Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2018

22.06.2016 |

Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.

Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.

Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)

Kommentit (583)

361/583 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista mun aikaisemmista oireista sen verran, että testin tein ja se oli negatiivinen. Parastahan tässä kuitenkin oli miehen reaktio joka oli kovinkin rauhallinen. Vaikutti vähän siltä ettei olis ollenkaan haitannut vaikka plussa olisikin tullut :D

Hei ja paljon onnea Kesänlapsi 😍

Miten ootte alkanu ovista testailee jos ootte? Mietin et pitäiskö se aloittaa niin tietäisi miten se kroppa oikein pelittää :D

362/583 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kesänlapselle!

Hui tässähän on alle kuukausi kun pitäisi yrittäminen aloittaa! Tämä alkuvuosi on kyllä mennyt hurjan nopeasti! Hieman kuitenkin huolettaa tämä minun painonpudotusprojektini. Tammikuun alusta olen pudottanut 10kg, kuitenkin normaali painoon olisi vielä -15kg. Kamala ristiriita kun toisaalta toivoisi tulevansa raskaaksi nopeasti mutta sitten toisaalta haluaisin että nuo kilot olisi raskausen alkaessa pudotettu. Mutta koska pudotettavia kiloja on vielä noin paljon on ehkä ihan realistista ajatella että tuon määrän tiputtamiseen menisi tämä koko vuosi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
363/583 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä myös yksi esikoisesta haaveileva voisi tulla mukaan keskusteluun :) Mukava lukea muiden samassa tilanteessa olevien ajatuksia! Olen 23-vuotias (ja mies 29v) ja minulla on yliopisto-opinnot vielä hieman kesken, mutta toisaalta mikään kiire valmistua ei ole. Opinnot varmasti joustavat enemmän kuin työelämä ja olen aina toivonut saavani nuorena lapsia, joten perheenlisäys olisi erittäin tervetullut. 

Kolmas yrityskierto nyt alkamassa ja jännä miten ajatukset pyörii vaan näissä asioissa, vaikka alun perin puhuttiin miehen kanssa, että jätetään ehkäisy pois ja otetaan rennosti eikä yrittämällä yritetä. Ilmeisesti ei niin helposti multa onnistukaan kun laskeskelen jo ovulaatioita ym. :D En kuitenkaan haluaisi stressata asiasta, sillä siitä ei ainakaan ole mitään hyötyä. 

Onko muilla samankaltaisia ajatuksia?

364/583 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumu_: et arvaakaan kuinka monet kerrat ollaan huomattu kavereiden kans sama. :D ollaan ainakin saatu tulkattua miestemme mahdollista ajatusmaailmaa toisillemme kun menee sopivasti ristiin. :D tai ainakin ennen lasta oli noin. Nykyään ollaan jo aika samoilla aaltopituuksilla samassa tilanteessa olevien kavereiden kans, kun olosuhteiden pakosta roolit on menneet meillä niin, että mies on töissä ja mä kotona.

Onnea kesänlapsi plussasta! :)

Meillä on yrittäminen jäänyt tässä kierrossa aika vähiin, mutta pieni mahdollisuus vois olla. Vasta ens viikon jälkeen selviää, kuinka kävi.. :)

LaLuna: tuttuja ajatuksia mullekin nuo! :)

365/583 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä roikutaan, enkä ole edes vielä siirtynyt odottajien puolelle 😊

Itse tilasin ovistestejä, ja aloin tikuttaan 10 päivää ekan menkkapäivän

jälkeen. Ovis sit olikin tasan 14 päivänä ja kahtena päivä siinä heiluteltiin peittoa, mikä näköjään tuotti tulosta 😉 Oireita ei vieläkään ole, ilman testiä en tietäis olevani raskaana.

Ja kiitos onnitteluista :)

366/583 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi täytyy onnitella Kesänlapsea plussasta! <3 Jos ja kun odottajien puolelle eksyt, niin tuu meitä vielä moikkaamaan ja kertomaan kuulumisia! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja teidän vuosi 2018 alkaa vauvantuoksuisena! <3

Täällä piinailut loppuivat eilen, kun ilmestyi pyyhkiessä ekat tuhruvuodot paperiin. Jaksoin vielä eilen ajatella, että josko olis vaan jotain alkuraskauden pikkuvuotoja, mutta tänään ne menkat sitten alkoi kipuineen kaikkineen. Olo on kyllä hieman pettynyt kun ei ekasta tärpännyt, mutta uuteen yritykseen! :)

Tässäkin kierrossa meinasin kyllä sitä ovista testailla. Ja meinasin myös nyt alkaa juomaan karpalomehua estääkseni sen edellisen kierron vti:n, joka ilmeisesti johtui noista meidän ahkerista petipuuhista :D

Muuten varmaan samalla kaavalla kuin viimeeksikin. Toivotaan parempaa menestystä yrityskierrokselle numero kaksi!

Vierailija
367/583 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuumeilijat! Kauan odotettu toukokuu on alkanut. Tänään kp1 ja ovista tikuttelemaan kp10 alkaen! Aurinkoista kevättä ja paljon tummia viivoja meille kaikille!

368/583 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea Kesänlapsi! <3 Toivotaan, että me muutkin yrittävät päästäisiin pian samaan tilanteeseen. :) 

LaLuna: Mulla tosiaan oli alkuun ajatus, että homma sujuu omalla painollaan, jos on sujuakseen, mutta nyt alotin tikutteleen ovista. Nähtäväksi jää, miten rennosti siihen pystyy suhtautumaan, kun varsinainen yritys ensi kuussa alkaa. Vielä ainakin yritän itelleni uskotella, että en kerää itelleni siitä mitään stressiä. :D

Jännitin kovasti sitä, miten iho reagoi pillereiden lopetukseen. Yllätyin positiivisesti, koska ihossa ei ole tapahtunut juurikaan muutoksia. Jonkin verran oli ensimmäisen viikon aikana näppylöitä havaittavissa, mutta yhtä hyvin saattoi johtua samanaikaisista hieman huonommista ruokavalinnoista. :D  Viimeiset kolme vuotta käytin Cleonita-valmistetta ja sitä ennen melkein yhdeksän vuotta Yasminelleja. Nyt sitten vaan malttamattomana odotellaan yrityksen alkua. :)

Hirvittävä kuume on katsella vauvan vaatteita ja tarvikkeita, mutta ihme kyllä oon saanut maltettua mieleni ostohommien kanssa. Mitä nyt kantorepun ostin kirppikseltä, kun halvalla sain ja oli kiva ja erilainen kuosi. :D

369/583 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neppe: mullakin on jo kuume kaikkeen tavaraan, aloin jo miettimään millaisisen kastemekon tekisin vauvalle 😂 ja minkälaisia äitiysvaatteita haluaisin pitää...

Mies on alkanut jo lähes päivittäin vitsailemaan jotain vauvajutuista. "Sitku meillä on vauva niin" jne. Hyvä merkki 😁 kun hän oma-alotteisesti puhuu asiasta vaikkakin vitsaillen niin tietää että asia on hänelläkin mielessä ja varmaan "valmistautuu" tulevaan yrityksen aloitukseen

370/583 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu yksi kuumeilija mukaan!

Jännät päivät menossa, vuodon olisi pitänyt alkaa viikonloppuna, mutta vieläkään ei mitään näy. Toisaalta testitkin näyttäneet vielä negaa, joten odotella pitää. Tänään ehkä eka aavistuksen heikko haamu, mutta ehkä se oli vain roska mun silmässä... Mulla kierrot heitelleet 21-26pv, keskiarvon ollen 24pv. Tänään menossa kp29/24 joten vielähän tuo ihan normaali on, mutta mulle pitkä kierto.

Oviksia olen tikuttanut muutaman kerran ja tässäkin kierrossa osutettiin yhdynnät sen mukaan mitä tikussa näkyi. Meillä nyt tosin petipuuhia harrastetaan muutoinkin lähes päivittäin. Oviksen aikaan oltiin pari kertaa myös ruokatunnilla, kun niin kovasti teki mieli.

Taustastani sen verran, että olen siis nimimerkin mukaisesti vm83 eli tänä vuonna 34v. Miehen kanssa pidetty yhtä noin 16v ja kaksi alakoulu-ikäistä lasta taloudesta jo löytyy. Naimisissa ollaan oltu "vasta" kolmisen vuotta. Tällä hetkellä olen työttömänä, mutta jänniä päivä silläkin saralla, koska tietoa pitäisi tulla lähipäivinä tulinko valituksi yhteen hakemaani paikkaan. Työ olisi vakituinen ja ns. unelmaduuni. 

Vuosi sitten koettiin miehen kanssa elämämme suurin menetys keskeytyneen keskenmenon muodossa. Rv 10 löytyi kohdusta rv6+ kuollut alkio. Piti kotona Cytoteceilla tyhjentää. Ja se jos mikä oli traumaattinen kokemus. Raskaushaaveita itselläni on ollut jo useamman vuoden ajan, mutta aina on ollut jotain joka niitä on hieman siirtänyt. Miehelle olisi riittänyt olemassa olevat kaksi ihanaa lastamme, mutta pitkällisten keskustelujen jälkeen hänkin taipui ajatukseen, että vielä yksi meille voisi tulla. 

Jätin siis ehkäisyn (hormonikierukan) pois maaliskuussa 2016, josta tulin raskaaksi toisesta kierrosta. Se keskeytyi ja tyhjennys tehtiin juhannusviikolla. Jälkivuotoa kesti todella pitkään. Kierto tasoittui varmaan vasta lokakuussa. Tämän jälkeen on periaatteessa saanut vauva tulla jos on tullakseen. Ei vain ole vielä näkynyt...

371/583 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä Lellu83 nyt kaikkien vastoinkäymisten jälkeen tärppäisi! :)

Kristalli: Meillä on ollut kans viime aikoina enemmän havaittavissa miehen innostusta vauva-asiaan liittyen ihan arjessa! Meillä on muutaman huonekalun värinvaihto-operaatio meneillään ja mies sitten etsi sopivaa maalia. Itsekseen siellä sohvan nurkassa mietti, että mikä maali olisi sellainen, ettei haittaisi, vaikka sitä joku sitten aikanaan ryömiessään maistaisi. :D Ja tosiaan tilasin Vauva-lehden näytenumeron. Yleensä kaikki mun nimellä tulevat lehdet tulee mulle, mutta perjantaisen puhelinkeskustelun perusteella kuulin, että MEILLE tuli Vauva-lehti. :) Lisäksi mietti itselleen muutaman fanituotteen tilaamista ja oli sitä mieltä, että täytyy sitten vauvallekin jotakin hankkia. :) Sitä on niin suloista seurata, miten toinenkin on alkanut innostua!

Edelleen toivotaan kaikille yrittäjille pikaisia plussatuulia! <3

Vierailija
372/583 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mietitään milloin nyt sitten aijotaan aloittaa yrittäminen -> tablettien lopettamis ajankohtaa tarkemmin... Joka tapauksessa ei siihen enää kauaa ole. :) 

Yrittämiseen liittye kysyisin teiltä jotka jo on aloittaneet ja jotka ovat jo plussanneet tai muuten tietävät. Olen tilannut jo ovistikkuja. Ohjeistuksessa lukee, jos kierron pituus tämä aloita testit tällöin... Kierron varmaan voi laskea siitä mitä se on ollut (tasaisimmillaan) tablettien ottamisen aikana, eikä tarvitte odottaa, että tulisi ilman tablettia kuukautiset ja seuraavat jne, että niistä voisi laskea.? 

Voi olla hölmö kysymys, mutta täällä porukka tuntuu siltä, että kaikki saavat kysyä/kertoa asioitaan ilman, että joku tulee heti mollaamaan, mukavan oloista porukkaa mielestäni täällä siis.

Kiitos vastauksesta/vastauksista jo etukäteen.

373/583 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Tulin ilmoittelemaan, että plussasin viikonloppuna. :) paljon onnea kaikille yrittämiseen ja yrityksen alun odotteluun! :)

374/583 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille ! ! ja uusille tervetuloa :) 

käyn joka päivä monta kertaa kurkkimassa täällä että onko joku sanonut jotain, ja harmittelen että täällä ei oo keskustelua, mutta enpä minä itekkää oo mitää laittanut.

Haluaisin niin paljon, että yritys alkaisi jo, tarkkaa aikaa ei meillä ole sovittuna. Pillerit lopetin tossa noin kuukausi sitten, ja keskeytetyllä ollaan nyt menty. Yks vahinko käynyt ja heti "huomasin" kaikki mahdolliset raskaus oireet itselläni, mutta eihän sitä plussaa tullut :D on tää mieli kyllä jännä, niin kovasti haluaisi vauvan niin kuvittelee itteelleen kaikki oireet. mutta toisaalta aloin myös pelkäämään vähän, että entä jos sieltä tuleekin plussa :D ehkä jännitys kuuluu asiaan. nyt vaan odottelen että mies lopettaa keskeyttämisen niin sitten tiedän, että hänkin olisi valmis vauvaan :) Mitä muille kuuluu?

375/583 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Täälläkin plussattiin viikonloppuna, meillä siis oli yk4 menossa :) Itsellä ei ollut kovin kummosia raskausoireita ja ensin ajattelinkin että olis kemiallinen kun tuli pelkkiä haaleita haamuja. Hitaasti lähtenyt tummumaan ja nyt menkat kaksi päivää myöhässä ja jo pieniä oireitakin :) . Ainoa selkeä oire oli se, että rinnat ei olleet yhtään kipeät niinkuin normaalisti kierrossa on. 

Plussatuulia ja onnea kaikille yritykseen ja sen odotteluun! :)

376/583 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neppe: joo toi on niin ihanaa kun mies ottaa edes jollain tasolla itse vauvan puheeksi! :D eilen mies sanoi että toivoo että hänen vanhempansa jaksavat hoitaa välillä meidänkin lapsia kun hänen sisaruksensa on saanut vauvan lähiaikoina ja toinen heille tulossa ettei ole ihan kyllästynyt siihen sitten kun meille tulee vauva :D sanoin että no kyllä mun vanhemmat ainakin hoitaa tarvittaessa varmasti, uskon heidän olevan niin innoissaan kun isovanhemmiksi tulevat.

Ja hauska toi maalijuttu, tuntuu että miehet miettii asioita just käytännöllisyyden ja turvallisuuden kautta :D

377/583 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PepsiMax: Mä myös käyn kerran päivässä kurkkimassa, onko tänne joku kommentoinut jotakin, mutta hiljaista on ollut..

Söin viimeisen pillerini toissaviikolla ja nyt on jännäys, että koska ensimmäiset "luomumenkat" tulee. Tyhjennysvuoto tuli jo viime viikolla. Jännää nähdä, että meneekö siinä kuukausi, 2 kuukautta vai puoli vuotta.. Toki täällä toivotaan, että siinä menisi mahdollisimman vähän aikaan. Meillä alkaa yritys kuitenkin vasta kesäkuussa, joten nyt käytetään kortsua tämä muutama viikko. Kesäkuussa raskautuminen kun on aikaisintaan se paras aika, jolloin vauva saisi sitten syntyä maailmaan eli siitä maaliskuusta eteenpäin :) Huomenna menen verikokeisiin, jossa katsotaan juurikin kilpirauhasarvoja. Menen ilman lähetettä yksityiselle, sillä jotkut kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet viittaavat minuun, kuitenkin nämä oireet on kovin tavanomaisia, esimerkiksi väsymykselle voi olla niin monta eri syytä. Haluan kuitenkin tarkistaa tämän, joten voi sitten hyvillä mielin aloittaa raskautumisen yrittäminen.

378/583 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki ja onnea plussanneille! :)

Meillä tosiaan toinen yrityskierros menossa ja fiilis on nyt jotenkin paljon rennompi. Pohdin että jaksanko edes ovista tikuttaa kun kyllähän se sieltä tulee (tai on tulematta) ilman sen tikuttamistakin. Pari testiä olen kuitenkin nyt tehnyt ja ovis taitaa olla "parhaillaan" :D Parin viikon päästä sitten nähdään tuleeko toivottua tulosta tässä kierrossa :)

Itsellä nämä kirjoittelut on jäänyt siitäkin syystä vähälle kun nyt yrityksen alettua tuntuu, että koko vauvakuume olisi hieman laskenut. Edelleen toivon kovasti raskautta ja lasta mutta sellainen tietynlainen hysteria aiheesta on laantunut eikä vauva-ajatukset pyöri ihan koko aikaa päässä :)

Käyn mä täällä kuitenkin lähes joka päivä tsekkaamassa kuulumiset ja kiva teidän höpöttelyä on edelleen lukea! :)

Tsemppiä kaikille yritykseen ja myöhemmin yrityksen aloittaville! <3

379/583 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut sohwi30 juuni plussauksista! <3 Ja luumu_:lle peukut pystyyn, että onnistaisi! :)

Hiljaisempaa on keskustelussa ollut, mutta mukava olisi muidenkin kuulumisia lueskella!

MinttuFani: Mä lähdin testaileen ovista heti viimeisen pillerilaatan jälkeen. Mulla oli ennen pillereitä kierto noin 27-29 päivää ja pillereiden kanssa tasan 28 päivää, joten ovistikkujen ohjeistuksen mukaisesti aloin testailla ja kyllä se sieltä löytyi kp13 kohdalla heti tyhjennysvuodon jälkeen.

Nyt pitäisi luomumenkkojen alkaa ihan näinä päivinä, jos vain hormonitoiminta on palaillut nopeasti normaaliksi ja sitten alkaisi virallisesti yritys. :)

Vierailija
380/583 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on menossa kp 39. Aiemmat kierrot olleet 31-33 päivää. Kp 10 ja 20 tuli miehen kanssa peittoa heilutettua, muuten oli hiljaista kun molemmilla kiire. Kp 16 tuntui alavatsalla joku terävä yksittäinen kramppi, ja parina satunnaisena päivänä tässä välillä oli pientä ruskeaa tuhruvuotoa. Nännit kipeytyivät ihan mielettömästi yön aikana, vaatteen hipaisukin sattuu ja lisäksi rintoja särkee kainaloiden läheltä. Tein keskiviikkona raskaustestin, joka oli nega, mutta toistaiseksi menkkojakaan ei ole kuulunut.