Eilen meikkasin metrossa lähtiessäni töihin. Joku eläkeläinen
nainen tuijotti mua koko matkan murhaavasti. Ois vaihtanu paikkaa jos mun meikkaaminen niin paljon häntä häiritsi.
Olikohan kateellinen kun ei ite näytä meikattuna hyvältä?
Kommentit (91)
Minulle on valitettu hesarista metrossa. Kuulemma kahisee ja on suvakkilehti. Myös liian alhaalla olevat silmälasini ovat häirinneet. Haisen kuulemma liian vahvalle kahville ja viikonloppuisin portviinille. On kysytty mitä mulkkaan jos nostan katseeni hesarista. Tuntuu, että olen metrokiusattu.
Surullinen 50-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan kateellinen kun ei ite näytä meikattuna hyvältä?
Eihän se sunkaan meikkis valmis ollu, joten miten sitä olis voinu kadehtia? Ehkä se oli ammattilainen ja katto sun tekniikassa olevia puutteita kauhistellen.
Vierailija kirjoitti:
Voivoi kyllä on kateellista porukkaa. Minä meikkaan missä haluan. Mulla on siihen oikeus.
Ap
Ihmettelen uudelleen samaa kuin joku jo aiemmin: Olisin minäkin voinut katsoa pitkään syystä että kuinka joku kehtaa lähteä meikkaamattomalla naamalla ulos, mutta ei sitten kehtaakaan sitä pidempään näyttää?
Itse meikkaan aina kotona. Jos herätyskelloa tarvitsen, se soimaan 15 minsaa aiemmin.
Huh mitä tarinoita. Huomaa että asuntopula on suuri, kun ihmiset joutuu tekee tommosia metrossa!
Minäpä tyttö suihkutan dödön metrossa. Busassa voi vaihtaa ob:n rauhassa. Jos menen autolla, niin liikennevaloissa ehtii hyvin sheivaa. Ruuhkassa luen lehdet, täytän veroilmoituksen tai sovitan uusia rintsikoita.
Vierailija kirjoitti:
Minä lenkkeilen metrossa. Säästää aikaa.. On pyyhe mukana.. Pyyhin kyllä hiet penkistä vatsatreenin jälkeen. Jalkapäivinä ei edes tule hikeä metroon.. Kasvoille kyllä.. Kyykkyjä teen myös ja miehet tykkää 😜 En tajua miksei metroa saisi hyödyntää! Olen maksanut sen verorahoillani.
Älä valehtele, MINÄ maksoin metron verorahoillani ja määrään nyt, miten sillä mennään. Ei meikata, Ei EI.
Vierailija kirjoitti:
Voivoi kyllä on kateellista porukkaa. Minä meikkaan missä haluan. Mulla on siihen oikeus.
Ap
Minkä helvetin takia ihmiset luulee nykyään, että julkinen kulkuneuvo on heidän oma kylppärinsä tai olohuoneensa, missä voi tehdä mitä vaan? Äärimmäisen noloa kun meikataan ja leikataan kynsiäkin junassa ja bussissa. Kerran paikallisjunassa joutui konnari opastamaan parikymppistä likkaa, että hiuslakkaa ei voi junassa päästellä. Oma aivotoiminta ei tytöllä riittänyt sitä ilman apua tajuamaan.
Ei varmaan mene kauaa kun vaihdetaan tamponia vaikkapa metrossa. Ei kanssamatkustajat halua katsella toisen privaattitoimituksia, eikä julkiset kulkuneuvot yksinkertaisesti ole tarkoitettu siihen. Miksi normaali käyttäytyminen julkisilla paikoilla on nykyään liian vaikeaa? Syystäkin on kanssamatkustaja tuijottanut.
Vierailija kirjoitti:
Itse syön aamiaisen metrossa. Ruisleipä ja kahvi termarimukissa. Teen aamun jumppaliikkeet metrossa myös. Lisäksi loppumatkan meikkaan ja harjaan hiukset. Kukaan ei koskaan ole sanonut mitään tai katsonut pahalla. Joku nainen kehui hyväntuoksuista rasvaa jota laitoin pohjavoiteeksi.
Missä kaupungissa asut vai ajatko eestaas? Hesassa ei ole niin paljoa metroa että tuon kaiken ehtii rauhassa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse syön aamiaisen metrossa. Ruisleipä ja kahvi termarimukissa. Teen aamun jumppaliikkeet metrossa myös. Lisäksi loppumatkan meikkaan ja harjaan hiukset. Kukaan ei koskaan ole sanonut mitään tai katsonut pahalla. Joku nainen kehui hyväntuoksuista rasvaa jota laitoin pohjavoiteeksi.
Missä kaupungissa asut vai ajatko eestaas? Hesassa ei ole niin paljoa metroa että tuon kaiken ehtii rauhassa tehdä.
Helposti ehtii! Leipä 2min, kahvia välillä, liikkeet 2min, meikkaus 4-6min. Silmät meikkaan töissä. Hiukset harjaan jos ehdin, muuten töissä nekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lenkkeilen metrossa. Säästää aikaa.. On pyyhe mukana.. Pyyhin kyllä hiet penkistä vatsatreenin jälkeen. Jalkapäivinä ei edes tule hikeä metroon.. Kasvoille kyllä.. Kyykkyjä teen myös ja miehet tykkää 😜 En tajua miksei metroa saisi hyödyntää! Olen maksanut sen verorahoillani.
Älä valehtele, MINÄ maksoin metron verorahoillani ja määrään nyt, miten sillä mennään. Ei meikata, Ei EI.
Minä sen maksoin. Enkä meikkaa, vaan lenkkeilen ja pidän näin yllä positiivista tunnelmaa!
En ymmärrä mikset voi meikata kotona? Kotona varmaan helpompaa (ei ole meikkaamista haittaavaa julkisen kulkuneuvon liikehdintää) eikä ole kukaan katsomassa. Itse meikkaan aina samalla kun juon aamukahviani, kahvikuppi siinä meikkipöydällä ja välillä hörpin sitä :)
Vierailija kirjoitti:
Aikajännä juttu muuten että koskaan miehet ei ole tuijottanut paheksuvasti kun meikkaan julkisissa. Ne on aina vanhat matamit jotka kattoo pahalla silmällä.
Ap
Meikkaatko siis usein julkisissa kulkuvälineissä? Onko sinulla ajan hallinnassa ongelmia?
Joidenkin mielestä se on huonotapaista. Minua henkilökohtaisesti ei kiinnosta, kunhan ei sotke.
Onhan kaikilla tuttujen tai sukulaisten joukossa tuollaisia AP:n kaltaisia jurveloita, joita ei voi kutsua mihinkään arvokkaampiin juhliin, kun sitten saa hävetä liikaa.
Joillakin koko suku on samaa maata. Se on parempi vaihtoehto, ne eivät huomaa eivätkä välitä mistään. Etikettisäännöt ovat niiden mielestä teeskentelyä ja suvun miesten mielestä homomaisuutta. Tunnettehan tyypin?.
Metromeikkaajat on jotenkin niin suomalainen ilmiö ja ainakin minun kokemukseni mukaan nämä yleensä nuorehkot naishenkilöt vaikuttavat hieman keskivertoa vähemmän älykkäiltä. Tämä aloituksen tehnyt yksilö oli sitä mieltä, että miehet vaikuttavat hyväksyvän hänen meikkausoperaatioitaan. Itse olen vierestä seurannut kun kaksi nuorta miestä vaikutti erittäin vaivaantuneilta, kun perusteellinen meikkaus kaikkine vaiheineen oli käynnissä.
Noloa. noloa. noloa. Mieleltään terve nainen ei meikkaa metrossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikajännä juttu muuten että koskaan miehet ei ole tuijottanut paheksuvasti kun meikkaan julkisissa. Ne on aina vanhat matamit jotka kattoo pahalla silmällä.
ApMeikkaatko siis usein julkisissa kulkuvälineissä? Onko sinulla ajan hallinnassa ongelmia?
Tai sitten vain nauttii miesten huomiosta:)
Vierailija kirjoitti:
Ap
no siinä tapauksessa et välitä jos joku sinua katsoo. niillä on siihen oikeus!
Tähän etäisesti liittyen - itse meikkaan usein vasta töissä (vapaa työaika), kun käyn vessassa. Yleensä melko pian töihin tulon jälkeen. En niinkään itseäni vaan asiakastapaamisia varten. Olen muutaman kerran saanut kommenttia tästä "voisit hoitaa tuon sotamaalauksen laatimisen kotonasi". Olen piruuttani kellottanut ja moni muu kollega istuu pidemmän ajan p*skalla kuin minä sipaisen ripsarit. En ymmärrä mikä ongelma. Meikkaan aina vessassa pikaisesti, max. 5 minuuttia. Miksi ei muiden pissaamisaikoja kytätä samalla tavalla tai tupakkataukoja tai pullakahvipausseja? Ehkä siksi että moni, joka tällaisesta tai metromeikkauksesta ärsyyntyy, pitää meikkaamista viimeisenä turhuutena maailmassa.
Ladyt ei meikkaa metrossa, wt hempukat kyllä.
Mua ei kyllä meikkaaminen ällötä jos sellaista joudun jossain metrossa todistamaan. Sen sijaan ällötti kyllä TODELLA RANKASTI kun lähijunassa matkustin pk-seudulla ja joku muija ALKOI LEIKATA KYNSIÄÄN KYNSILEIKKURILLA :(((( Yök. Se kuvotti kun kynnenpalaset sinkoilivat pitkin poikin. Ja oli sellainen ehkä 25-35 ikäinen nainen kyseessä.