Voiko aseksuaalilla olla normaali seksivietti?
Ystäväni väittää olevansa aseksuaali, vaikka on ihan tavallisessa parisuhteessa (seksiä jopa päivittäin) ja mullekin aina välillä päivittelee kuinka häntä panettaa jne. Onko tuo mahdollista vai kusettaako hän vain minua?
Kommentit (13)
Ihan normaali seksiviettihän tuolla vaikuttaisi olevan. Jossain aseksuaalin ja panseksuaalin välissä.
On mahdollista. Aseksuaalilla voi olla korkea libido.
Ei paneta ikinä, ei tee koskaan mieli. Terveisin oikea aseksuaali.
Luulen että AP: n ystävä on käsittänyt jotain väärin.
Halleluja, oikea mies on parantanut ystäväsi!
Väittää, että aseksuaalisuus ei määrity libidon vaan seksuaalisen vetovoiman kokemisen vähyyteen. Hänellä on siis normaali libido muttei koe seksuaalista vetovoimaa. 😐 Ap
Hänellä on siis oikeus itse määritellä mitä aseksuaalisuus on?
Ok.
Aseksuualilla ei ole minkäänlaista seksiviettiä.
Ystävälläsi on pakottava tarve kuulua vähemmistöön.
Voi. Viimeinen keino päästä eroon ihme tarrautujista, jotka eivät ymmärrä, että ei. Johan sytyttää, kun sanoo, että en ole halunnut mitään, ikinä koskaan, enkä vastakaan. Loppuu mankuminen.
Joo, aseksuaalisuus on laajempi käsite kuin että ei olisi minkäänlaista seksuaalisuutta. Libido ja seksuaalisen vetovoiman kokeminen ovat kaksi erillistä asiaa. Itsellä juurikin tuo, että kyllä joskus voi panettaakin, mutta halut ei kohdistu mihinkään. Ei ole ikinä kohdistuneet. Vertaisin tunnetta siihen, että voi olla kovakin nälkä, mutta ei kuitenkaan tee mieli syödä mitään. Onhan se ristiriitaista.
.
Aseksuaaleja on tosi monenlaisia, koko sanakin on oikeastaan vain yläkäsite. Suosittelen googlea ja wikipediaa. Sanaa olen aina pitänyt huonona, koska siitä saa kuvan, että aseksuaalit ovat kaikki täysin epäseksuaalisia. Sanoisin ennemmin, että ihmisissä on enemmässä tai vähemmässä määrin erilaisia aseksuaalisia piirteitä.
Itse aseksuaalina en koskaan koe halua. N40
Öö, ei ole mahdollista. Sama kuin kysyisit että voiko naispuoleinen ystäväsi olla lesbo vaikka tuntee vetoa myös miehiin. Ystäväsi yrittää olla u oikku lumihiutale tuolla seksuaalinen suuntautuminen-bullshitillään.