Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhepäivähoitaja avautuu.

Vierailija
22.06.2016 |

Hoidossa on neljän perheen lapsia. Olen yksityinen ja käytössä on ennen hoitosuhteen alkua allekirjoitettu hoitosopimus. Siellä lukee selvästi, että juhannusaatto on palkallinen vapaapäivä. Olen tästä muistuttanut myös toukokuussa ja vielä nyt kesäkuussa.

Tänään kolmen perheen vanhemmat olivat aivan pöllämystyneitä, etteivät voikaan tuoda lastaan perjantaina hoitoon. Kun he lähtevät vasta iltapäivällä ajamaan mökille ja aamu menee pakatessa. Hirveä ongelma nyt tästä, kun minä olenkin lomalla ja lapset pitäisi saada hoitoon. Eikö millään voisi tulla edes aamupäiväksi, edes pariksi tunniksi, voisiko millään..

Kuinka vaikeaa on ymmärtää, että lomapäivä on lomapäivä? Se on merkitty sopimukseen. Olen muistuttanut asiasta. Olen varmistanut moneen kertaan, että juhannusaatto on palkallinen lomapäivä.

Olen kotona, mutten silti todellakaan lomapäivänäni ota edes rahasta kotiin hoitolapsia, edes pariksi tunniksi. Miksi ihmeessä pitäisi ottaa? Kuinka monessa muussa työssä pomo pyytää tulemaan töihin edes pariksi tunniksi lomapäivänä, kun muuten on elämä niin hankalaa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph työstä saa todellakin hyvin negatiivisen kuvan kusipäisten vanhempien vuoksi

Vierailija
2/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pph työstä saa todellakin hyvin negatiivisen kuvan kusipäisten vanhempien vuoksi

Niinpä. Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia minkäänlaisten lasten kanssa. Eikä ole kyllä ollut vanhempienkaan kanssa oikeasti ongelmia, kunhan vain selän takana hakkaan päätä seinään ja avaudun anonyymisti täällä tai annan tulla itkut miehelleni. Vanhemmille yritän sanoa nätisti, mutta topakasti, miten asiat ovat. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia minkäänlaisten lasten kanssa. Eikä ole kyllä ollut vanhempienkaan kanssa oikeasti ongelmia, kunhan vain selän takana hakkaan päätä seinään ja avaudun anonyymisti täällä tai annan tulla itkut miehelleni. Vanhemmille yritän sanoa nätisti, mutta topakasti, miten asiat ovat. 

ap

Äläkä anna periksi. Kohta huomaat, että hoidat muinakin lomapäivinäsi

Vierailija
4/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu!!

Viime vuonna sanoin, etten pidä juhannusaattoa vapaana, kun kaikki sanoivat tulevansa joka tapauksessa ennen päiväunia hakemaan lapsia. Ajattelin, että menee se puoli päivää siinä ihan hyvin, tarjoan hyvää palvelua ja kun ei oltu lähdössä mihinkään, ni se oli se ja sama tulevatko ne lapset meille vai eivät.

Eipä vaan mennyt kuitenkaan sekään päivä putkeen, kun kahdella perheellä meni pakkaamiset ja kaupassa käymiset ihan mönkään ja autokin piti käydä ruuhkaisella asemalla tankkaamassa ja mummo piti hakea junalta, joka myöhästyi.. Yhden perheen lapsi haettiin klo 16.45 (työaika päättyy 16.30) ja toinen 17.15. Ärsytti todella paljon jo niiden lastenkin takia, joille oli aamulla sanottu, että isi/äiti tulee ihan hetken päästä hakemaan..

Vierailija
5/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan henkilökohtaisena avustajana ollessani samanlainen tilanne. Vaikka olin vain yhden lapsen avustaja niin jatkuvasti äiti kyseli että enkö nyt voi noita kahta pienenpääkin samalla hoitaa. Edes sen verran että käy äiti lenkillä ja kaupassa ja pankissa ja shoppailemassa. Välillä vapaapäivinä kyseltiin töihin kun äidillä oli kampaaja varattuna, että eikö nyt edes pariksi tunniksi voisi tulla.

Vierailija
6/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mulkvisti ehti jo alapeukuttaa aloitusta

:DDDD

Vierailija
7/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikanaan henkilökohtaisena avustajana ollessani samanlainen tilanne. Vaikka olin vain yhden lapsen avustaja niin jatkuvasti äiti kyseli että enkö nyt voi noita kahta pienenpääkin samalla hoitaa. Edes sen verran että käy äiti lenkillä ja kaupassa ja pankissa ja shoppailemassa. Välillä vapaapäivinä kyseltiin töihin kun äidillä oli kampaaja varattuna, että eikö nyt edes pariksi tunniksi voisi tulla.

Kai korostit, että olet avustaja, et hoitotäti?

Vierailija
8/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista puhetta hoitajalta

Vierailija
9/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas. Joillain vanhemmilla ei ole minkäänlaista häpyä. Itse en edes kehtaisi ehdottaa että vien lapset hoitoon vaan siksi että mun pitää pakata ja käydä kaupassa. Voi herramunjee...

Vierailija
10/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joillekkin tulee edelleen yllätyksenä, että vapaa-ajalla hoitajat ja opettajatkin saattaa kiroilla, juoda viinaa tai jopa nussia. Lähetän sinulle voimahalin!

Kai olet kuullut jo, että joulupukkia ei oikeesti ole olemassa? :(

Vierailija
11/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut olla ap:n kommentti.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
12/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma lapsi ei ole perhepäivähoidossa.

Vierailija
13/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinenkin avautuu: Pph.n työ on paskaa. Kiittämättömät vanhemmat jotka kuvittelevat olevansa aina oikeassa. "Asiakas on oikeassa" ja aina joutuu myötäilemään. Lapsia ei kasvateta, käytöstavat puuttuvat ja vanhempien mielestä se on söpöä tai sitten se vaan on sellainen luonne. Lapsille joutuu olemaan tiukka kodin rajojen puutteen vuoksi. Lapset eivät tykkää kun hoidossa on rajat ja säännöt. Vanhemmat arvostelevat kaikki päätökset liian vähän pukemista, liian paljon pukemiseen ja siihen kuinka lapsi on juonut liian vähän, nukkunut liian kauan, joutunut syömään itse, kakannut salassa housuun jne.

Vanhemmat eivät jousta, mutta vaativat itse joustoa. Kasvatuskumppanuus tarkoittaa käytännössä sitä että hoitaja mukautuu vanhempien toiveisiin.

Kaikkensa antaa lapsille ja pelkkiä arvostelevia katseita saa paskan palkan lisäksi.

Palkka on mitätön eikä muutakaan kiitosta heru. Työtä tehdään omalla ajalla, sitä vaatii niin esimies, esimiehen esimies kuin asiakas.

En suosittele edes niille joille ammatti on kutsumus.

Vierailija
14/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai korostit, että olet avustaja, et hoitotäti?

Yritin kyllä mutta ei tuntunut menevän perille. Hoitotädit työn lisäksi olin myös siivooja... en kadu yhtään että lähdin.

Vierailija
15/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kun ei saa viedä lasta hoitoon lomapäivänä?

Vierailija
16/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun ei saa viedä lasta hoitoon lomapäivänä?

Ei kun ihme valitusta ja uhriutumista.

Vierailija
17/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että normi pyhätyökorvaukset kaksi ekaa tuntia 150 %:a ja siitä eteenpäin 200%:a😁. En usko että heitä enää kiinnostaa ja saat pidettyä ansaitun vapaapäiväsi.

Vierailija
18/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan vanhempi ole noin idiootti ja uusavuton. Juhannusaattohan on vapaapäivä.

Vierailija
19/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja saa tehdä vapaa-aikanaan mitä lystää.

Vierailija
20/29 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisat perhepäivähoitajat,

On ihan normaalia, että töissä tulee joskus ristiriitatilanteita. Joskus asiakas voi pyytää jotain, jota ette voi täyttää. Joskus töissä voi tulla vähän paha mieli. Joskus kollega tai asiakas voi sanoa vähän harkitsemattomasti asioita.

Yrityselämässä on normaalia, että asiakkaalla on vaatimuksia, joita ei voi täyttää. Yrityselämässä on normaalia, että pyydetään töihin lomalla, mutta sitä pitää vaan olla tiukka, jos ei ole mahdoton kriisi.