Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettikirppareiden ostajille ohjeita

Vierailija
22.06.2016 |

Ihan jos joku ihmettelee, miksi myyjä ei vastaa viestiin niin kerron, että miksi ei. Kun aloitin kierrättämään vuosia sitten huutonetissä ennen tori.fi-palvelua, menetin hermot moneen kertaan idioottien ihmisten takia. Varauksia joita ei lunastettu, tinkaajia, maksuajan pyytäjiä, valittajia, renkaan potkijoita ja vänkylöitä joille olisi ilmaiseksi pitänyt viedä kotiin kamaa. Nyt on toisin, ei kiinnosta viestitellä kaiken maailman mt-potilaiden kanssa jostain parin euron jakkarasta kymmentä eri viestiä. Myyjä voi valita, kenelle myy.
Myyn paljon tavaraa netissä ja valikoin ostajat sen perusteella, millaisia viestejä sieltä tulee. Jos myyn Ikean Malm-lipastoa kuvan kanssa, en vastaile kyselyihin "mitkä mitat" tai typeriin tiedusteluihin kunnosta, jos ja kun sähköpostissa on useita suoria ostajia jotka osaavat googlettaa mitat Ikean sivulta. En todellakaan myy ekalle, vaan ensimmäiselle järkevälle vastaajalle joka esittelee itsensä, kertoo toivomansa hakuajan ja ilmoittaa yksiselitteisesti ostavansa sen.
Tietyt tavarat menevät hetkessä, Ikean tavarat paikkakunnilla jossa ei ole Ikeaa menevät kuumille kiville. Jos siis haluat sen Malmin, niin käytä edes sen verran aikaa, että viestissäsi lukee muutakin kuin "varaan tän". En elä torikaupalla, joten mulla ei ole mitään valtakunnan tarvetta miellyttää ostajia tai leikkiä asiakaspalvelijaa. Ei mua kiinnosta milloin sulla on palkkapäivä ja varailla ventovieraille viikkotolkulla jotain lipastoa, jonka joku toinen hakisi heti.
Sen olen suostunut tekemään, että eräs kävi maksamassa tuotteen etukäteen ja säilytin sitä viikon, että sai järkättyä autottomana hakijan. Mutta tässäkin ostaja soitti ja heti kättelyssä sanoi, että on etsinyt tuota kauan ja tulee maksamaan heti, mutta noutaa viikon päästä. Kaikki hoitui hyvin, kun ostaja oli älyissään ja osasi kommunikoida normaalisti.
Kun ostan itse, ilmoitan nimeni, puhelinnumeroni ja halukkuuteni ostaa ja noutaa asap. Jos vastausta ei tule oletan, että tuote on myyty jo enkä soittele perään tai lähetä katkeria viestejä.
Jos hinta sovitaan viestissä, ei paikan päällä enää ruinata alennusta. Erään ukon heitin pihalle kun tinkasi hintaa härskisti. Sanoin, että mulla on muitakin ostajia tälle, kiitos hei.
Ihmisillä tuntuu olevan valloillaan ajatus siitä, että ostaja on asiakas ja myyjä asiakaspalvelija. En käsitä, mistä tämä asenne tulee, sillä en todellakaan ole asiakaspalvelutehtävissä kun kauppaan käytettyä tavaraa, joista ei tee voittoa. Tällä hetkellä sähköpostissa on kaksi omahyväistä "mitkä mitat, varaan tän nyt" viestiä, joihin en aio vastata. Jos et kykene edes kirjoittamaan, tuskin kykenet noutamaankaan varaamaasi tuotetta. Rahapulan takia en mitään myy, joten ihan hyvin voin säilyttää kamaa autotallissa ja odottaa, että joku täysipäinen sen hakee. Eräs ostaja ilmoitti ensin että ostan heti. Sitten vänkäsi kympin pikku pöydästä monta viestiä, kuvia lisää, mittoja, tarkempia kuvia eri valossa, venkslasi noutoaikaa ja miehen mielipidettä odotteli, sitten laitoin viestiä, että no niin kauppa peruuntuu. Nainen riehaantui niin, että usutti mt-kuntoutuja miehensä uhkailemaan minua viestillä ja uhkasi hakea pöydän väkisin. Siskonsa laittoi myös asialle esittämään uutta ostajaa, mutta tunnistin uhkaavan tyylin heti. Että olisin vielä osoitteeni antanut sille hullulle.. Lopulta poliisilla uhkailu auttoi, ja nainen lopetti viestittelyt.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä. Sitten onkin "kiva" jännätä palautteita, sillä aina joukossa saattaa parin sadan palautteen välein olla joku perfektionisti tai muuten vaan mulkku, joka antaa neutraalin, koska värivivahde on asteen eri luonnossa kuin kuvissa.

Vierailija
2/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa puhut.

Kolikon kääntöpuolena sanoisin, että myyjissä on myös aika idiootteja joukossa. Pahinta on täysin harhaanjohtavien tietojen antaminen myytävästä tuotteesta. Romukuntoista tavaraa kaupataan uudenveroisena.

Kun sitten ajat pahimmillaan kaukaakin ostamaan tavaraa ja se paljastuukin romuksi, mitä luulet, ostaako se asiakas? No ei tietenkään. Kun taas jos olisit alkaa päälle kertonut tavaran tilasta totuudenmukaisesti ja huomioinut kolhut hinnassa, asiakas olisi ollut tietoinen tilanteesta ja saattanut hyvinkin ostaa tuotteen kunnostettavaksi.

Toisin sanoen: huijaus ei kannata, koska kaupan voi aina perua harhaanjohtamisen perusteella. Eikä se kannata varsinkaan, jos asiakas tulee katsomaan tuotetta ennen ostoa (kalliimmat jutut harvoin vaihtavat omistajaa pelkän netti-ilmoituksen perusteella).

Itse lisäisin asiakkaan mokiin vielä, että oma lukunsa ovat ne tampiot, jotka olettavat saavansa uudenveroista kamaa 1/50 hinnalla. Jos tavara on käytetty, se ON käytetty, vaikka olisikin hyvässä kunnossa. Jos maksat 150 euron Goretex-haalarista vitosen, et ala urputtaa pepussa olevasta nuppineulanpään kokoisesta mustasta tahrasta, jos haalari muuten on ehjä, siisti ja pintakin vettäpitävä vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn torissa paljon laadukasta hyvää tavaraa pienellä hinnalla ja näitä omituisia ostajia on paljon! En vastaa koskaan sähköposteihin, jotka ovat yhdellä sanalla ostan tämän tai varaan tämän, joista puuttuu kokonaan esittäytyminen edes etunimellä. Varaan sen ja sen ja sen, ilman että on edes kysyny ovatko ne vapaana vielä. Sitten tullaan paikalle 3pv päästä ensimmäisestä sovitusta tapaamis ajasta, kun aina tuli jotain, milloin lapsi ei ollut nukkunut tai oli liikenneruuhkat.

Jostain ihmeen syystä on torissa olettamus, että varaus kuuluu asiaan. Yksi tuli lapsensa kanssa vihdoin monta kertaa uusittiin tapaamisaika ja oli kovin loukkaantunut, kun oli jo myynyt hänen itselleen varaaman 5e tavaran. Lapsi oli ihan rajaton ja juoksi meille 3x sisälle kengät jalassa, johon äiti vaan, että tämän takia en päässyt aikaisemmin. Huoh!

Olen tingannut sellaisille reiluilla muutenkin asialliselle ostajille, jotka ottavat mukaan muutakin tavaraa ovelta. Olen näin paljon saanut tarpeetonta tavaraa helposti ovesta ulos.

Vierailija
4/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa puhut.

Kolikon kääntöpuolena sanoisin, että myyjissä on myös aika idiootteja joukossa. Pahinta on täysin harhaanjohtavien tietojen antaminen myytävästä tuotteesta. Romukuntoista tavaraa kaupataan uudenveroisena.

Kun sitten ajat pahimmillaan kaukaakin ostamaan tavaraa ja se paljastuukin romuksi, mitä luulet, ostaako se asiakas? No ei tietenkään. Kun taas jos olisit alkaa päälle kertonut tavaran tilasta totuudenmukaisesti ja huomioinut kolhut hinnassa, asiakas olisi ollut tietoinen tilanteesta ja saattanut hyvinkin ostaa tuotteen kunnostettavaksi.

Toisin sanoen: huijaus ei kannata, koska kaupan voi aina perua harhaanjohtamisen perusteella. Eikä se kannata varsinkaan, jos asiakas tulee katsomaan tuotetta ennen ostoa (kalliimmat jutut harvoin vaihtavat omistajaa pelkän netti-ilmoituksen perusteella).

Itse lisäisin asiakkaan mokiin vielä, että oma lukunsa ovat ne tampiot, jotka olettavat saavansa uudenveroista kamaa 1/50 hinnalla. Jos tavara on käytetty, se ON käytetty, vaikka olisikin hyvässä kunnossa. Jos maksat 150 euron Goretex-haalarista vitosen, et ala urputtaa pepussa olevasta nuppineulanpään kokoisesta mustasta tahrasta, jos haalari muuten on ehjä, siisti ja pintakin vettäpitävä vielä.

Totta tämäkin. Kaksi törkeää oharia on itselle tehty. Ensin joku antoi ilmaiseksi kohtuukuntoista vuodesohvaa, mikä kuvassa oli kunnossa. Varmistin vielä, että on ehjä. Paikan päällä odotti kaatopaikkakuntoinen rikkonainen sohva josta sojottivat jouset ja kangas oli riekaleina. En ottanut. Toinen taas kauppasi sänkyä joka oli kunnossa ja kuulema hajuton. Paikan päällä löyhkäsi pesuaine ja mies kehui, miten juuri pesi sängyn. Runkopatja kun oli, vähän mietitytti, mutta kertoi hajun olevan kuivapesusta. Luotin, sillä mies vaikutti ihan rehdiltä ja sanoin vielä, että kiitos pesusta.

Kotona pesuaine haihtui ja voimakas kusenhaju valtasi sängyn. Oli siis kissankuseman runkopatjan tuunannut myyntiin työntämällä siihen jotain pesuainetta. Jengi antaa ilmaiseksi koska säästävät kalliit kaatopaikkakustannukset, ei siis kannata ottaa vastaan mitään ilmaiseksi, sen opin. 

ap

Vierailija
5/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa puhut.

Minä laitoin vaatepaketin annetaan-osastolle, ja meili oli minuutissa täynnä haaskalintuja joiden viestit olivat passiivisaggressiivisia ja osa oli näitä "voi voi kun olen autoton ja rahaton voi kun joku toisi tämän kotiovelleni". Järkytyin niin, että poistin sen myynnistä ja laitoin sitten päälle vielä kamaa joilla oli rahallista arvoa ja pistin myyntiin koko setin 20e. Seassa oli Adidaksen kenkiä, Lassien hyväkuntoisia ulkoasuja ja merkkivaatteita, ja sitten jätesäkillisiä hyväkuntoisia vaatteita ja kirjoja. KUKAAN ei ottanut yhteyttä, vaikka hinta oli naurettava. Myin sitten kirpparilla ne kamat, ja tienasin 200e. Mutta ilmaiseksi pitäisi kaikki saada kun netissä istutaan päivät kyttäämässä haaskaa.

Joskus olen yrittänyt antaa ilmaiseksi kirjapakettia, niin kolme halukasta toivoi kirjakuljetusta kotiovelle. Testasin ja yritin soittaa numeroon jonka antoi, ei vastannut ikinä. 

Vierailija
6/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta myyjältä toivoisi, että kun hän myy sitä Malm-lipastoa kuvan kanssa, niin siinä sitten olisi ne 4 laatikkoa kuten kuvassa. Olen kahdesti mennyt hakemaan kyseistä lipastoa, jossa yllättäen onkin vain 3 laatikkoa ja myyjä on todennut, että koska en kysynyt lisätietoja, ei hän niitä huomannut antaa.

Vierailija
7/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, Joo, toi kotiinkuljetusmangunta on sietämätöntä. Jos ei viitsi hakea, olkoon ilman! Tai no, ainakin maksakoot sitten bensan. Mutta kun ei...

2

Vierailija
8/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulainen sai viime jouluna Jouluapua keräyksestä monella sadalla eurolla tavaraa ja lahjakortteja. On oikeasti köyhä, mutta kiittämätön. Sai K-kauppaan lahjakortin 100e ja kun viimein meni sitä lunastamaan, valitti miten vaivalloista on mennä paikan päälle hakemaan ja miten muka ei saa rahana. Vaatteita joita sai ei käyttänyt, koska kuulema ei materiaali miellytä ja kuulema pyjamakin kääntyy oudosti yöllä päällä ollessa. Ruokapaketit sisältävät kuulema kummallisia asioita ja eräs oikeasti lahjoitti tietokoneen. Tää sukulainen lahjoitti sen pois, koska kuulema ei jaksa opetella käyttämään ja velvottaa sukulaiset auttamaan laskuissa. Nyt oli kehdannut tälle jouluapua ryhmään hänet ilmoittaneelle sanoa, että VOITKO PYYTÄÄ NIITÄ TÄNÄ VUONNA LÄHETTÄMÄÄN MINULLE PELKÄSTÄÄN S-RYHMÄN LAHJAKORTTEJA TAI MIELUITEN RAHAA.

??? Mä en anna mitään kenellekään ikinä ilmaiseksi, sen verran paskan maku on jäänyt näistä ihmisistä jotka ei arvosta ilmaiseksi saatua.

Vierailija
9/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta myyjältä toivoisi, että kun hän myy sitä Malm-lipastoa kuvan kanssa, niin siinä sitten olisi ne 4 laatikkoa kuten kuvassa. Olen kahdesti mennyt hakemaan kyseistä lipastoa, jossa yllättäen onkin vain 3 laatikkoa ja myyjä on todennut, että koska en kysynyt lisätietoja, ei hän niitä huomannut antaa.

Tuo on ihan selkeä huijaus, ja vika on myyjässä. Perseestä tuollainen yhtälailla. Yksi ostaja bongasi naarmun myymästäni peilistä ja en itse ollut huomannut, näin ensimmäisen kerran ulkovalossa sen. Annoin alennusta siitä ja tarjosin ilman muuta mahdollisuutta olla ostamatta.

ap

Vierailija
10/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa puhut.

Minä laitoin vaatepaketin annetaan-osastolle, ja meili oli minuutissa täynnä haaskalintuja joiden viestit olivat passiivisaggressiivisia ja osa oli näitä "voi voi kun olen autoton ja rahaton voi kun joku toisi tämän kotiovelleni". Järkytyin niin, että poistin sen myynnistä ja laitoin sitten päälle vielä kamaa joilla oli rahallista arvoa ja pistin myyntiin koko setin 20e. Seassa oli Adidaksen kenkiä, Lassien hyväkuntoisia ulkoasuja ja merkkivaatteita, ja sitten jätesäkillisiä hyväkuntoisia vaatteita ja kirjoja. KUKAAN ei ottanut yhteyttä, vaikka hinta oli naurettava. Myin sitten kirpparilla ne kamat, ja tienasin 200e. Mutta ilmaiseksi pitäisi kaikki saada kun netissä istutaan päivät kyttäämässä haaskaa.

Joskus olen yrittänyt antaa ilmaiseksi kirjapakettia, niin kolme halukasta toivoi kirjakuljetusta kotiovelle. Testasin ja yritin soittaa numeroon jonka antoi, ei vastannut ikinä. 

et nyt oikein ymmärrä. Netistä osatminen ei oikein toimi. Pitäisi ensin sovitaa, ja sitten palauttaa. Usein kukaan ei jaksa lähteä tällaiseen pelleilyyn.jos tuote onkin nuhjuisempi tai väärärä kokoa, ei rahoja saa takaisin, siksi edes 20 eurolla ei kannata ostaa vanhaa vaatetta, voi olla reikiä ym. ei ol ekuluttajansuojaa ollenkaan.

Kirppparilla voi sovittaa ja kunnon näkee heti.

Vierailija
11/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sukulainen sai viime jouluna Jouluapua keräyksestä monella sadalla eurolla tavaraa ja lahjakortteja. On oikeasti köyhä, mutta kiittämätön. Sai K-kauppaan lahjakortin 100e ja kun viimein meni sitä lunastamaan, valitti miten vaivalloista on mennä paikan päälle hakemaan ja miten muka ei saa rahana. Vaatteita joita sai ei käyttänyt, koska kuulema ei materiaali miellytä ja kuulema pyjamakin kääntyy oudosti yöllä päällä ollessa. Ruokapaketit sisältävät kuulema kummallisia asioita ja eräs oikeasti lahjoitti tietokoneen. Tää sukulainen lahjoitti sen pois, koska kuulema ei jaksa opetella käyttämään ja velvottaa sukulaiset auttamaan laskuissa. Nyt oli kehdannut tälle jouluapua ryhmään hänet ilmoittaneelle sanoa, että VOITKO PYYTÄÄ NIITÄ TÄNÄ VUONNA LÄHETTÄMÄÄN MINULLE PELKÄSTÄÄN S-RYHMÄN LAHJAKORTTEJA TAI MIELUITEN RAHAA.

??? Mä en anna mitään kenellekään ikinä ilmaiseksi, sen verran paskan maku on jäänyt näistä ihmisistä jotka ei arvosta ilmaiseksi saatua.

no niin, eli köyhälle pitäisi sitten kaikki käydä niinkö? Pitäisi kuristua vielä yöpaitaankin sinun mieliksesi. Miksi? jos on allerginen jollekin materiaalille, niin siitä pitäisi kärsiä, koska suuri pyhä hyvätekijä on ne lahjoittanut roskiksen sijaan hänelle? hyi hyi miten kiittämätön.

Vierailija
12/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei myöskään tunnu tajuavan, että jotkut fb-kirppisten säännöt on vaan ihan hyvän tahdon varassa, ei niillä mitään lainvoiman ole tai loppupeleissä velvoita ketään yhtään mihinkään. Saan myydä omistamani tavaran kelle hyvänsä, aivan sama mitä siellä ketjussa lukee tai kuka oli ensimmäisenä tai mitä hyvänsä.

Vierailija
13/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa puhut.

et nyt oikein ymmärrä. Netistä osatminen ei oikein toimi. Pitäisi ensin sovitaa, ja sitten palauttaa. Usein kukaan ei jaksa lähteä tällaiseen pelleilyyn.jos tuote onkin nuhjuisempi tai väärärä kokoa, ei rahoja saa takaisin, siksi edes 20 eurolla ei kannata ostaa vanhaa vaatetta, voi olla reikiä ym. ei ol ekuluttajansuojaa ollenkaan.

Kirppparilla voi sovittaa ja kunnon näkee heti.

Miksi kukaan ottaisi ilmaiseksi vastaan tavaraa, jonka epäilee olevan kaatopaikkakuntoinen? Itse en missään nimeässä ottaisi annetaan-palstalta vastaan vaatteita, sillä epäilisin niiden olevan peruja hometalosta tai rikkinäisiä tms. Jos tuotteet on kuvailtu hyvin, osa on kuvattu ja tekstissä luvattu, että yksikään vaatei ei ole rikki tai haise pahalle niin kyllä itse luottaisin enemmän siihen, että myyjä pyytää siitä parikymppiä rahaa. Itse ihmettelin sitä, miten ottajia ilmaisille vaatteille oli vaikka kuinka vaikka niiden kuntoa ei oltu edes eritelty, mutta uudessa ilmoituksessa mukana oli erittelyt kunnosta ja seassa rahallisesti arvokkaita tuotteita joiden arvo pelkästään oli moninkertainen siihen pariinkymppiin verrattuna.

Vierailija
14/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallista kaupankäyntiä kirjoitti:

Itse myyn torissa paljon laadukasta hyvää tavaraa pienellä hinnalla ja näitä omituisia ostajia on paljon! En vastaa koskaan sähköposteihin, jotka ovat yhdellä sanalla ostan tämän tai varaan tämän, joista puuttuu kokonaan esittäytyminen edes etunimellä. Varaan sen ja sen ja sen, ilman että on edes kysyny ovatko ne vapaana vielä. Sitten tullaan paikalle 3pv päästä ensimmäisestä sovitusta tapaamis ajasta, kun aina tuli jotain, milloin lapsi ei ollut nukkunut tai oli liikenneruuhkat.

Jostain ihmeen syystä on torissa olettamus, että varaus kuuluu asiaan. Yksi tuli lapsensa kanssa vihdoin monta kertaa uusittiin tapaamisaika ja oli kovin loukkaantunut, kun oli jo myynyt hänen itselleen varaaman 5e tavaran. Lapsi oli ihan rajaton ja juoksi meille 3x sisälle kengät jalassa, johon äiti vaan, että tämän takia en päässyt aikaisemmin. Huoh!

Olen tingannut sellaisille reiluilla muutenkin asialliselle ostajille, jotka ottavat mukaan muutakin tavaraa ovelta. Olen näin paljon saanut tarpeetonta tavaraa helposti ovesta ulos.

mutta tajuattekos te tehomyyjät ja muut, miten RAIVOSTUTTAVIA on ne ilmoittajat, joilla on pelkkä kuva jostain ryppyisestä tuotteesta, mutta ei YHTÄÄN MITÄÄN informaatiota siitä.

Esim. paita, koko M,hinta 20. Nyt minun ostajan pitäisi alkaa kyselemään erikseen jokaiselta myyjältä: onko M todella M vai S (niinkuin yleensä on), mikä merkki? Mikä kunto? mitkä mitat, jne, miten kulunut jne. Miten postitus? näkyykö läpi? mikä syy että myyt? (yleensä täysin epäsopiva tuote sieltä paljastuu)

mitään ei kerrota, ja pitäisi ostaa näilllä tiedoilla. Rupea siinä "esittäytymään" että minä rouva se ja se tiedustelisin teiltä että....no niin just. en edes katso tällaisia myynti- ilmoituksia enää.

Vierailija
15/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no niin, eli köyhälle pitäisi sitten kaikki käydä niinkö? Pitäisi kuristua vielä yöpaitaankin sinun mieliksesi. Miksi? jos on allerginen jollekin materiaalille, niin siitä pitäisi kärsiä, koska suuri pyhä hyvätekijä on ne lahjoittanut roskiksen sijaan hänelle? hyi hyi miten kiittämätön.

Jouluapuapotku perseeseen vaan sullekin, hölmäke. Taidat itse olla tällainen valittajatyyppi? Se yöpaita oli arvoltaan 79e ja materiaali jotain helvetin kashmirpuuvillasilkkiä johon ei ole varaa edes meikämandoliinilla vaikka työssä käynkin. Kaikki keräyksestä saadut tuotteet olivat uusia ja priimalaatua. Mutta suottahan tässä sulle selostan, ette te tajua.

Vierailija
16/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta tajuattekos te tehomyyjät ja muut, miten RAIVOSTUTTAVIA on ne ilmoittajat, joilla on pelkkä kuva jostain ryppyisestä tuotteesta, mutta ei YHTÄÄN MITÄÄN informaatiota siitä.

Esim. paita, koko M,hinta 20. Nyt minun ostajan pitäisi alkaa kyselemään erikseen jokaiselta myyjältä: onko M todella M vai S (niinkuin yleensä on), mikä merkki? Mikä kunto? mitkä mitat, jne, miten kulunut jne. Miten postitus? näkyykö läpi? mikä syy että myyt? (yleensä täysin epäsopiva tuote sieltä paljastuu)

mitään ei kerrota, ja pitäisi ostaa näilllä tiedoilla. Rupea siinä "esittäytymään" että minä rouva se ja se tiedustelisin teiltä että....no niin just. en edes katso tällaisia myynti- ilmoituksia enää.

Kummasti vaan aina löytyy viesteistä se yksi ostaja, joka kykenee ostopäätökseen ilman vemputuksia. :D Hajoa nyt vaikka sitten siihen.

Vierailija
17/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah niin mun ajatuksia. Myyn torissa muutamaa tuotetta, jotka herättää niin paljon kiinnostusta, että kuukauden vanha ilmotuskin poikii päivittäin yhteydenottoja. Mutta minkälaisia!

Iso osa on ihan jäätävää luettavaa, kun en edes tiedä mitä henkilö koittaa sanoa. Osa tinkaa yli puolta ja postaritki pitäs vielä tarjota, vaikka pyynti on alle 20. Ei sillä vaivalla kannata. Tosi paljon tulee myös ihan harhaanjohtavan siististi kirjoitettuja, "Hei, postitatko, voisin ostaa yst.terv Sirpa". Mutta kun vastaan niihin, henkilöistä ei enää kuule mitään.

Ja kun erehdyin tekemään ostoilmoituksen lipastosta, niin _kukaan_ minulle sellaista tarjonnut ei lukenut yhtään asettamiani kriteereitä. Sain tarjouksia muistakin kuin lipastoista, koska olinhan automaattisesti kaikkia huonekaluja vailla.

Tarvitseeko enää ihmetellä, että kaikki myyjät ei enää jaksa vastata... mäkään en jaksa. Saatanan mt:t. Myyn loput roinat vähänkäytetty.fissä.

Vierailija
18/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myin yhtä merkkilaukkua netissä. Siitä kiinnostunut tinkasi vähän hintaa alas ja sanoin, että tarjoamasi hinta sopii, kunhan maksat postikulut itse. Mun ap hinnassa oli postarit mukana.

No tästä alkoi sitten hirveä vääntö, pysyin kuitenkin tarjouksessani. Lopulta ostaja kysyi, että jos maksaa heti tililleni, niin laitetaanko postit puoliksi? Sanoin, että käy. Rahat tilillä tänään, niin vien postiin heti huomenna. Sovittiin summa eurojen tarkkuudella, että postarit meni about puoliksi. Sain rahan tilille ja kuitin maksusta, mutta summassa ei ollut niitä sovittuja postikuluja. Tästä mainitsin heti ostajalle ja ostaja sanoikin, että hänellä ei ollutkaan tilillä niin paljon rahaa, mutta voinsinko nyt kuitenkin lähettää laukun, kun hän sen jo maksoi. Siis mitä ihmeen touhua :D Ostaa satasien laukun, eikä sovitusti voinut laittaa sitä muutamaa euroa postareita. Kuvitteli varmaan, etten huomaa. No mä palautin sille rahat ja sanoin, että nyt jäi vähän paska maku suuhun, joten laukku jää odottamaan toista ostajaa. En kuullut enää mitään tästä ostajasta sen jälkeen, joten selvästi koikeili huijata mua niiden postikulujen suhteen. Ehkä ajatteli, että joku varmaan olis kilttinä vaan antanut olla ja postittanut tuotteen.

Vierailija
19/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan myynyt vanhoja vaatteitani. Jopa 500e maksavan 2x käytetyn juhlapukuni annoin puolitutulle ilmaiseksi. Kuluneemmat ahjät vaatteet laitan suoraan keräykseen ja paremmat vaatteet kavereille. 

Myyn ainoastaa ehjiä laadukkaista tavaroita ja leluja, joista laitan kunnon kuvan ja tiedot. Usein ovat merkkiä Fhisherprice tai baby björn. Myös ikean junior tuoleja ja muita huonekaluja. Laitan usein halvat hinnat 10-5e ja näitä vinkujia varailijoita ja tinkaajia, jotka eivät saavu paikalle riittää. Olen oppinut sähköposti viestin perusteella valitsemaan, fiksut ostajat ja olen itsekkin asiallinen.

Vierailija
20/34 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aah niin mun ajatuksia. Myyn torissa muutamaa tuotetta, jotka herättää niin paljon kiinnostusta, että kuukauden vanha ilmotuskin poikii päivittäin yhteydenottoja. Mutta minkälaisia!

Iso osa on ihan jäätävää luettavaa, kun en edes tiedä mitä henkilö koittaa sanoa. Osa tinkaa yli puolta ja postaritki pitäs vielä tarjota, vaikka pyynti on alle 20. Ei sillä vaivalla kannata. Tosi paljon tulee myös ihan harhaanjohtavan siististi kirjoitettuja, "Hei, postitatko, voisin ostaa yst.terv Sirpa". Mutta kun vastaan niihin, henkilöistä ei enää kuule mitään.

Ja kun erehdyin tekemään ostoilmoituksen lipastosta, niin _kukaan_ minulle sellaista tarjonnut ei lukenut yhtään asettamiani kriteereitä. Sain tarjouksia muistakin kuin lipastoista, koska olinhan automaattisesti kaikkia huonekaluja vailla.

Tarvitseeko enää ihmetellä, että kaikki myyjät ei enää jaksa vastata... mäkään en jaksa. Saatanan mt:t. Myyn loput roinat vähänkäytetty.fissä.

Elämäni parhaa kaupat oli, kun laitoin tuolisarjan myyntiin kuvilla ja selkeällä kuvauksella. 6kpl. Nainen tekstasi: Ostan tuolit. Nouto tunnin päästä. Ok? -Orvokki Ostaja- Vastasin, että käy. Käteismaksu. Nainen tuli, ojensi rahat ja lastasi tuolit autoon. Hurautti pois. Sanoin hälle lähtiessä, että olisipa kaikki kaupat tällaisia. 

Kaupankäynti on helpottunut huomattavasti kun yksinkertaisesti ei reagoi kyselyihin, joissa ei ole mitään informaatiota tai mitään järkeä muutenkaan. Jos myyn tarkoilla kuvilla jotain senkkiä ja jokaisen naarmun olen kuvannut, kertonut tekstissä sen mitä tarvitsen itse ostajan tietää, en ymmärrä mistä nämä idiootit kaivautuvat esiin.

Esimerkiksi yksi kysyi peilin mittoja. En vastannut, koska olin ilmoittanut ne. Kysyi uudestaan, että haluaa peiliosan mitat, ei kehyksen kanssa. En tiedä mihin tietoa tarvitsi koska silmällä näki että kehykset olivat ohuet. Eikä kyllä kiinnostakaan, eikä kuvata peilin seinäävasten olevaa takaosaa tai kiinnityssysteemiä tai selvittää värisävyä tai pudottaa hintaa sen takia, että joku myy Nilsiässä samaa peiliä 5 euroa halvemmalla. Hae Nilsiästä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän