Tyttären avioero harmittaa
Kuulin eilen, että hakee avioeroa miehestään. Alle vuosi alustaan, viime kesänä juhlittiin häitä suurin menoin ja me vanhemmat avustimme usealla tuhannella eurolla. Ei suostu kertomaan kunnon syytä, mutta suuttui kun ehdotin että miettisi vielä. Mieskin kamalan mukava ja hyvässä työssä, viimeksi kun kävivät puhui vielä lapsista yms. Ei ole minun asiani mutta ihmetyttää! On vielä ensimmäinen avioero tähän lähisukuun...
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Iske itse vävy jos niin hyvä mies on
Tämä on mielestäni hyvä ja asiallinen neuvo. Tällä tavoin mies saadaan pysymään suvussa ja rahat eivät menneet ihan hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieleen tulee väkivalta. Minä menin baimisiin tasan vuosi sitten ja heti häiden jälkeen mies ryhtyi väkivaltaiseksi. Sitä ennen oli ihana ja täydellinen ja esittää ihanaa kunnon miestä ulkopuolisille. Äitinikin hehkuttaa joka paikassa, kuinka unelmavävy on. Mietin siis eroa itsekin, pelkään että kohta en enää pysty eroamaan, jos jään alistetuksi suhteeseen.
Eli tyttäresi on tehnyt luultavasti vaikean ja rohkean päätöksen, et voi todellakaan tietää, mitä liitossa on oikeasti tapahtunut.
Et sitten sanonut äidillesi, että mies lyö sinua?
Väkicaltaa on monenlaista muutakin lajia kuin vain "lyömistä". Ja jos en vielä pysty eroamaan, niin en aio kertoa kenellekään. Eihän muuten kehtaisi enää kohdata ketään, kun ihmettelisivät, miksi pysyttelen yhä suhteessa. Ja sitten jos joskus eroan, niin ei voi kertoa, koska ihmeteltäisiin, miksi pysyin niin kauan enkä lähtenyt heti.
Tyttärelläsi on toinen mies. Suuttui, kun ei kehtaa sitä myöntää.
En tajua, miksi jotkut vanhemmat suostuvat kustantamaan lastensa häitä? Tuo kuulostaa todella vanhanaikaiselta ja typerältä. Jokainen maksakoon prinsessahäänsä ihan itse. Sitä mieltä minä olen.
Hyvän perheen poika, hyvä koulutus ja hyvä työpaikka. Niinpä niin. Ja vielä mukavakin. Mikä lienee todellinen luonne? Moni mies esittää seurusteluaikana niin fiksua ja filmaattista, mutta kun papin aamen on napsahtanut, niin luonteen pimeät puolet nousevat esiin. Miehestä tai miksei naisestakin voi tulla oikea paskiainen. Se mitä tapahtuu omien seinien sisällä, jää myös vanhemmilta tietämättä. Ei niitä mammoille kerrota. Aluksi ehkä siksi, että pelätään vanhemman vastausta: Mitäs minä sanoinkaan? Eli häpeä on kova. Sitten syyt voivat olla myös sellaisia, joista ei juuri ääneen puhuta, ei ainakaan vanhemmille. Ja vielä, osa naisista on niin hölmöjä, että pettyvät, kun ei enää olekaan ah ja oi ja voi niin romanttista, vaan arki astuu suhteeseen. Jotkut eivät nykyään kestä arkea, vaikka sitähän elämä suurelta osin on. Ja nyt sitten mammaa harmittaa. Miksi? Ystävättärien silmissä status laskee. Eikä tullutkaan - onneksi - vielä lapsenlapsia, joilla brassailla.
Harva nykynuori enää oikeasti aikuistuu.
Erotilastot puhuvat puolestaan. Siinä syy . Ei ole eväitä kestää minkäänlaisia vastoinkäymisiä. Toivottavasti nykynuorten lapset ovat fiksumpia. Toivottavasti...
Jännämiehellä ei taidettu tarkoittaa tyttäresi aviomiestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi tutustua jännämieheen
Ei ole mikään jännämies, samalta kylältä ollaan kotoisin eli tunnen kyllä. Hyvästä perheestä ja kauppakorkean käynyt..joku vikana kai sitten kuitenkin . Ap
Ei miehessä välttämättä mitään vikaa ole. Vika voi olla myös tyttäressäsi.
Naiset eroaa nykyisin liian helposti. Ei ymmärretä arki on. Se EI ole useimmille samppanjabrunsseja ja ruusunlehtiä. Monesta tuutista vielä tuputetaan propagandaa jossa korostetaan, että on vain yksi elämä ja pitää ajatella vain omaa onneaan eikä tuhlata aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tytär töpännyt eikä voi kertoa.
Vastausten ja peukutusten mukaan se ei voi olla näin. Ero on aina miehen syy. Muista se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi tutustua jännämieheen
Ei ole mikään jännämies, samalta kylältä ollaan kotoisin eli tunnen kyllä. Hyvästä perheestä ja kauppakorkean käynyt..joku vikana kai sitten kuitenkin . Ap
Et voi yhtään tietää, mitä pinnan alla on. Niin se minunkin exäni oli sanan "kylän" poikia, kauppakorkeakoulun käynyt ja kaikkien vanhempien tätien mieleen. Osasi käyttäytyä ja olla täydellinen ulospäin. Oli kauheaa saada selvilke, että mies on pettänyt pitkään ja monien kanssa. Oli myös hirveää kertoa tästä omille vanhemmille sitten kun eropäätös oli tehty. Kaiken huipuksi jouduin selittelemään eron syitä vielä exän äidille, koska mies oli puhunut ns. muunneltua totuutta äidilleen. Ex-anoppi halusi vielä minulta takaisin meille asunnon ostoon antamiaan rahoja, jotka ex oli todellisuudessa käyttänyt omiin "tarpeisiinsa".
Ole nyt tyttäresi puolella ja tukena. Oli eron syy mikä tahansa, tukea hän tarvitsee.
Tulee mieleen pettäminen, jonkun asian pimittäminen ennen häitä ja/tai väkivalta, on sen verran yksityisiä asioita ettei niitä halua ekana kertoa, varsinkaan juoruilevalle kulidsinkiillottajaäipälle.