Miten erotaan, jos on yhteinen omistusasunto ja lapsia?
Olen pitkään miettinyt eroa, mutta en keksi kuinka se käytännössä hoidetaan. Tuntuu erittäin hankalalta ajatukselta vain lähteä. Miten te olette käytännössä asian hoitaneet? Toisten nurkkiin muuttaminen väliaikaisesti ei tunnu myöskään vaihtoehdolta. Tuntuu, ettei ole varaa erota.
Kommentit (8)
Hommaat vuokra-asunnon ja laitatte omistusasunnon myyntiin, tai mies lunastaa sinulta osuutesi. Aina on varaa erota, ei ketään voida pakottaa taloudellisten mahdottomuuksien takia jäämään paskaan liittoon.
Miehellä ei ole varaa lunastaa minun osuuttani eikä minulla ole varaa hommata itselleni vuokra-asuntoa ja samalla vielä lyhentää lainaa edellisestä asunnosta kunnes se olisi myyty. En tosiaan ymmärrä miten se käytännössä on mahdollista. Ap
Tämän takia en ole hankkimassa asuntoa kenenkään kanssa yhdessä.
Tuossa tilanteessa pistätte yhteisen asunnon myyntiin ja kun on myyty, ostatte uudet/vuokraatte.
Meillä mies vuokrasi itselleen asunnon ja mä lunastin hänen osuuden yhteisestä asunnosta. Helppoa oli.
Laitatte talon myyntiin ja kun se saadaan myytyä, hankit sen vuokra-asunnon
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei ole varaa lunastaa minun osuuttani eikä minulla ole varaa hommata itselleni vuokra-asuntoa ja samalla vielä lyhentää lainaa edellisestä asunnosta kunnes se olisi myyty. En tosiaan ymmärrä miten se käytännössä on mahdollista. Ap
Esim. Asunto vapautuu 2kk myynnin jälkeen.
Kiitos vastauksista. Ainoa vaihtoehto siis päästä sopuun miehen kanssa erosta ja laittaa yhdessä asunto myyntiin.. huoh
Ei silloin erota. Lapset ansaitsevat ehjän kodin