Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen meikkasin metrossa lähtiessäni töihin. Joku eläkeläinen

Vierailija
23.06.2016 |

nainen tuijotti mua koko matkan murhaavasti. Ois vaihtanu paikkaa jos mun meikkaaminen niin paljon häntä häiritsi.

Olikohan kateellinen kun ei ite näytä meikattuna hyvältä?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän oli sitä ikäpolvea jolle käytöstavat ovat tärkeitä. Mä olen syntynyt 1973 ja mullekin on opetettu, että julkisesti meikkaaminen,  jopa puuterin laitto ja hiusten harjaus on moukkamaista.

Samoin täällä.

-79

Mulle myös

-86

Ja lisäisin vielä, että mun mummoni (syntynyt -37) hoiti aina kaikki kauneudenhoitojutut lukitun oven takana, niin että ukki taisi olla koko elämänsä siinä käsityksessä että naiset on sääri-, kainalo- ja naamakarvattomia ja tuoksuu luontaisesti miedoille voiteille:D Mummo joskus sanoikin että naisen kaunistautumiseen käytetty aika ja vaiva on yksityisasia, vain lopputulos on julkinen.

Vierailija
62/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen harrastanut bussissa meikkaamista, vaikka tiedän sen aika epätyylikästä olevan. Mun mielestä toiset ihmiset pitää ottaa huomioon niin, ettei aiheuta heille haittaa (esim suihkuttelemalla hiuslakkaa, mölyämällä tai vaikka haisemalla pahalta), mutta muuten ei tarvi uhrata ylimääräisiä ajatuksia sille, mitä ihmiset ajattelee. Missään ruuhkabussissa ihan toisten silmien alla en kyllä ole meikkaillut, mutta kun kuljin jonkun aikaa tunnin töihin bussilla, joka oli yleensä puolityhjä ja jossa istuin takapenkillä, säästin aikaa meikkaamalla siellä. Meikkiini kuului meikkipuuteri ja ripsari, joskus aurinkopuuteri.

Joku sanoi, että julkisissa meikkaavista saa vähän vähemmän älykkään vaikutelman. Itse pidän tietty itseäni ihan älykkäänä (kukapa ei) ja opiskelen lääkiksessä, jos siitä voi mitään päätellä, mutta pystyn kyllä elämään sen ajatuksen kanssa, että ventovieraat pitää mua tyhmänä. Tai jopa kodittomana tai prostituoituna. :D Ajankäytössä mulla kyllä on puutteita, se myönnetäköön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellekään ei näy tulevan mieleen, että joillekin julkinen liikenneväline voi ainoa mahdollinen paikka meikata. Näin on esimerkiksi jos silmät valuvat ulkona mutta töissä pitää näyttää ihmiseltä. Jos jo kotona meikkaisin niin töihin päästessäni näyttäisin pandalta.

Tai kenellekään ei näytä tulevan mieleen, että jollain saataaa olla aamulla refluksitaudista ja purentaongelmasta johtuen naama ja silmäpussit ihan turvoksissa, joten meikistä tulee epäsiisti kotina laitettuna. Ja sen refluksin, purennan ja lukuisten muiden sairauksien takia on vaikea nukkua, joten en jaksa herätä enää yhtään aikaisemmin. Olen ihan kuollut aamuisin, vaikka menisin miten ajoissa nukkumaan. Vatsakivut ja muut herättävät öisin useita kertoja yössä.

Tokihan ihmiset saavat ajatella mitä lystää. Joskus olisi hyvä pitää mielessä, että ne omat ennakkoluulot ovat useimmiten vääriä. Voi kumpa Suomeen rantautuisi pikkuhiljaa sellainen positiivinen ajattelu kanssaihmisistä ainaisen kyräilyn, haukkumisen ja mollaamisen sijaan. Tekisi ihan pirun hyvää täällä itsemurhien luvatussa maassa.

Kerro mulle maa, missä ei normista poikkeaminen herätä ihmetystä.

Niinpä.

Lisäksi nää positiivisuuden vaatijat yleensä itse haukkuu ensin kaikki kanssaeläjät _niin suomalaisen negatiivisiksi_. Täysin sokeina omalle kielteiselle ajattelulleen. Mutta kun ne muut ;)

Vierailija
64/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän oli sitä ikäpolvea jolle käytöstavat ovat tärkeitä. Mä olen syntynyt 1973 ja mullekin on opetettu, että julkisesti meikkaaminen,  jopa puuterin laitto ja hiusten harjaus on moukkamaista.

Samoin täällä.

-79

Vitun mummot ja teidän mummo-opit

:D

-76-

Vierailija
65/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei haittaa metrossa, bussissa tai junassa meikkaaminen; olen sitä ilmeisesti nähnyt sen verran harvemmin.

Enemmän kyllä ärsyttää julkisilla paikoilla esim.kuntosalin pukuhuoneessa, kun naiset tuppaavat hiuksiinsa kilotolkulla voimakkaan hajuista lakkaa. Kerran huomautin tutulle naiselle, että voisiko sen suihkutuksen hoitaa muualla, kun täällä on astmaatikkoja. Nainen vaan vastasi äkäisesti, että minä suihkuttelen just silloin ja missä itse haluan. Ja joo, tämä oli vanhempi nainen. Uskon, että nuoremmat naiset olisivat olleet kohteliaampia. Harmi sinänsä, että tämän naisen vuoksi jouduin jättämään tunnit tässä salissa väliin, silloin kun tiesin hänen tulevan tunneille. 

Vierailija
66/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellekään ei näy tulevan mieleen, että joillekin julkinen liikenneväline voi ainoa mahdollinen paikka meikata. Näin on esimerkiksi jos silmät valuvat ulkona mutta töissä pitää näyttää ihmiseltä. Jos jo kotona meikkaisin niin töihin päästessäni näyttäisin pandalta.

Tai kenellekään ei näytä tulevan mieleen, että jollain saataaa olla aamulla refluksitaudista ja purentaongelmasta johtuen naama ja silmäpussit ihan turvoksissa, joten meikistä tulee epäsiisti kotina laitettuna. Ja sen refluksin, purennan ja lukuisten muiden sairauksien takia on vaikea nukkua, joten en jaksa herätä enää yhtään aikaisemmin. Olen ihan kuollut aamuisin, vaikka menisin miten ajoissa nukkumaan. Vatsakivut ja muut herättävät öisin useita kertoja yössä.

Tokihan ihmiset saavat ajatella mitä lystää. Joskus olisi hyvä pitää mielessä, että ne omat ennakkoluulot ovat useimmiten vääriä. Voi kumpa Suomeen rantautuisi pikkuhiljaa sellainen positiivinen ajattelu kanssaihmisistä ainaisen kyräilyn, haukkumisen ja mollaamisen sijaan. Tekisi ihan pirun hyvää täällä itsemurhien luvatussa maassa.

Milloin bussissa meikkaaminen on ollut normaalista poikkeavaa? Olen syntynyt vuonna 1986 ja koko sinä aikana kaupungissa asuessa bussissa meikkaaminen ei ole ollut mitään niin erikoislaatuista, että normaalit kaupunkilaiset siihen edes kiinnittäisi huomiota.

Vierailija
67/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.

Lisäksi nää positiivisuuden vaatijat yleensä itse haukkuu ensin kaikki kanssaeläjät _niin suomalaisen negatiivisiksi_. Täysin sokeina omalle kielteiselle ajattelulleen. Mutta kun ne muut ;)

Juuri tätä tarkoitin :D. Pelkkä positiivisuudesta puhuminen käännetään negatiivisuudeksi! Uskomaton taito kyllä, onneksi tämä muuttuu nuorison myötä tulevaisuudessa.

Vierailija
68/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin täällä.

-79

Vitun mummot ja teidän mummo-opit

:D

-76-

Ja tässä meillä on hyvä esimerkki siitä, miten valkoinen roskaväki perustelee asiallisesti omia käytöstapojaan. 

Vierailija
69/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin bussissa meikkaaminen on ollut normaalista poikkeavaa? Olen syntynyt vuonna 1986 ja koko sinä aikana kaupungissa asuessa bussissa meikkaaminen ei ole ollut mitään niin erikoislaatuista, että normaalit kaupunkilaiset siihen edes kiinnittäisi huomiota.

Kerrotko missä päin kaupunkia sinä asut? Seutu voisi antaa indikaatiota siitä, missä päin se on sitä "normaalia" toimintaa. 

Vierailija
70/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kun et sheivannu sääriä .....

Jotain käyttäytymistapoja. Onhan toi aika noloo meikata metrossa. WT meininkiä.

Ja taatusti töllötti kun näytät niiin.. Pöllöltä jos noin käyttäydyt.

Vierailija
71/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä. Oli ihan selvästi kateellinen. Mitään muuta vaihtoehtoja ei ole,  kaikki ihmiset jotka katsovat sinua ovat kateellisia. 

Vierailija
72/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meikkaan bussissa, jos on niin kiire, etten kotona ehdi. Onhan se hölmön näköistä, mutta ikuisena mattimyöhäisenä joudun niin välillä tehdä. Kivempi olla töissä tai vaikka työhaastattelussa huolitellun näköisenä.

Vierailija
73/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä kehtais meikata metrossa/bussissa, itse asiassa oon niin häveliäs etten kehtaa meikata edes julkisten vessojen peilien edessä vaan pitää mennä vessakoppiin puuteroimaan naama. Siellä myös harjaan hiukset ja laitan huulirasvaa. Tosin jos on paljon jonoa niin en tee muuta kuin vaan taputtelen kasvoista kiillon pois vessapaperilla.

Vierailija
74/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa. Yleensä metrossa ei kukaan katso suunnilleen mitään. Kyllä siellä on tullut nähtyä kaljan juopottelua, yksin sekavien puhumista ja pari kertaa huumeen rännäämistä suoneenkin. Mutta kohteliaasti on tapana katsoa vaan toiseen suuntaan ja olla kuin ei huomaisikaan. 

No jos tuollaista on, niin toivottavasti ei tule koko hukkaputki koskaan toimintaan eikä tänne Espooseen.

Vierailija
75/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nainen tuijotti mua koko matkan murhaavasti. Ois vaihtanu paikkaa jos mun meikkaaminen niin paljon häntä häiritsi.

Eläkeläiset ovat rumia ja kuolema oven takana. Siksi kateellisia.

Vierailija
76/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat rumia ja kuolema oven takana. Siksi kateellisia.

Valkoroskaa ei pysty kadehtimaan kukaan muu kuin toinen valkoroska. Ulkopuoliset eivät ymmärrä sitä elämäntapaa. Kun ulkopuolinen  katsoo telkkarista vaikka noita Englannin travellereita niin eihän se tajua siitä kulttuurista mitään, puhumattakaan siitä, että pitäisi sitä mitenkään kadehtimisen arvoisena. Pitää olla syntyjään valkoroska ymmärtääkseen.

Vierailija
77/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikajännä juttu muuten että koskaan miehet ei ole tuijottanut paheksuvasti kun meikkaan julkisissa. Ne on aina vanhat matamit jotka kattoo pahalla silmällä.

Ap

Nuoret miehet? Vanhat matamit ja miehet osaavat käytöstavat.

Hyviin käytöstapoihin kuuluu muiden ihmisten huomiointi. Jos et laita deodoranttia metrossa ja käy ovi auki junan vessassa, et myöskään meikkaa itseäsi julkisella paikalla. Meikkaaminen on henkilökohtaisesta hygieniastaan huolehtimista ja tekemällä sitä julkisesti annat muista piittaamattoman kuvan itsestäsi.

Nämä ovat ihan perusjuttuja, jotka ovat surullisen monelle nuorelle täysin hepreaa.

Vierailija
78/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkimeikkauksesta tulee vähän sama fiilis kuin joku pesisi hampaita vieressä. Sinänsä ei mitään pahaa, mutta silti saattaa olla kiusallista tuoda omat kylppäritouhut julkiselle paikalle. Pieni meikin korjailu (huulipuna tms) on ok. Henkilökohtaisesti mulle aivan sama mitä muut tekee, mutta antaahan se meikkailu metrossa hieman junttimaisen kuvan itsestään.

Ei kai se ole sen kummempaa kuin mikään muukaan tekeminen julkisessa kulkuvälineessä. Toiset kaakattaa puhelimeen intiimejä asioitaan, toinen käyttää nettiä jne. Meikkaa vaan rauhassa vast'edeskin, vähemmän tuo häiritsee!

Vierailija
79/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksutteko te julkimeikkaamisen paheksujat myös sitä, jos jossain kemppareissa on niitä meikkauspisteitä, joissa joku meikkitaiteilija nykäisee ihmisille uudet värit naamaan ihan muiden nähden? Onko se teistä ihan sama kuin että joku olisi pystyttänyt kauppakeskuksen käytävälle vessanpöntön tai suihkun ja siinä sitten ihmiset aamutoimiaan toimittaisivat?

Vaikka mä miten päin mietin, en keksi, millä lailla julkimeikkaaminen voisi toisia loukata, vahingoittaa, inhottaa tai ällöttää. Meikkaaminen on ihan eri toimintaa kuin karvojen ajelu, vessassa käynti tai joku muu aamutoimi. Jos on pakko nousta vaikkapa aamukuudelta ja haluaa jonkun aamutoiminnon siirtää junaan tai metroon, jotta voisi nukkua hieman pidempään ja hyödyntää matkustusajan, niin se on ilman muuta meikkaaminen. Jos se on joskus 1920-luvulla ollut moukkamaista, niin on ne ajat siitä muutenkin muuttuneet. Entisaikoina ei ollut esim. soveliasta naisen paljastaa nilkkaansa, eikä ole vielä montaakaan vuosikymmentä siitä kun naisen ei sopinut mennä yksin ravintolaan. 

Vierailija
80/91 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit kysynyt siltä murhaavasti tuijottavalta naiselta,mikä sen ongelma on,ei me mammat olla selvänäkijöitä :D Jospa se oli hihhuliuskovainen ja piti meikkaamista syntisenä puuhana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi