Mitä tekisit jos sinulla olisi paljon metsiä?
Kommentit (35)
Mulla ei nimittäin ole ikinä ollut oikein mitään ja nyt olen saamassa perinnöksi metsiä. AP
Kattlisin varmaan baseballia kokoajan ja jänninnittäisin miten mets pärjää otteluissa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/New_York_Mets
New York Mets on Major League Baseball -joukkue New Yorkista. Mets kuuluu MLB:n National Leaguen Eastern Divisioniin. Sen kotistadion on Citi Field Queensin piirikunnassa. Joukkueen suurin omistaja on Fred Wilpon, päävalmentaja on Terry Collins ja joukkueenjohtaja Sandy Alderson.
Mets on pelannut MLB:ssä vuodesta 1962. Mets on voittanut World Seriesin vuosina 1969 ja 1986[1], playoffiin joukkue on selvinnyt seitsemän kertaa. National Leaguen se on voittanut viisi kertaa, viimeksi 2015.
Myisin pois. En tee metsillä mitään, rahalla kyllä.
Mulla myös sama juttu joskus, tosin isäni on vasta ne perinyt itselleen että jokunen vuosi saadaan ootella :D
Enkä vielä tiedä mitä tehdään tulevaisuudessa, eikä ole tarvetta vielä miettiäkään!
Jättäisin ne luonnontilaan ja kieltäisin metsästyksen. Tavallaan tekisin niistä jonkinlaisen suojelualueen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta pitäiskö kuitenkin kunnioittaa sitä joka sen perinnön antoi? Olisihan hän voinut myydä sen itse ja jättää pelkkää rahaa jos olisi halunnut.
Varmaan myisin metsät (ehkä puut) ja sijoittaisin rahat minulle tutummalla tavalla. Kokisin metsät sijoituskohteena minulle vaikeiksi, vaikka monilla niitä on.
Ehkä kuitenkin kysyisin neuvoa tutulta metsänhoitajalta.
Metsästystä ei tarvitse sen kummemin kieltää, kun jättää metsästysoikeuden itselle, eikä vuokraa sitä kenellekään
Ottaisin selvää voiko metsää myydä sen verran että saan verot kuitattua. Tai myisin pois.
MetSIÄ ?! No eiköhän tuo jo yksikin kunnon metsäpalsta hyvällä paikalla riittäisi aika hyvään elintasoon puukaupalla ja tontteja myyntiin lohkomalla! Sen verran arvokasta metsämaa Suomessa on.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin selvää voiko metsää myydä sen verran että saan verot kuitattua. Tai myisin pois.
Eiköhän ne verot kuittaudu, kun on siinä kaikkea muutakin irtaimistoa. Sain ihan kaiken mitä yksi vanha sukulaismieheni omisti ja en edes osannut odottaa.
Tutustuisin metsänhoitosuunnitelmiin, hakkaisin tarvittaessa itselleni mukavat lomarahat, hakisin ehkä polttopuita (kukahan nekin kaatais), kävisin marjastamassa ja sienestämässä, raivaisin taimikoita (joopa joo), istuttaisin aukeille puita tai heittelisin siemeniä.
Meillä on muutama kymmenen hehtaaria metsää ja sitä hoidetaan ihan normaalisti. Saadaan polttopuut sieltä ja jouluna kuusi :). Lapselle jää kaikki aikanaan, metsää on yritetty ostaakin, mutta ei myydä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on muutama kymmenen hehtaaria metsää ja sitä hoidetaan ihan normaalisti. Saadaan polttopuut sieltä ja jouluna kuusi :). Lapselle jää kaikki aikanaan, metsää on yritetty ostaakin, mutta ei myydä.
Taitaa olla vähän enemmän tulossa. Pitää varmaan alkaa metsänhoitajaksi. AP
Selvittäisin kunnan rakennusvalvonnasta, voinko myydä sieltä tontteja. Yleensä voi. Mökkitontin myyminen on vaikeampaa, mutta kysyisin sitäkin. Myisin vuosien varrella ehkä tontin / 2 v kunnes tulee luku täyteen, paljonko saan myydä. Sitten pitäisi lopun metsän tuottamassa puuta ja rahaa. Ei metsää myydä kannata jos ei ole ihan pakko ja rahat loppu
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin ne luonnontilaan ja kieltäisin metsästyksen. Tavallaan tekisin niistä jonkinlaisen suojelualueen.
Jep, ja samalla kiellettäisiin kävelykin metsässä ettei sammal ja kanervat rasitu; noilla lääkkeillä ihmiskuntaa uhkaa nälkäkuolema vuosikymmenessä! Useimmat ihmiset osaavat suojella ja säilyttää luontoa ilman kaiken maailman pakollisia säädöksiä ja hallinnollisia kieltojakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pitäiskö kuitenkin kunnioittaa sitä joka sen perinnön antoi? Olisihan hän voinut myydä sen itse ja jättää pelkkää rahaa jos olisi halunnut.
Haloo? Se tuskin tietää mitä niille metsille tapahtuu. Voisihan sitä myydä koko omaisuutensa ennen kuolemaansa (jos ehtii ja tajuaa) ja jakaa rahansa sukulaisille, mutta aika harva niin tekee.
Luin vasta nyt että sitä metsää on tulossa ihan kunnolla.
Selvittäisin, voiko niistä kaavoittaa jotain, sillähän parhaat rahat tulee. Jos niillä on rantaa, niin mökkitontteja. Jos ne on kaupungin laidalla, niin asuinaluetta tai teollisuusaluetta. Jos vierellä on motari tai isompi tie, niin ehkä yritysaluetta. Kunnan kanssahan se pitää sopia ja neuvotella. Kannattaa palkata sitten konsultti suunnittelemaan ja avuksi neuvottelussa.
Täytyy muistaa, että maankäyttösopimuksesta täytyy maksaa kunnalle heti, mutta tontista voi tulla rahat vasta kymmenen vuoden päästä. Tuo sopii jos on kova rakennuspaine kunnassa ja tontit menee pian kaupaksi, tai sitten itsellä on massia jäädä odottamaan.
Jos ei, kuten yllä.
16
Samoilisin omilla maillani!