Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roviolta lähtevä Vesterbacka tykittää: 6 minuutin lisätyöaika ja asenneilmasto kyllästyttää

Vierailija
22.06.2016 |

http://www.talouselama.fi/uutiset/roviolta-lahteva-vesterbacka-ihmettel…
Hän ei malta odottaa sukupolven vaihtumista, korporaatiouskovaiset on tulleet tiensä päähän. Hänen mukaansa nuorissa on tulevaisuus eikä näissä kaavoihin kangistuneissa dinosauruksissa. Hän myös ihmettelee hämmästyneenä vuosikausia kestänyttä puuhastelua 6 minuutin lisätyöajasta ja muusta.

Hän ei ole ainoa joka tätä pelleilyä ihmettelee, kuin joku omituinen näytelmä jossa päähenkilöinä hallitus ja AY-liikkeet, tragikoomista komediaa. Tätä joutuvat ihmiset katselemaan, kun aikuiset leikkii näitä hiekkalaatikkoleikkejä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen ylllätys, että tällaisiakin tyyppejä vielä löytyy. Samaa mieltä.

Vierailija
2/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat poliitikot opettavat uudemmat tavoille. Katsokaa vaikka kokoomuksen uusia ministereitä. Sanni sai jatkaa kun oli osoittanut olevansa kiltti tyttö. Mykkänen on saanut oikean kasvatuksen jo kotonaan (toisen polven poliitikko), Risikko on soveliaisuutensa osoittanut jo aiemmin, samoin Orpo.

Stubb lähti pääasiassa siksi että oli ulkopuolelta tullut ja kokoomuksen ydinpönöttäjät eivät halunneet ulkopuolista sotkemaan politikointiaan.

Sama ongelma muuten ahtisaarella aikanaan. Harvemmin puolue vaihtaa menestynyttä presidenttiehdokasta vain yhden kauden jälkeen varsinkin kun kaudella ei ole tapahtunut mitään katastrofaalista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivinen ylllätys, että tällaisiakin tyyppejä vielä löytyy. Samaa mieltä.

Kukapa ei ole samaa mieltä. Toki Sipilä haluaa leikkiä, että hän on saanut jotain suurta ja merkittävää aikaan, kun oikeasti ihmisiä lähinnä naurattaa tuo amatöörien puuhastelu ja pelleily nyrkkitervehdyksineen. Kas kun eivät itkeneet vuolaasti lehdistötilaisuudessa, kun sopimus saatiin aikaiseksi, se olisi kruunanmut tämän absurdin näytelmän.

Vierailija
4/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa!

Olen ollut samaa mieltä jo pitkään mutta kun olen vain tavallinen tossunkuluttaja niin eihän se ketään kiinnosta. Tässä maassa puuhastellaan aivan naurettavien pienten juttujen parissa kuukausi- ja vuositolkulla ja mikromanageroidaan eestaas jotain kellonaikaa siitä että mihin asti sitä kaljaa nyt saakaan myydä. Pelleilyä!

Vierailija
5/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa!

Olen ollut samaa mieltä jo pitkään mutta kun olen vain tavallinen tossunkuluttaja niin eihän se ketään kiinnosta. Tässä maassa puuhastellaan aivan naurettavien pienten juttujen parissa kuukausi- ja vuositolkulla ja mikromanageroidaan eestaas jotain kellonaikaa siitä että mihin asti sitä kaljaa nyt saakaan myydä. Pelleilyä!

Totta, kaljasta ja alkoholista on väänetty kohta jo sata vuotta. Yksi hallitus siirtää kaljanoston kello yhdeksään ja toinen kello kymmeneen, tätä samaa sitten jatketaan eestaas, ovat keksineet ikiliikkujan.

6/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nytkö mennään töihin 8.00, ja tullaan pois 16.06, entä jos bussi kulkee tasatunnein? Vittu mitä vatulointia

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

7/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin pitäs poistaa tupakkatauot, kovimmat polttajat käy vartin välein 5 minuutin tauoilla, ne siis kessuttelee melkein tunnin työajalla, plus kahvi/ruokatauot

-IISAKSONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
8/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että tuosta kaverista kyllä haisee mania kilometrien päähän. Ennustan että ei mee kauaa, ennen kuin kaveri on lataamossa.

Vierailija
9/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IISAKSONNI kirjoitti:

Siis nytkö mennään töihin 8.00, ja tullaan pois 16.06, entä jos bussi kulkee tasatunnein? Vittu mitä vatulointia

-IISAK SONNI

No ei anneta pikkuasioiden häiritä heidän puuhasteluaan, katsellaan vain huvittuneena sivusta. Hallitukset vaihtuu ja sekoilut vain muuttuu pikkuisen. Ehkä jo seuraava hallitus saa jo tuon typerän kellojen siirto rumban loppumaan, tai no odotellaan sata vuotta ehkä jo siinä ajassa sekin saadaan hoidettua.

Vierailija
10/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, milloin kesä ja talviajasta luovutaan. Luulisi edes tuon saavan aikaan nämä meidän suuret johtajat.

Vierailija
11/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähinnä tavannut vain sellaisia nuoria, jotka valittaa koko ajan kaikesta. 

Viimeksi lentokentällä, jossa nuori mies kitisi koko ajan korvan juureen, kuinka jono menee hitaasti etc etc.

Oli ikävä palata Suomeen. Kyllä täällä tosiaan on asenteissa vikaa ja paljon. 

Vierailija
12/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 6 minuuttia tulee siitä, että työpäivää kohden lisättäisiin työaikaa 6min, mutta käytännössä se tarkottaisi lisää kokonaisia työpäiviä. Kun uutisoidaan että nyt tulee lisää työaikaa 6min/pv, sillä saadaan enemmän lukijoita ja tyhmät naureskelee asialle.

Esim helatorstaita ainakin yritettiin junailla työpäiväksi ilman että palkka olisi muuttunut.

Vierailija
13/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesterbackan näkökulma työelämään on vähän suppea, hän on työskennellyt pelifirmassa, se on vähän eri asia kuin jokin perinteinen teollisuusyritys tai vaikka jokin siivousala.....

Ja pitääkö sillä aina olla se v*tun ärsyttävä punainen huppari päällä! 

Ja itse työskentelen it-alalla kyllä ja meidän firmassa ei noudateta mitään perinteistä jäykkää työaikamallia, mutta työkin on sitten luonteeltaan aivan erilaista kuin jokin puhdas duunariammatti.

Vierailija
14/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay-liikkeet ne on minkä vuoksi saamme kaikki kärsiä.

Hallitusta ja poliitikkoja on melko turha syyttää.

Vierailija
15/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesterbackan näkökulma työelämään on vähän suppea, hän on työskennellyt pelifirmassa, se on vähän eri asia kuin jokin perinteinen teollisuusyritys tai vaikka jokin siivousala.....

Ja pitääkö sillä aina olla se v*tun ärsyttävä punainen huppari päällä! 

Ja itse työskentelen it-alalla kyllä ja meidän firmassa ei noudateta mitään perinteistä jäykkää työaikamallia, mutta työkin on sitten luonteeltaan aivan erilaista kuin jokin puhdas duunariammatti.

Meinasin tulla kirjoittamaan saman jutun. Josskain liukuhihnalla se työn tuottavuus on ihan suoraan siitä kiinni, kuinka paljon duunarista saadaan piiskattua irti. Ei voi mitenkään verrata johonkin pelisuunnittelun moneen muuhun luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä vaativaan ammattiin.

Vierailija
16/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehnyt Vesterbacka Roviosta uutta Disneyä ei.

Vierailija
17/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri on aina elännyt" Espoon kuplassa". Sukulaiset ja kavereiden faijat rahoittivat aluksi että pojat saivat polkaistua firman pystyyn. Ihan hienon työn tenhyt Rovion kanssa mutta ei todellakaan ole mikään "self-made man ". Eikä tarvitse ollakaan, mutta täysin typerä ajatus Petteriltä että "yrittäjien ja työnanatajien pitäisi saada päättää palkat". Millä tavoin ay-liike hankoittaa työssäkäyvine elämää. Itse olen ollut   työelämässä eikä ay-liikkeestä ole ollut minulle mitään haittaa. Voisiko joku nuoren polven uraohjus mulle tätä hiukan valoittaa?

Vierailija
18/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesterbacka on aivan oikeassa. Tää sossu-kommari ilmapiirin tulisi hävitä asap.

Vierailija
19/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesterbacka on aivan oikeassa. Tää sossu-kommari ilmapiirin tulisi hävitä asap.

Vierailija
20/21 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helatorstai kyllä olisi pysynyt vapaapäivänä, mutta palkattomana. Eihän nyt Jumalan mies Sipilä olisi voinut muuttaa pyhää päivää tavalliseksi arkipäiväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi