oisko 30 tuotetta yhteen meikkiin.

Itse vetäsen meikkivoiteen, sitten puuterin. Sen jälkeen silmiin vaaleata luomiväriä ja mustaa ripsaria. Lopuksi huulirasvaa, ja se on siinä. Ei mene montaa minuuttia :D

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen luullut, että monet meikkaa silleen maksisti vaan joskus. Viimesimmät katsomani meikkivideot olivat just sellanen pari, että toisessa sama tyyppi teki jonkun kardashian-lookin voimakkaasti contouraten ja toisessa arkimeikin tyyliin hieman bb-voidetta ja ripsaria.

.

Oma arkimeikki on yksinkertaisimmillaan hieman peitevoidetta ja aurinkopuuteria (mulla on tummat kulmat ja ripset, enkä huomaa ripsissä eroa, kun laitan yhden kerroksen perusripsaria). Ei varmaan hirveän montaa minuuttia mene. Jos teen kunnon pohjan, varjostukset, silmä- ja huulimeikin, meniskö 30-45 min tjsp.

Vierailija
22/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Jaska kirjoitti:

Kiva kun luettelette rivikaupalla tuotteita, mutta kylmä totuus on, että mitä nätimpi nainen niin sitä vähemmän meikkiä se tarvitsee.

Ja onko kukaan kieltänyt tätä? Olisihan se hirveän kiva olla luonnostaan hyväihoinen ja kaunis, mutta valitettavasti naama on täynnä näppyjä ja muita epätäydellisyyksiä, joten pakko käyttää aikaa niiden virheiden peittämiseen, että viitsii lähteä ihmisten ilmoille. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkimeikkiin kuluu minulla aikaa n. 15 minuuttia ja se sisältää 8-9 tuotetta: meikkivoide, vihreä peitepuikko, vaalea peiteväri, silmäluomien primeri, irtopuuteri, poskipuna, luomiväri, ripsiväri (ja joskus kulmaväri).

Arkimeikkini on sellainen, jota ei kuulu "huomata" :) Käytän vain vähän tuotteita. En esim. naamioi kasvojani kokonaan meikkivoiteella, vaan lisään sitä pisarat kasvojen keskelle ja häivytän reunaosia kohti.

Ihon- ja hiustenhoito on minulle tärkeämpää kuin meikkaaminen ja hiusten laittaminen. Hyvinvoiva iho ja puhtaat hiukset kaunistavat enemmän kuin taidokaskaan meikki.

Vierailija
24/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Jaska kirjoitti:

Kiva kun luettelette rivikaupalla tuotteita, mutta kylmä totuus on, että mitä nätimpi nainen niin sitä vähemmän meikkiä se tarvitsee.

Ei tässä mistään tarvitsemisesta ole kyse. Ei minusta kukaan TARVITSE meikkejä mihinkään. Minulla ainakin kyse on oman dramaattisen tyylini ilmaisemisesta. Tykkään pitää hiuksia mustana ja graafisesti leikattuina, tykkään pukeutua vahvoihin väreihin. Suhteellisen vahvasti meikattu naama arkenakin kuuluu lookiin. Se on osa persoonallisuuteni ilmaisua.

t. 10

Vierailija
25/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa arkisin. Kosteusvoidetta sentään käytän. Ja huulirasvaa.

Vierailija
26/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Jaska kirjoitti:

Ja onko kukaan kieltänyt tätä? Olisihan se hirveän kiva olla luonnostaan hyväihoinen ja kaunis, mutta valitettavasti naama on täynnä näppyjä ja muita epätäydellisyyksiä, joten pakko käyttää aikaa niiden virheiden peittämiseen, että viitsii lähteä ihmisten ilmoille. :(

Miksi on pakko? Mikset viitsi lähteä ihmisten ilmoille sellaisena kuin olet?

Vierailija
27/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 5 minuuttia kestää arkiaamuisin.

BB-voide nassuun, vähän peitevoidetta päälle jos peitettävää, puuteri ja aurinkopuuteri. Lopuksi sitten asettelen kulmat lumenen kulmavahalla ettei ihan joka suuntaan sojota. Jos olen oikein villillä päällä saatan jopa laittaa ripsiväriä

Vierailija
28/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitisen minuuttia. Päivävoide, meikkivoide, sipaisu puuteria. Silmämeikki: rajaus ja ripsaria. Huuliin huulikiilto. Valmis ja menoksi. iho on hyvä eiole peitettävää. Kesällä en aina laita edes meikkivoidetta.

Vierailija
29/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Tänään, ennen kuin lähdin lasten kanssa ulos;

Hieman peitevoidetta silmien ympärille, nenänpieliin ja leuan punaisimpiin kohtiin. Mustaa ripsaria yläripsiin. 5min.

Hieman enemmän, jos meen esimerkiksi kaupungille;

Samalla tavalla peitevoidetta.

Ohuesti meikkivoidetta koko kasvoille.

Yläluomen kevyt rajaus, ripsiväriä sekä ala- että yläripsiin. 10min.

Vierailija
30/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-2 minsaa. Mun rutiineihin kuuluu aamulla et pesen kasvot, laitan päivävoidetta ja ehkä ripsiväriä ja huulikiiltoa. Olen töissä toimistolla jossa puhelimitse tapahtuvaa asiakaspalvelua, en jaksa meikata enempää.

Kulmat nypitytän ja värjäytän ammattilaisella noin kolmen viikon välein.

En edes omista enempää meikkejä, jos on juhlat niin käyn kosmetologlla meikkauttamasa ja laittamassa tukan.

Mua muutaman vuoden nuorempi aviomieheni on sanonut et oon kauniimpi ilman meikkiä, tykkää kai luonnollisesta tyylistä enemmän ja mulla on kyllä ollut aina hyvä ja tasaisenvärinen iho.

N33

Vierailija
31/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös ammatinvalintakysymys miten meikkaa. Itse olen vaativassa asiantuntijatyössä, jossa kohtaan lähes päivittäin asiakkaita. Edustan sekä yritystämme että itseäni. Niihin asiakastapaamisiin ei vaan mitenkään pelmahdeta paikalla bb-voiteet poskella ja hieman ripsiväriä ripsissä, vaan ne vaativat siistiä, huoliteltu ehostusta.

Vierailija
32/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena:

-Kosteusvoide (Odotan 5-10min ennenkuin laitan muuta kasvoille)

-Peitevoide

-Puuteri

-Poskipuna

-Bronzer

-Ripsiväri

-Kulmakynä

Eli noin 20min menee.

Vierailija
33/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman reilut 5 minuuttia. Käytän meikinpohjutusvoidetta, meikkivoidetta, highlighteria, poskipunaa, ripsiväriä ja puuteria.

Vierailija
34/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhdistan naaman suihkussa aamulla, ja rasvaan Frantsilan ruusuöljyllä. Annan imeytyä aamupalan ja lehdenluvun ajan.

Sitten laitan Lumenen Nude Perfection Glow Foundation- meikkivoiteen. Vähän ohut makuuni, mutta tuossa on suojakerroin, mikä on hyvä juttu näin kesällä. Lisäksi silmänalusille Lumenen silmänaluspeitevoidetta.

Annan imeytyä samalla kun pesen hampaat. Sitten irtopuuteria, tällä krt sekin sattuu olemaan Lumenen mineraali-irtopuuteria. Sitten maahohdetta poskiluille, leukaan ja otsaan, Rimmelin merkkiä tällä krt.

Sitten laitan kulmille jauhemaista kulmaväriä, sitä on minusta tosi helppo ja nopea laittaa ja tulos on tasaisempi kuin kulmakynällä. Tämäkin sattuu olemaan Lumenea. (Olen laiska ja pihi shoppailija, ostan noita ihan lähi-Cittarista)

Ripsiin kelpuutan ainoastaan Sensain 38 astetta -ripsaria, koska muut tuntuvat valuvan ja tahrivan päivän mittaan silmänaluset.

Luomille laitan ihon väristä luomiväriä, tuo näkyy olevan Chanelia.

Huulille huulirasvaa.

Noihin menee aikaa (mitattuna meikkivoiteen laitosta, sisältää hampaiden harjauksen 2 min vajaa kymmenen minsaa, pelkän meikinlaiton osuus viisi min.

Olen meikannut jo 35 vuotta, joten arkimeikki sujuu tosi nopsasti ja varmasti.

N49

Vierailija
35/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-10min. Tuotteita on varmaan n.20kpl kevyen, huomaamattoman arkimeikin tekoon. Olen teatterimaskeeraaja enkä tee edes iltameikkeihin niin paksuja kerroksia kuin näillä mainitsemillasi videoilla tehdään, ne kuuluvat lähinnä mielestäni vain teatterin lavalle, telkkariin tai kuvauksiin. Perus arki-/päivä-/iltameikkiin kuuluu luonnollinen, hengittävä pohja. Tällaisenkin pystyy tekemään oikeilla tuotteilla ja tekniikoilla amatöörikin.

Vierailija
36/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkimeikki n. 10 min ja 5 tuotetta: bb-voide, puuteri, aurinkopuuteri/poskipuna, eyeliner ja ripsari

Juhlameikki sitten kestää paljon kauemmin ja sisältää varjostukset, pohjustukset, luomivärit...

Vierailija
37/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kauan", "Monta"... Miten ois KauanKO ja montaKO.

Vierailija
38/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mineraalipuuteri, mineraalipeitepuuteri silmien alle, vähän ruskeaa ripsiväriä,( ei joka päivä)vahaa kulmakarvoihin. 3-4 tuotetta, 3-4 minuuttia.

Vierailija
39/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti alle 10 minuuttia varmaan.

Laitan meikkivoiteen, rajaan silmät, taivutan ripset ja laitan ripsiväriä, kynää vähän kulmiin ja vielä vähän lopuksi meikkipuuteria silmien alle ja kasvoille muutenkin. Ja jotain huuliin, yleensä sävytettyä huulivoidetta. Niin ja "mietoa" luomiväriä yleensä kans.

Vierailija
40/135 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää kuinka paljon ihmiset nykyään meikkaa jopa arkena. Joskus kymmenen vuotta sitten, kun olin teini luin samantyyppisiä keskusteluja ja ihmiset käytti 3-5 tuotetta. Nykyään käytetään lähemmäs 10 tuotetta (jopa enemmänkin). Ei ihmekään kun ulkonäköpaineet vaan kasvaa, kun harva näyttää enää luonnolliselta. Varsinkin nykypäivän teinit näyttää aikuisilta. Vielä 10 vuotta sitten näytettiin lapsilta eikä naama ollut täynnä pakkelia.