Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-vuokranantaja ei jätä rauhaan

Vierailija
22.06.2016 |

Nyt menee hermot. Asuin yksityiseltä vuoratussa asunnossa useamman vuoden ja vuokrasuhteen aikana ei mitään kummempaa ilmennyt. Johan muuttui ääni kellossa, kun irtisanoin vuokrasopimuksen.

Yritin aluksi tavoittaa kyseistä henkilöä useamman viikon puhelimitse, kirjeitse ja sähköpostitse irtisanoakseni sopimuksen (ja ihan hyvissä ajoin). Lopulta hän suostui kuittaamaan ilmoituksen vastaanotetuksi seuraavan kuukauden ensimmäisenä päivänä, jolloin minun olisi muka pitänyt maksaa vielä kahden kuukauden vuokrat. Tähän en suostunut ja kuluttajariitalautakunnan mainitseminen onneksi lopulta auttoi tuomaan asiaan ratkaisun omaksi edukseni.

Asunto tarkastettiin yhdessä ja mitään sen kummempaa ei siinä yhteydessä ilmennyt. Valitettavasti olin niin tyhmä, etten pyytänyt tästä allekirjoitusta, mutta vuokravakuudet palautettiin kuitenkin minulle kokonaan ja sovitusti.

No, tämä kyseinen hemmo laittelee nyt vielä 8 kk muuttamisen jälkeenkin koko ajan kuvia erinäisistä, muka rikki olevista kohdista asunnosta ja kyselee, olenko niitä huomannut. Mitä hittoa? Eikö se ole vuokranantajana vastuulla tarkastaa asunto ennen vakuuden palauttamista ja pidättää mahdolliset korvaukset vuokralaisen kanssa sovitulla tavalla? Ja kun kyse ei siis ole mistään isoista ongelmista, vaan esim. rikkinäisestä viemäritulpasta, verhokiskosta yms. Onko minulla noin onnettomiin asioihin muka joku korvausvelvollisuus vai voinko vaan sanoa, että kiitos ja näkemiin, meidän yhteydenpito oli nyt tässä.

MENEE HERMOT!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuumaat ettet maksa mitään. Häviää varmasti jos käräjille vie.

Vierailija
2/10 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne verhokiskot varmaan paljon maksa. Pistä muutama kymppi vuokranantajalle, jos olet ne tuhonnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa vain, että asunto on aikanaan tarkistettu ja et halua enää olla yhteydessä.

Sen jälkeen blokkaat ko. ihmisen.

Vierailija
4/10 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita että tavallinen kuluminen kuuluu vuokranantajana piikkiin

Vierailija
5/10 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat, että et ole huomannut. Ei hän enää niitä voi sinulta periä. Ilmoita myös, että et halua enää yhteydenottoja.

Vierailija
6/10 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse tuhonnut asunnosta yhtään mitään, muutaman naulan löin muuttaessa seinään ja nämä myös pois muuttaessa katsottiin yhdessä. En siis omasta mielestäni ole millään tavalla korvausvelvollinen ja olisihan vuokranantajan tullut tarkistaa asunto ennen minun muuttamistani siihen.

Hitto, kun en tajunnut kuvata tätä nykyistä kämppää tähän muuttaessa, seuraavan ihan taatusti kuvaan.

Ap

Vierailija
7/10 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille, että painuu vittuun.

Vierailija
8/10 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet rikkonut verhokiskon ja tulpan, ne eivät ole normaalia kulumista.

Lähetä rahat vuokranantajalle. Eivät ole kalliita.

Vierailija
9/10 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse maksaa mitään. Asunto tarksstettu ja vuokravakuus palautettu. Se oli siinä, tyhmä vuokranantaja, kun edes yrittää. Nuo mainitsemasi asiat menee muutenkin normaalin kulumisen piikkiin. T. Vuokranantaja

Vierailija
10/10 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastaa mitään enää