Vauva vuodelle 2018
Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.
Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.
Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)
Kommentit (583)
Netttteo kirjoitti:
Sustenpass79
Miten teillä kävi?😊😊👍
@ Netttteo täällä nyt kp28/28-29 tänään, ja nyt illasta tissejä juilii, vatsa on ollut kovalla(mikä mulla poikkeuksellista) eikä oikeastaan muuta, ei voi olla ihan 50/50 suuntaan tai toiseen tää tilanne, ei aavistustakaan;)!! Enkä halua testata. En tiedä mistä johtuu, mutta en vain halua. Eli piinailen tässä edelleen toistaiseksi...;) luulisi tämän viikon aikana selviävän!
Oikein paljon onnea Netttteo <3 olipa ihana lukea tuollainen uutinen :) mä näin vauvakuumeisena ilahdun niin tuttujen kuin tuntemattomienkin plussista :D
Syssy, sehän on joo henkilökohtaista, kuinka ne e-pillerit vaikuttaa. Kyllä mullakin oli ovulaatio yli 60 päivän kierrossa. Tai olin just gynellä tutkimuksissa ku ei menkat ala ja gyne ultrasi ja sanoi että ovuloin juuri nyt. Eli ei kannata masentua, vaikka olis pitkä ja epäsäännöllinen kiero. Se tasoittuu kyllä :)
Mitä mieltä ootte babyshower:eista? Haluaisitteko itselle? Ootteko ikinä järjestänyt? Mä järjestän yhdelle kaverille ensi lauantaiksi ja tää on kyl ihanaa :D Haluaisin kyllä myös sitten itsellekin, jos joskus oon raskaana! Ymmärrän kyllä myös niitä, jotka ei halua sellaista hössötystä..
Hei taas! Noista babyshowereista, minä oon järkännyt nyt 3 kaverille babyshowerit parin vuoden sisään, ja onhan ne niin ihanat juhlat! Aina me on itketty ja naurettu ja ollut kivaa juhlistaa äitiä ja vauvaa. Haluaisin ehdottomasti, että munkin ystävät pitäisivät minulle joskus 😊 meillä on aina järkätty ne yllätyksenä, ja ruoat tuotu nyyttärityyliin. Sit kivaa ohjelmaa ja pienet muistamiset vauvalle. Mun kokemuksen mukaan sillä ollut iso merkitys tulevalle äidille, vähän hemmottelua ja rakkaiden seuraa, tärkeä muistutus äidille että ystävät välittää.
Vaunuista, minä olen katsonut myös sivusilmällä noita jollyroomista yms. Bugaboot ja emmaljungat kiinnostaa. Jotkut nätit ja näppärät kun löytäisi, ja kohtuuhintaiset! Täytyy perehtyä, kunhan on ajankohtaista.
Lillamyy, tuliko sulla menkat kuitenkin loppuen lopuksi ihan luomusti vai käynnistettiinkö jollain? Ei pitäisi olla näin malttamaton luonne.. :D Kiitos tsempeistä kuitenkin!
Kukaan läheisistä kavereistani ei ole äiti, joten ei ole vielä ollut saumoja osallistua babyshowereihin.. Tykkään kyllä ideasta kovasti ja tahtoisin itselleni juhlat ja myöskin järjestäisin mielelläni jollekkin ystävälle juhlat tilaisuuden tullen. Olisi ihanaa askarrella vaippakakku ja arvuutella tulevan pienokaisen laskettua aikaa ja muuta hömppää :)
Täälläkin jännitetään Sustenpassin puolesta, testaa nyt jo kohta meidän mieliksi ;)
Oi Netttteo onnittelut plussasta!! <3 ihanaa kuulla tämmöisiö uutisia ja vähän jo jännittää muidenkin puolesta. Täällä tilanne on vielä aika jämähtänyt ja kierukan poistoa edelleen odotellaan.
Baby showereista sen verran että ehdottomasti haluan itselleni järjestettävän sellaiset. Tai sitten järjestän itse, sama se. Aina pitää juhlia jos on edes vähän aihetta, ja vauvassa sitä on paljon! :)
Vähän jännittää kyllä kokea ensimmäiset luomumenkat yli kymmeneen vuoteen. Kierukan aikana kuukautiset jäi kokonaan pois (eli melkein 5v ilman) ja ennen sitä mutustin pillereitä ja pidin tyhjennyksen sen pakollisen 4 kertaa vuodessa. Mitä jos niitä ei edes tule? Voiko ne jotenkin käynnistää niinkun Syssyn edellinen viesti asiaa sivusi? Tietääkö kukaan? :D
Syssy ja Juukelis, Mun mielestä menkat voi käynnistää jollakin lääkkeellä. En ole kyllä varma, että millä. Mulla alkoi loppujen lopuksi ihan luomusti! Ja siitä se pikkuhiljaa tasoittui (tai voiko sitä vieläkään tasaiseksi sanoa... toisaalta eikai 27-33 ole kauhean paha vaihteluväli?). Mutta mä oon kyllä sellainen hormonioikku, että jos mulla alkoi luomusti jossain välissä, niin kyllä teilläkin alkaa! Pittää vaan olla kärsivällinen :) Se oli jotenkin ihana tunne, kun lopetti pillerit ja tajusi, ettei omassa kehossa enää ole mitään ylimääräisiä hormoneja. Ehkä se oli kuitenkin enemmän mun päänsisäinen tunne :D Milloin sulla Juukelis siis suurinpiirtein on kierukan poisto?
Mä en kyllä millään malta odottaa, että pääsee sitten oikein tositoimiin ja yrittämään vauvaa :D Muutama kuukausi pitäis jaksaa! Mies osti mulle kaksi vauvalehteäki pahimpaan kuumeeseen, hehheh.
Ihanaa, että moni suhtautuu babyshowereihin noin positiivisesti. Mä oon kans sillä linjalla, että kaikkea mahdollista on hyvä juhlia :). Toivottavasti saadaan kaikki täällä viettää vielä ihanat babyshowerit <3
Alunperin kierukan poisto piti olla nyt perjantaina, mutta se nyt sitten siirtyikin helmikuun puolelle. 10.2 olisi se poistoaika sittenkin. Olin salaa ajatellut ja haaveillut, että tärppi tulisi heti ja vauvaa pukkaisikin jo vuodelle 2017, mutta koko homma tuntuu vaan koko ajan siirtyvän.
Poistolangat on siis leikattu niin lyhyiksi, että vaatii isomman operaation. Muuten varmaan jo olisin raivolla kiskonut koko vempeleen itse irti. :(
Eikä helpottanut epätoivoista kuumeilua, kun sain Lindexiltä mainoksen uutta lastenmallistoa koskien. Lindexin Newborn-mallisto on vaan niin mun näköinen, että en malta odottaa ostoksille pääsyä.
Juukelis, onpa huonoa tuuria! Me voidaan yhdessä elellä tätä "ei tapahdu mitään"-aikaa, sä odottelet kierukan poistoa ja mä niitä pirun kuukautisia :D Nyt on kp41 ja loppua ei näy!
Jos teillä tärppää heti, niin ehdittehän te hienosti 2017 vuoden puolelle ja saatte ne juhlavuoden villasukatkin. Niistä oon kateellinen jos me ei tälle vuodelle ehditä mukaan :D
Oli pakko googlettaa tuo Lindexin Newborn-mallisto ja noi vaatteet on aivan ihania! Kelpuuttaisin oikeastaan jokaisen ja monessa koossa meidän tulevalle pienelle. Näin pari yötä sitten unta, että olin raskaana ja mies oli halunnut yllättää mut ja oli ostanut vauvalle bodyn. Se oli valkoinen, missä oli pinkit reunat ja vihreä iso kukkanen, enkä ole niin rumaa bodya ikinä nähnyt. Silti olin ihan otettu, että mies oli sellaisen ostanut, etten osannut olla muuta kuin onnesta soikeana :D
Heippa kaikki!
Hurjasti onnea Netttteolle!!!<3
Tervetuloa myös kaikille uusille! :)
Pahoittelut, että mä olen pitänyt hiljaiseloa aika pitkään... mä jotenkin ajattelin, että kuumeilu ei olis niin pahaa, jos en tänne kirjottelis. Noh, oon kuitenkin käynyt melkein joka päivä lueskelemassa täällä teidän juttuja ja lueskellut vaikka miten montaa muuta palstaa, että ei tää homma nyt ihan kauheen hyvin toiminut :D
Tänne ei siis kuulu vielä muuta kun kuumeilua.. pillereitä on vielä ja niitä popsitaan. Ovulaatio- ja raskaustestejä tilasin jo muutama viikko sitten ja ne ehtikin joskus viikko sitten tulla. Järkeilin poikaystävälle sen niin, että ebaysss voi olla pitkätkin toimitusajat, niin nyt kun tilaa niin varmasti ehtii :D ekat tuli jo jossain viikossa tilauksesta, eli hyvissä ajoin ehti!
Lillamyy: mähän tilasin vauva-lehden 5-6kk, nyt odottelen että ensimmäinen tulee ja pääsee lukemaan! :D
Babyshowerit haluan tottakai! Voihan ne itsekin järjestää niinkuin joku sanoi, eikai se niin justiinsa ole :) olisi vaan ihana fiilistellä sitä raskautta ja vauvaa ja vauvajuttuja ihan kunnolla kaikkien kavereiden kanssa!
Onko ne ne terolutit millä menkkoja käynnistellään? Vai sillä vaan tasotetaan kiertoa ehkä.. olen vain jostain palstoilta lukenut noista, mutta en nyt muista miten se tarkalleen meni...
Äh, miten tätä vauvakuumetta saa laskettua, että selviää keväämmälle?! :O
Kiitos Syssy lohduttavista sanoista :) <3 mä oon kans nyt alkanut nähdä raskausaiheisia unia. Lähinnä siis sellasia että oon raskaana ja se on salaisuus vielä ja sit juuri mitään ei tapahdu, mutta päällimmäisenä muistan unesta aina vaan sen lämpimän ja onnellisen olon. Sitä odotellessa!
Heippa taas kaikki, ja tervetuloa uudet!
Jättimäiset onnittelut Netttteolle ensimmäisestä plussasta! :D Millaisilla fiiliksillä elämänmuuttavaa tapahtumaa kohti?
Sustenpass79 miten kävi, kai olet jo testannut? Päästä meidät piinasta, jännitetään sun puolesta!
Täällä ei mitään uutta, taaperoarkea päivästä toiseen. Ja mitään pahaahan siinä ei ole :D Paitsi ne heikot hetket kun tyttö huutaa hampaiden puhkeamisen takia kaksi tuntia putkeen (viime yönä). Huippukohtana kylläkin kun neiti oppi kävelemään tuossa pari viikkoa sitten <3
Mainostan vielä uusille tuota fb ryhmää jos joku olisi kiinnostunut. Vielä siis sitä ei ole järkätty kun kiinnostuneita ei ole ollut tarpeeksi. Mutta jos kiinnostaa liittyä niin pistä postia osoitteeseen fbpallot@luukku.com ;D
Onnea Netttteolle <3
Babyshowereista... Suurimmalla osalla ystävistäni on jo lapsia, joten olen ollut järjestämässä juhlia varmaan parikymmentä kertaa. Tykkään ideasta; ruokaa, yhdessäoloa ja lahjoja äidille. Yllätysjuhlat ovat ihan kivoja, mutta tuntuu että järjestän niitä mieluummin, en niinkään tykkää olla se yllätettävä. Sitä ajatellen juhlien itse järjestäminen tuntuu hyvältä ajatukselta myös.. Eikös näin tehdä Jenkeissä? Tykkäisin siitä, että jotenkin juhlistettiin äitiä, raskautta ja tulevaa vauvaa.
Täällä vauvasuunnitelmat pohdinnassa. Meidän olisi tarkoitus aloittaa yrittäminen häämatkan jälkeen tässä keväällä. Kuitenkin moni asia painaa nyt vaakakupissa: en ole päässyt tekemään töitä yli vuoteen kun en saanut työlupaa, ja nyt olisi ehkä jotain töitä tarjolla (ei omaa alaa, mutta kuitenkin, en tarvitsisi erillistä työlupaa). Toisaalta mietin opintojen aloittamista, niissä menisi pari vuotta. Toisaalta siitä voisi selvitä ihan hyvin myös vauvan kanssa (verkko-opintoja pääasiassa). Ärsyttävää, kun pitää murehtia perheen perustamisen ajoitusta ja kaikkea muuta niin paljon, että mikä on oikea aika tehdä mitäkin. Toisaalta haluaisin olla lasten kanssa kotona mahdollisimman pitkään, mutta toisaalta haluaisin palata ihan täysillä työelämään. Mietittekö te muut tällaisia asioita?
Nuuk
eli sinun kokemuksesi mukaan pienet eturenkaat on hyvät erilaisissa maastoissa, ainakin bugaboon merkillä , jos oikein ymmärsin ?.
Babyshowereista en oikeen osaa sanoa, voi ehkä olla ihan kivat, aika näyttää yllätetäänkö minut, juhlat olisi varmasti todellinen/mukava yllätys vai haluanko itse järjestää itselleni... Olen yhdessä ollut muutama vuosi sitten, se oli enimäkseen jutustelua ja mukavaa yhdessä oloa vain, ilman ohjelmaa. Onko jotain tiettyä ajankohtaa milloin babyshowerit kuuluisi pitää tai siis milloin olette yleensä pitäneet/järjestäneet kavereille ? :)
Lindexin newborn vaatteista, en itse ihan kaikista pidä, mutta paljon mukavan näköisä vaatteita on.
Tykkään kaikkia vauva ja raskaus juttja katsella :D , en sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia tämän vauvakuumeen keskellä :) .
Odottelen kovin, että aloitettaisiin jo yritys toisaaltaan ajattelen myös, että mukava olla kahdestaan vielä, sillä ehkä saa pikkaisen pienennettyä tätä kuumeilua :) .
Hyvää Viikonloppua kaikille palstalaisille !
Käyttäjä3959
Kaikki pienet renkaat ei kule missä vain :/ Mulla on siis bugaboon donkeysta vaan kokemusta ja nuissahan nuo kääntyvät etupyörät on melko isot, ei oo mitkään pikkuset ainakaan ja ne kyllä kulkee missä vaan. Metsäpolkuja menty myös ku lukitsee vaan etupyörät :) En oo bugaboon muista kärryistä ihan kartalla et millaset renkaat niissä olikaan edessä..
Mitä kuuluu sustenpassille? Oletko vielä testannut? :)
Babyshowereista, mulle ei oo ikinä pidetty semmosia, enkä minäkään oo ikinä pitäny kellekään. Toinen läheinen ystävä on vielä lapseton ja toinen saanut lapsensa kauan sitten kun en vielä tuollaisista juhlista tiennytkään, muut ei ole ollut ihan niin läheisiä että olisin alkanut järjestään. En ole myöskään kutsuja saanu koskaan tuollaisiin juhliin :)
Täällä ei mitään uutta auringon alla :D Kiva kumminkin kun ne menkat jo alkoi niin pääsen nytten kunnolla seuraileen kiertoja, bongaan ovista ja näkee vähän minkä pituisia kiertoja tulee :)
Nyt kun kierukan poisto lähestyy niin mietin Raskauskeijusta kaikenmaailman ovulaatiotestien tilailua. Huomasin että muutama muu niitä oli jo tilannut ja testaillutkin.
Onko raskautuminen siis oikeasti rakettitiedettä vai haluaako ihmiset vain maksimoida todennäköisyydet? Mietin jotenkin että vaikka yrittämistä ei ole vielä edes aloitettu, niin olen jo valmiiksi saanut mielikuvan siitä, ettei mistään tule mitään ilman kaikkia mahdollisia apuvälineitä.
En myöskään todennäköisesti malta viikkoakaan mennä sillä aiotulla "tulee jos on tullakseen"-tyylillä vaan otan kaikki poppakonstit ja lisälaitteet käyttöön. Koomista, sanon minä :D
Sustenpaussin tilannetta mietitään täälläkin jo niin täysillä, että meinataan haljeta uteliaisuudesta!
Täällä onkin ollut pari päivää hiljaiseloa, missä kaikki kuumeilijat? Mulla on mukava 10 päivän työputki tällä hetkellä menossa.. Onpahan vähemmän aikaa hourailla vauvakuumeessa :D
Juukelis, mullakin on vähän sellainen olo, että yrittäminen ois rakettitiedettä :D ja jossain määrin onhan se, kun kuukaudessa on vaan muutama päivä aikaa onnistua, joten apuvälineet on ainakin mulle tervetulleita.. Mutta jos tunnistaa oviksen tai touhuilee miehen kanssa joka toinen päivä kuun ympäri, niin mahdollisuuksien pitäisi olla hyvät ilman mitään kikkojakin, eli jokainen tyylillään. Täällä ollaan varauduttu seuraavaan kiertoon ovistikkujen ja greippimehun kanssa :D
Mun tekisi kohta taas mieli tehdä r-testi, vaikka touhuilut on jääny aika minimiin kun ollaan molemmat vaan asennoiduttu odottamaan menkkoja. Ihan häviävän pieni mahishan siinä on, että raskaana oltaisiin, mutta kun tahtoo niin toivoa parasta :D
Vieläkö mahtuu porukkaan mukaan? :) Oon pari mennyttä päivää lueskellut ketjua läpi ja arponut, että kirjoitanko vaiko enkö, mutta nyt päätin uskaltautua! Iik, tästä taitaa nyt tulla vähän virallisempaa, kun pääsee asioista kirjoittamaan. Ihan kaikkea päässä liikkuvaa vauvahömpötystä ei viitsi miehelle kertoa, ettei vallan pelästy. ;)
Minä oon 26-vuotias akka ja mies kuutisen vuotta vanhempi, yhdessä on eletty jo yhdeksän vuotta. Vielä vuosi sitten vannoin, että ikinä en omia lapsia tahdo ja mieskin oli samoilla linjoilla. Koska olemme olleet yhdessä jo tovin, niin tietysti kaikissa mahdollisissa sukujuhlissa on joutunut uteluiden kohteeksi. Aluksi vetosin mukavuudenhaluun ja työkuvioihin, jossain kohtaa alkoi ärsyttää ja vastailin rehellisesti, että no way. Loppui utelut ja nyt sitten putkahti toive omasta pienestä ihmisestä.
Ajoittaisia vauvakuumeita on ollut läpi vuosien, mutta ne meni päivässä tai parissa ohi. Hyvä ystäväni sai hiljattain toisen lapsensa ja syytän häntä tästä tämänhetkisestä olotilasta. :D Vauvakuume tuli ja tuttuun tapaan oletin, että se menee ohi. Ei kuulkaas mennyt, paheni vain! Pian huomasin keräileväni kirppispöydistä pieniä bodyja ja muita vauvahärpäkkeitä mukaani. Olen siis jo hiljalleen ostellut "kaikkea pientä", kun sopivia tavaroita on löytynyt. Omalla äidilläni on ollut jo muutaman vuoden toivetta mummuuntumisesta ja hän onkin käyttänyt omaa ammattiaan hyödyksi ja hankkinut mm. hyväkuntoisia leluja, syöttötuolin, rattaat ja sitterin omiin varastoihinsa odottamaan.
Aluksi en puhellut miehelle kuumeilustani mitään (kun odotin sen menevän ohi :D), sitten hiljalleen aloin vähän vitsailla aiheesta ja lopulta saunan lauteilla otin asian vakavasti puheeksi. Itse olin suunnitellut, että tähdättäisiin vasta syksylle 2018, mutta mies ehdottikin jo alkuvuotta. Pillereitä olen syönyt 11 vuotta ja ajatuksena on, että huhtikuun loppupuolella niiden syönnin lopettaisin. Jos kierto palaa normaaliksi hetimiten (tai vaikkei palaisikaan), niin yritys alkaisi kesäkuun alussa. Molemmat vakituisessa työssä ja omassa asunnossa asutaan, joten sikäli olosuhteet ovat suosiolliset. Kaksiossa tosin asumme, mutta kyllä tänne yksi pieni ihminen elämänsä ensimmäisiksi vuosiksi mahtuu. :)
Kun on omassa päässään jo pitkään pyöritellyt asiaa ja haaveillut, niin väkisinkin on ehtinyt käydä kaikki tunneskaalat läpi - pelätä, iloita, jännittää ja kaikkea muuta mahdollista. Tietysti sitä pelkää, ettei onnistukaan ja mitä kaikkea muuta voi matkalla tulla eteen aina odotusajasta synnytykseen ja kasvatuksessa onnistumiseen. Olen kuitenkin muutenkin sellainen, etten hirveämmin jaksa stressata, joten pyrin pitämään saman ajatuksen mukana tässäkin asiassa. :D Miehen lisäksi yksi ystävä ja oma äitini tietää. Äidin kanssa jutellaan aivan kaikesta ja oli jotenkin luonnollista kertoa. Ystävän kanssa sattumalta sivuttiin vauva-aihetta ja siinä sitten tuli höpöteltyä. Tällä hetkellä arki pyörii pitkälti vauva-ajatuksissa, mutta ehkä se tästä hiukan laantuu? :D Tai sitten ei. :D Mielestäni jo tämä pillereiden syönnin lopetuksen odottaminenkin tuntuu jännittävältä, joten miten sitä kaikkea muuta tulevaa malttaa odottaa. :)
Mukavaa on seurailla teidän muiden tilanteita ja olla hengessä mukana. :) Ihanaa oli lukea, että jo yksi plussannutkin - onnea Netttteo! :)
Täällä myös yksi (ensimmäisestä) vauvasta haaveileva! :) Olemme poikaystäväni kanssa puhuneet, että syksyllä olisi tarkoitus aloittaa yritys. Vaikka siihenkään ei ole enää kuin ympäripyöreästi puoli vuotta niin tuntuu niin pitkältä ajalta! Toisaalta tuntuu helpottavalta, että tämäkin on vihdoin jotenkin "aikataulutettu" ;) Tässä nyt sitten arvotaan, lopetanko pillereiden syömisen jo aiemmin kierron tasaamiseksi, vai miten edetään.
Pystyn samaistumaan niin moneen kirjoittamaanne tekstiin ja asiaan. Huomaan päivittäin haaveilevani tulevasta vauva-arjesta ja esim siitä, miten tulemme kertomaan raskaus-uutisen omille vanhemmilleni ja/tai poikaystäväni vanhemmille :D Molempien vanhemmille vauva olisi myös ensimmäinen lapsenlapsi, joten tuntuu senkin puolesta isolta asialta.
Te jotka olette tilanneet raskaus- ja ovistestejä netistä (ebay?), niin mistä ja minä nimisiä olette tilanneet? Mietin vain testien luotettavuutta ja onko väliä esim. mistä maasta niitä tilaa?
Tervetuloa uusille! :)
Neppe
Ihana miten äitisi on jo alkanut valmistautua mummuksi! :D Itsekin oon jo miettinyt mummu aikaa, on sekin tosi jännää ja ihanaa :)
Vinchina
Kannattaa harkita pillereiden lopetusta jo tässä vaiheessa, jos ehkäisy on mahdollista hoitaa muulla tapaa. Mulla meni puolivuotta ennenkuin ekat menkat tuli pillereiden jälkeen. Sitten seuraavat menkat 2kk päästä ja siittä 2kk päästä tuli plussa. Hulluksihan siinä meinas tulla! Jälkiviisaana, ois pitäny lopettaa paljon aiemmin :D Mutta joillakinhan on kierrot heti kondiksessa kun pillerit lopettaa :)
Tuohon oviksen bongailuun. Mä oon jo yli 8v ajan seurannut mun ovulaatioita valkovuodon avulla ja kohdunsuuta tunnustellen. Tosi hyvät ja selkeät ohjeet löytyy nykyisin suomeksi käännettynä luomupimun blogista. Onhan se alkuun vähän ällöä tutkia omia limoja ja eritteitä, mutta tämä on ihan ilmasta hommaa, eikä mitään rakettitiedettä! FertilityFriend appiin oon laittanu kaiken ylös ja sieltä on kätevä taulukosta seurata kiertoa :) Tätähän on hyvä harjoitella nyt yrityksen alkua odotellessa ja oppii tuntemaan omaa kroppaa! :)
Kävin vähän vakoilemassa odotus puolella ja näyttäis sille että Sustenpass on plussannut! Onnea kovasti! <3 jos eksyy tänne vielä lukemaan :)
Täällä ei mitään kummempaa. Nyt kp 11 menossa ja taas vuotaa. Kai tää kuuluu asiaan kun on ekat menkat synnytyksen jälkeen ja imettää edelleen. Vois silti jo loppua :D Sairastupaa on täällä pidelty, joten ei ole nyt tullut käytyä täällä lukemassa ja kirjoittelemassa :)
Käyttäjä3959, en oo nyt vähään aikaan seuraillut yhdenlapsen kärryjä, etteen suorilta osaa heittää mitä hommaisin, mut aloittaisin tutkimisen bugaboon rattaista, esim buffalot vaikuttaa kivoilta! Mut toki kävisin liikkeissä testaileen, mutta koko totuushan ei siellä paljastu. Oon tykännyt näistä bugaboon kärryistä kun pääsee liikkuun säällä kuin säällä ja tiellä sekä maastossa :) Meillä lähinnä nyt ollu kärryt vain yhdellä lapsella kun toisiksi nuorinkin jaksaa kävellä heittämällä vaikka sen 4km mitä usein päivittäin vähintään liikutaan. Nyt talvella vielä pulkka tai potkuri mukana, kesäisin potkupyörä. Mut jos seuraava tulee pienellä ikäerolla niin kahdelle paikalle on taas käyttöä :)
Piti tulla kurkkimaan Sustenpass:n tilannetta, mut näemmä saa vielä odottaa ja jännätä! :D