Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2018

22.06.2016 |

Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.

Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.

Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)

Kommentit (583)

241/583 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilopitkästäitkusta, mä kävin gynellä viime kesänä uusimassa e-pillereiden reseptiä ja samalla kerroin, että mitä luultavimmin aloitetaan yritys tulevan vuoden sisällä. Gyne otti papan (olisi kai ottanut muutenkin) ja kertoi, että sitten vaan lopetan pillerit kun aika tuntuu sopivalta ja aloitetaan yritys. Käski ottaa yhteyttä häneen jos kierto ei palaudu normaaliksi tai jotain muita ongelmia ilmenee.

Suosittelen kyllä tota facebook-ryhmää kaikille, jotka yhtään arpoo uskaltaako lähteä mukaan vai ei. Meitä on suht pieni porukka edelleen, eikä varmaan kovin montaa kuumeilijaa enää otetakkaan mukaan, että ryhmä pysyy intiiminä. Tuu siis ihmeessä mukaan :)

Vierailija
242/583 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä ois 26-vuotias esikoisesta haaveileva kuumeilija :) Ensimmäistä yrityskiertoa mennään e-pillereiden poisjätön jälkeen (9 v. ehdin syödä) ja olin tuossa pari päivää sitten bongaavinani oviksenkin, kp14 (jee!!). Tosi jännää aikaa kyllä, ois kiva liittyä seuraanne porisemaan ja mahdollisesti jossain vaiheessa sitten plussailemaankin! :)

Miten ootte muut toipuneet pillereiden poisjättämisestä, kenellä sellaset ollu? Onko kierto napsahtanut kohdilleen nopeasti vai onko toipumisessa mennyt pidempään?

Meinasin myös tuohon facebook-ryhmään pyrkiä, toivottavasti sielläkin saatais juttua aikaiseks, kiitos sen perustamisesta! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/583 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jätettiin jo vuodenvaihteessa pillerit pois. Kierto palasi heti normaaliksi ja täsmälliseksi. Tiedä sitten, onnistuuko yritys yhtään paremmin... Jännittää jo kovasti ja odotan innolla päästä yrittämään! Meillä saattaa olla ajankohtaista jo loppukeväästä tai sitten vasta suunnitellusti syksyllä. Kumpikin haluaisi jo yrittää, mutta mun omat opiskelut huonossa kohtaa tavallaan vauvaa ajatellen. Miten muiden yrittäjien sisarukset suhtautuneet yritykseen kun ovat kuulleet? Luulen omille sisaruksilleni tulevan vähän shokkina...

Vierailija
244/583 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin tammikuussa ehkäisyn, tai siis jätin ehkäisyrenkaan pois. Ekat menkat tuli ainakin ihan normaalisti 33 päivän kierrolla, joka on mulle suht normaali. Oviksenkin ajattelin pongaavani. Naama on kyllä kukkinu ihan huolella :D Saa nähdä miten jatkossa menee. 

Vierailija
245/583 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista sisaruksistani mä olen kertonut vain yhdelle läheisimmälle, jonka kanssa oon tekemisissä päivittäin. Lisäksi oma äiti tietää vauvahaaveista. Isosisko ilmoitti jouluna olevansa raskaana ja että laskettu aika olisi heinäkuussa, sitä odotellessa...

Vierailija
246/583 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mieluiten juttelisin kyl täällä, haluun tosiaan kans yritysvaiheen olla ihan anonyyminä :) Sitten jos joskus tärppää on aika siirtyy facen puolelle. Toivottavasti täälläkin keskustelua säilyisi :)

Vierailija
247/583 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilopitkästäitkusta

olen menossa gynelle ja olen aikaa varatessa jo maininnut vauvahaaveista.

minä toivon myös, että täällä juttelua riittää/jatkuu, itsekkään en oikein vielä halua facebookin ryhmiin liittyä tälläisissä aiheissa. Meillä kun ei ole vielä yritys edes alkanut. 

vauva ja raskaus aiheisia nettisivuja olen paljon katsellut,kaikenlaisia, mm.vaatteita on mukava ihastella ja muutenki katsoa mitä ja millaisia ja minkä näköisiä/hintaisia tuotteita myydään sekä mitä itse haluaisi ja ajattelisi tarvitsevan tulevaisuudessa sekä tietoa raskaudesta ym. 

248/583 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Uskaltauduin liittyä mukaan.

Olen siis pian 26-vuotias kahden lapsen äiti.

Kuopus on vasta 10-kuinen, mutta vauvakuume vaivaa pahasti ;)

Varsinainen yritys on vielä haaveissa, sillä mies haluaisi vielä odotella. Tietää kuitenkin, että en ehkäisyä käytä ja kolmas meille ei olisi katastrofi.

Meillä kuitenkin keskeytetty yhdyntä "ehkäisykeinona" joten en voi olla toivomatta että iloinen yllätys kävisi.

Tuonne fb-ryhmään pyysin saada liittyä, sehän on kaiketi salainen? Olisi kiva kuitenkin ettei tutut näistä asioista saisi facebookista lukea :)

Halun toivottaa tsemppiä meille kaikille kuumeiluun. Sitä se todella on, välillä niin raastavaakin.

Ja tietenkin plussatuulia ! :)

Vierailija
249/583 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka moi kaikille

Ollaa mieheni kanssa oltu 2-vuotta yhdessä ja vauvasta puhuttu ohimennen jo pitkään. Joulukuussa lopetettiin ehkäsy, kun laskeskeskeltiin että kerkeän valmistua ennen vauvaa ja valmistuinkin tuossa helmikuussa. 

Tänään alotettiin ovulaatiotestit ja haamuviiva testissä muistutti niin paljon raskaustestiä että meinas itku päästä, kun kaipuu vauvaan ylty niin kovaks.  Ikää on miehellä siis 24 ja itsellä 19. Kauhea kaipuu olisi omaan nyyttiin!!

250/583 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrympäs minäkin tänne kirjottelemaan kun täällä näyttää olevan aktiivisempaa kuin nuorissa (:

Moikka kaikille, täällä kirjottelee 21-vuotias naikkonen. Vauvakuume on kova, miehen kanssa alunperin oli puhe että kesällä jätetään pillerit pois mutta miehen aloitteesta päädyttiin että jätetäänkin jo nyt. Vielä kolme viikkoa karenssia yhden lääkityksen jäljiltä niin ettei saa raskautua, pillerilaatta loppuu puolentoista viikon päästä. Jänniä aikoja :) Kuume on aivan mahdoton, eilen lueskelin illanratoksi tämän koko ketjun läpi ja paljon samoja ajatuksia löytyy iteltäkin kun monella täältä.

Vierailija
251/583 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kuulosti aloitusviesti tutulta. Iät meillä 26 ja 27, yhdessä oltu 2,5 vuotta suunnilleen, josta puolikas asuttu yhdessä. Puolen vuoden sisään olisi tarkoitus ostaa yhteinen kerrostalokolmio. Itse olen vauvakuumeillut jo suhteen alusta puoliläpällä, mutta tämän vuoden puolella enemmän tosissaan. Miehen kanta on "ei vielä". Pitäisi olla ainakin se asunto  alla ensin. Voidaan puhua asiasta vitisillä ja sivistyneesti, mutta en sanoisi, että miehellä on vielä minkäänlaista vauvakuumetta ollut.

Jätin pillerit pois lokakuussa aurallisen migreenikohtauksen takia ja hyvä että jätin - menkkoja ei vieläkään näy ei kuulu eli 4 kk mennyt. Gynen tutkimuksessa ja ultrassa kaikki ok, pitää vain odotella... Ainakin oma kierto luultavasti ehtii kohtentua yritykseen mennessä, joten hyvä että jäi aikaa odotella.

Ehkäisynä keskeytetty yhdyntä, jonka varmaan arvatusti toivoisin pettävän. Mieskin on täysin tietoinen, ettei ole mitenkään luotettava, muttei silti halua käyttää kumia. Tein selväksi, että on hänen päätöksensä, mitä ehkäisyn kanssa tehdään jatkossa, itse en siitä huolehdi, koska olen valmis yrittämään lasta. Ja tässä siis nyt ollaan asian tiimoilta. :)

252/583 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana huomata, että uusia kuumeilijoita tulee mukaan tasaiseen tahtiin! :) 

Näsiä kyseli tuosta sisarusasiasta: Mulla on kaksi nuorempaa sisarusta, jotka ovat jo pitkään kyselleet ja toivoneet, että milloin heistä tulee eno ja täti, pikkuveli vielä aavistuksen innokkaammin. Pikkusiskolle olen alustavasti vinkkaillut, että voisi aloittaa kaikenlaiset kutomis- ja virkkaustouhut ja on ollut aivan haltioissaan. Pikkuveli on sen verran nuorempi, että hänelle tahdon kertoa vasta, kun vauvaa konkreettisesti odotetaan.

Vauva-ajatusten kanssa on ollut hieman hiljaisempaa, mutta kuume ei ole kadonnut minnekään. Olen kuitenkin saanut pitäydyttyä hillittömästä tavaroiden ostelusta, vaikka mieli onkin tehnyt. :D Yhtenä päivänä havahduin siihen, että reilun kuukauden päästä on jo tarkoitus lopettaa pillereiden syönti ja tosiaan kesäkuussa aloittaa varsinainen yritys, aika menee nopeasti. Niin hirvittävän ihanaa, mutta silti jännittävää! :) Alkuun ajattelin, että en lähde lainkaan noihin ovistestihommiin mukaan, mutta hups, kyllähän niitä sitten tuli jo tilailtua. Miehelle en kehdannut myöntää, että mitä sieltä postilaatikossa olleesta kirjekuoresta löytyikään. :D

Kuinkas paljon muiden kodeissa jutellaan vauvahaaveista ja -yrityksistä? Kun miehen kanssa ensimmäistä kertaa vakavasti juteltiin ja tulevaa yritystä suunniteltiin, niin ajattelin, että joudun silti jatkossakin haaveilemaan omatoimisesti ja ajattelin olla liiaksi kotona asiaa hehkuttamatta. Mies on kuitenkin useampaan kertaan yllättänyt ja ohimennen saattaa johonkin aiheeseen liittyen sanoa jotakin, mitä on lapsen tuloa ajatellen suunnitellut esim. kodin järjestelyissä tai tulevissa tarvikehankinnoissa. :)

Itse vielä hetkisen mietin tuota Facebook-ryhmää. :) Houkuttelisi kyllä liittyä, mutta kuten moni muukin on tuossa edeltävästi sanonut, niin pelkään asiasta tulevan liian julkista, jos omalla nimellä lähtee jo tässä vaiheessa asioista kirjoittamaan. Ehkä sitten myöhemmin tänä vuonna. ;)

Täällä pidetään peukut pystyssä kaikille, joilla yritys on nyt jo alkanut. :) Toivottavasti saadaan pian kuulla plussailuista. :)

253/583 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu uusi ensimmäisestä lapsesta haaveileva 34 v nainen. Yritys on aivan alkutekijöissään, mutta jännittää mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Jotenkin on sellainen tunne, että raskautuminen olisi vaikeaa, ikää kun molemmilla on jo jonkin verran. Pillerit lopetettu helmikuussa ja päätin heti testailla mahdollista ovista. Nyt kolme päivää testi vilkuttanut hymynaamaa, voihan se olla, että siihen se jääkin... kierron pituudesta ei vielä tietoa. Muistaakseni joskus aikoinaan pilleritauolla kierto taisi olla n. 30 pv. Kovasti olen jo odottanut finnejä ja muita pillereiden lopettamiseen liittyviä juttuja, mutta kovin tavalliselta olo tuntuu :D

254/583 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu, että on pakko päästä sellaisten ihmisten ympärille jotka käy samoja asioita läpi.

Joten uskaltaudun avaamaan oman "salaisen arkkuni" liittyen vauvahaaveille!

Eli, olen pian 29-vuotias ja ensimmäisestä lapsesta haaveilen. Mieheni kanssa ollaan oltu yhdessä kohta kaksi vuotta, josta reilu vuosi ollaan asuttu yhdessä. Mies on mua hieman nuorempi ja tästä syystä hänen vauvahaaveensa ei ehkä ole ihan samalla tasolla kuin omani. Ollaan nyt kuitenkin saatu keskusteltua asiasta, ja "oikeasti" yrittäminen olisi tarkoitus aloittaa ensi kuussa. Toiveissa olisi siis, että lapsi syntyisi heti alkuvuodesta 2018. Se, että ollaan tähän pisteeseen päästy on ollut hurjan hankala matka, mutta nyt alkaa tuntumaan siltä, että tämä oikeasti tapahtuu!

Olen ollut ilman hormonaalisia ehkäisyjä vuoden verran, ehkäisyrenkaan lopetin kun sen aika alkoi tulla täyteen, alkoi tulla välivuotoja yms. juttuja. Yritin vaihtaa e-pillereihin muttei ne sopineet, joten päätin olla ilman. Siitä asti ollaan käytetty kondomia, viimeisen muutaman kuukauden aikana ollaan enemmän ja enemmän siirrytty keskeytettyyn yhdyntään. Keskeytetty on toiminut siis meillä, vaikka olisin toivonut ettei! :D

Mulla on koko ajan alitajunnassa jotenkin sellainen olo etten raskautuisi helposti. Osittain tähän varmaan vaikuttaa kolmisen vuotta sitten sairastettu klamydia, joka ehti olla minulla puolisen vuotta ennen kuin se huomattiin. Kiertoni on hieman epäsäännöllinen ja kivulias, ja olen pohtinut, että varaisin gynen ennen yrityksen aloittamista, jtta voitaisiin tsekata, että kaikki on kunnossa. Gynen varaaminen on kuitenkin jäänyt, en tiedä sitten pelkäänkö niin paljon että sieltä löytyisikin jotain mikä vaikuttaisi lasten saantiin.

Tekstiä tulisi nyt vaikka kuinka kun sai avattua suunsa. Lähipiirissä mulla ei oikein ole ketään kelle näistä asioista puhuisin ja jotenkin omituisella tavalla mua jopa hieman nolottaa koko tää vauvakuumeasia.

Mutta tsemppiä kaikille yrittäjille ja kiitos tästä palstasta, toivottavasti vielä mahtuu mukaan :)

Vierailija
255/583 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinkas paljon muiden kodeissa jutellaan vauvahaaveista ja -yrityksistä?"

Mä vaan mietin, onkohan tää mulle oikea keskustelu, kun meillä ei ole vielä edes oikeasti puhuttu yrityksen aloittamisesta. :D Haluan vain jotenkin uskoa, että alotettaisiin tämän vuoden puolella. Tuossa kun noita asuntoja katseltiin ja tuumasin, että pitää olla hyvä pohjaratkaisu, että sitten kun työhuone muuttuu vauvan huoneeksi. Ja mies totesi, että juu, kyllähän me tuonne asuntoon jo se lapsi tehdään (jos kuulumme onnekkaisiin ja lapsi alkunsa saa). Ja joskus aiemmin mies taas on sanonut, että odotetaan lapsiasian kanssa, että olisi edes vakityö ja oma asunto. Eli muutaman kuukauden päästä nuo on. Mun mies on ollut kaikissa suhteen asioissa vähän sellainen, ettei osaa oikein tehdä mitään isoja päätöksiä, mut kun asiat tulee "väkisin" eteen, on hän yhtäkkiä innoissaan asiasta. Kuten yhteenmuutossa kävi. Siksi vähän jännittää, että tehdäänkö me koskaan päätöstä yrittää lasta vai tuleekohan se olemaan "suunniteltu vahinko".

Neppe, tosi kiva kuulla, että sulla menikin noin, että mieskin on asiaa mielessään pohtinut. Varmasti paljon ihanempaa haaveilla ja yrittää kun tietää varmaksi, että toinenkin on hommassa mukana innoissaan. :) Ja voin samaistua tohon tavaroiden osteluun! Rakastan vauvojen vaatteita ja tavaroita, jos kehtaisin, alkaisin jo hamstraamaan niitä. Se vaarahan siinä toki on, että jos ei voisikaan tulla raskaaksi tms. Ottaisi sitten aika koville. :S

orkidea, mulla vähän sama kun lopetin pillerit. Tuntui ja tuntuu edelleen ihan tavalliselta. :D Pari finniä tuli naamaan ja se siitä. Tosin mulla sitten ei niitä omia menkkoja ole tullut vieläkään. Lähenee jo viittä kuukautta kohta ilman ovulaatiota... Viikon Terolut-resepti odottaa apteekissa, mutta yritän nyt ainakin puoli vuotta odottaa kokonaisuudessaan.

256/583 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vilkkuu edelleen, höh. Meillä vauvahaaveesta on juteltu harvakseltaan jo pitemmän aikaa. Huomaan, että jarruttelen itteeni ettei innostuisi (ja pettyisi & stressaisi) niin paljoa. Tällasta itsepetosta :D En ole puhunut tuosta oviksen testaamisesta miehelle mitään, haluaisin pitää hänet mahdollisimman rentona tän koko yrittämisen suhteen :) Välillä on puhuttu jotain tyyliin "ensi vuonna tähän aikaan saattaisi olla vauva". Mitään hankintoja tms. en ole vielä uskaltanut edes miettiä :D

chem, kyllä tuo kuulostaa siltä, että mies on jo itsekin miettinyt vauva-asiaa ;) Että ihan oikeassa paikassa olet!

257/583 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille uusille ja vanhoille! Täällä alkaakin olla jo sen verran porukkaa, että tuon aiemmin tehdyn listan vois varmaan tehdä uudelleen. Minäkin voisin sen tässä tehdä, kun pääsen koneelle. Kännykällä menee vähän hankalaks :D

Varasin muuten huomiselle gynekologin, jossa meinasin peruskäynnin lisäks ottaa puheeks tän vauva-asian. Jännittää ihan hulluna, vaikka eiköhän se gynekologi oo näistä asioista ennenkin jutellu :D ja toki myös pelottaa, että jos tuolta sisuksista löytyykin jotain, mikä vois olla esteenä vauvahaaveille. Millaisia gynekäyntejä teillä on ollu, jotka ootte ottanu vauva-asiat puheeks?

Meillä yrityksen aloittamiseen olis nyt siis nelisen kuukautta! Tavallaan tosi lyhyt aika (muistan kun aikaa oli yli vuosi), mut toisaalta heinäkuu tuntuu olevan ihan ikuisuuden päässä enkä jaksais millään oottaa enää yhtään..

Mites te, jotka ootte jo päässy tositoimiin? Ootteko bongaillu oviksia, onko kierto asettunu uomiinsa jne? Kertokaahan kaikki, niin voin fiilistellä teidän yrittämistä ennen kuin oma alkaa :)

258/583 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minä palailen teijän kanssa kuumeilemaan. Meillä päästiin rv 11 asti kunnes löydettiin tuulimuna. Nyt sitten huhtikuussa toiveissa eka yrityskerta tän jälkeen. Toivoa ei menetetty vielä. Mutta suru vielä pinnassa. Mitä teille kuuluu?

259/583 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin myös sähköpostia tosta fb ryhmästä.

260/583 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki kuumeilijat!

Täällä kirjoittelee 23 vuotias kuumeilija. Ollaan seurusteltu miehen (25) kanssa kolme vuotta ja molemmilla opinnot vielä kesken, ite aloittelen gradun työstämistä hiljalleen ja mies on puolivälissä AMK-opintojaan. Ollaan oikeastaan koko seurusteluaikamme puhuttu enemmän tai vähemmän vakavasti perheen perustamisesta, mutta tämän talven aikana kuumeilu on lähtenyt ihan käsistä :D Mulla pyörii vauvajutut päivittäin mielessä ja mies on mukana intoilussa, mutta hän on tyyliltään hieman maltillisempi :D meidän tämänhetkinen suunnitelma on jättää minipillerit pois ensi syksyn aikana. Saa tosin nähdä, maltetaanko oikeasti odottaa syksyyn asti :D Vauva olisi haaveena 2018-2019 talvelle tai keväälle. Tuolloin olisimme molemmat valmistuneet/valmistumassa :)

Samastun ehdottomasti täällä jaettuihin ajatuksiin ja jään mielenkiinnolla seuraamaan keskustelua :) itsekin haluan vielä tässä vaiheessa pitää keskustelun täysin anonyyminä ja siksi jätän fb-ryhmät sitten odotuksen ajalle.

Lämpimät onnittelut jo plussanneille ja tsemppiä kaikille yritykseen <3 Voimia ja haleja teille, jotka ootte joutunu käymään ikävämpää puolta tästä projektista läpi <3

Meillä yksi juttu, joka mietityttää on raha. Ollaan siis molemmat opiskelijoita, ja mun äitiys-/vanhempainraha tulisi olemaan lähellä minimiä. Miehellä on hyvä osa-aikatyö kyllä, mutta silti murehdin toimeentuloa vauvavuoden aikana, kun itse en töissä tuolloin olisi ja mies mahdollisesti vielä osa-aikaisesti töissä ja viimeistelisi opintojaan. Mietityttääkö muita raha-asiat?