Nettikirppareiden ostajille ohjeita
Ihan jos joku ihmettelee, miksi myyjä ei vastaa viestiin niin kerron, että miksi ei. Kun aloitin kierrättämään vuosia sitten huutonetissä ennen tori.fi-palvelua, menetin hermot moneen kertaan idioottien ihmisten takia. Varauksia joita ei lunastettu, tinkaajia, maksuajan pyytäjiä, valittajia, renkaan potkijoita ja vänkylöitä joille olisi ilmaiseksi pitänyt viedä kotiin kamaa. Nyt on toisin, ei kiinnosta viestitellä kaiken maailman mt-potilaiden kanssa jostain parin euron jakkarasta kymmentä eri viestiä. Myyjä voi valita, kenelle myy.
Myyn paljon tavaraa netissä ja valikoin ostajat sen perusteella, millaisia viestejä sieltä tulee. Jos myyn Ikean Malm-lipastoa kuvan kanssa, en vastaile kyselyihin "mitkä mitat" tai typeriin tiedusteluihin kunnosta, jos ja kun sähköpostissa on useita suoria ostajia jotka osaavat googlettaa mitat Ikean sivulta. En todellakaan myy ekalle, vaan ensimmäiselle järkevälle vastaajalle joka esittelee itsensä, kertoo toivomansa hakuajan ja ilmoittaa yksiselitteisesti ostavansa sen.
Tietyt tavarat menevät hetkessä, Ikean tavarat paikkakunnilla jossa ei ole Ikeaa menevät kuumille kiville. Jos siis haluat sen Malmin, niin käytä edes sen verran aikaa, että viestissäsi lukee muutakin kuin "varaan tän". En elä torikaupalla, joten mulla ei ole mitään valtakunnan tarvetta miellyttää ostajia tai leikkiä asiakaspalvelijaa. Ei mua kiinnosta milloin sulla on palkkapäivä ja varailla ventovieraille viikkotolkulla jotain lipastoa, jonka joku toinen hakisi heti.
Sen olen suostunut tekemään, että eräs kävi maksamassa tuotteen etukäteen ja säilytin sitä viikon, että sai järkättyä autottomana hakijan. Mutta tässäkin ostaja soitti ja heti kättelyssä sanoi, että on etsinyt tuota kauan ja tulee maksamaan heti, mutta noutaa viikon päästä. Kaikki hoitui hyvin, kun ostaja oli älyissään ja osasi kommunikoida normaalisti.
Kun ostan itse, ilmoitan nimeni, puhelinnumeroni ja halukkuuteni ostaa ja noutaa asap. Jos vastausta ei tule oletan, että tuote on myyty jo enkä soittele perään tai lähetä katkeria viestejä.
Jos hinta sovitaan viestissä, ei paikan päällä enää ruinata alennusta. Erään ukon heitin pihalle kun tinkasi hintaa härskisti. Sanoin, että mulla on muitakin ostajia tälle, kiitos hei.
Ihmisillä tuntuu olevan valloillaan ajatus siitä, että ostaja on asiakas ja myyjä asiakaspalvelija. En käsitä, mistä tämä asenne tulee, sillä en todellakaan ole asiakaspalvelutehtävissä kun kauppaan käytettyä tavaraa, joista ei tee voittoa. Tällä hetkellä sähköpostissa on kaksi omahyväistä "mitkä mitat, varaan tän nyt" viestiä, joihin en aio vastata. Jos et kykene edes kirjoittamaan, tuskin kykenet noutamaankaan varaamaasi tuotetta. Rahapulan takia en mitään myy, joten ihan hyvin voin säilyttää kamaa autotallissa ja odottaa, että joku täysipäinen sen hakee. Eräs ostaja ilmoitti ensin että ostan heti. Sitten vänkäsi kympin pikku pöydästä monta viestiä, kuvia lisää, mittoja, tarkempia kuvia eri valossa, venkslasi noutoaikaa ja miehen mielipidettä odotteli, sitten laitoin viestiä, että no niin kauppa peruuntuu. Nainen riehaantui niin, että usutti mt-kuntoutuja miehensä uhkailemaan minua viestillä ja uhkasi hakea pöydän väkisin. Siskonsa laittoi myös asialle esittämään uutta ostajaa, mutta tunnistin uhkaavan tyylin heti. Että olisin vielä osoitteeni antanut sille hullulle.. Lopulta poliisilla uhkailu auttoi, ja nainen lopetti viestittelyt.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Mä myin yhtä merkkilaukkua netissä. Siitä kiinnostunut tinkasi vähän hintaa alas ja sanoin, että tarjoamasi hinta sopii, kunhan maksat postikulut itse. Mun ap hinnassa oli postarit mukana.
No tästä alkoi sitten hirveä vääntö, pysyin kuitenkin tarjouksessani. Lopulta ostaja kysyi, että jos maksaa heti tililleni, niin laitetaanko postit puoliksi? Sanoin, että käy. Rahat tilillä tänään, niin vien postiin heti huomenna. Sovittiin summa eurojen tarkkuudella, että postarit meni about puoliksi. Sain rahan tilille ja kuitin maksusta, mutta summassa ei ollut niitä sovittuja postikuluja. Tästä mainitsin heti ostajalle ja ostaja sanoikin, että hänellä ei ollutkaan tilillä niin paljon rahaa, mutta voinsinko nyt kuitenkin lähettää laukun, kun hän sen jo maksoi. Siis mitä ihmeen touhua :D Ostaa satasien laukun, eikä sovitusti voinut laittaa sitä muutamaa euroa postareita. Kuvitteli varmaan, etten huomaa. No mä palautin sille rahat ja sanoin, että nyt jäi vähän paska maku suuhun, joten laukku jää odottamaan toista ostajaa. En kuullut enää mitään tästä ostajasta sen jälkeen, joten selvästi koikeili huijata mua niiden postikulujen suhteen. Ehkä ajatteli, että joku varmaan olis kilttinä vaan antanut olla ja postittanut tuotteen.
Joo, tää on niin tuttua. Ostaja saa suurimmat kiksit siitä, että miten paljon saa tingittyä, kuin mitä se tavara voi antaa.
Tosi moni suostuu kauppoihin vaan jos saa tingittyä siitä parin euron tuotteestaki vielä puolet. Jälkeenpäin voi tulla vielä lisää ongelmia noista, niin sivuutan suosiolla semmoset.
Kuluttaja on aina oikeassa -kulttuuri, lukutaidottomuus ja mielisairaalan ilmanen wifi on paska kombo. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sukulainen sai viime jouluna Jouluapua keräyksestä monella sadalla eurolla tavaraa ja lahjakortteja. On oikeasti köyhä, mutta kiittämätön. Sai K-kauppaan lahjakortin 100e ja kun viimein meni sitä lunastamaan, valitti miten vaivalloista on mennä paikan päälle hakemaan ja miten muka ei saa rahana. Vaatteita joita sai ei käyttänyt, koska kuulema ei materiaali miellytä ja kuulema pyjamakin kääntyy oudosti yöllä päällä ollessa. Ruokapaketit sisältävät kuulema kummallisia asioita ja eräs oikeasti lahjoitti tietokoneen. Tää sukulainen lahjoitti sen pois, koska kuulema ei jaksa opetella käyttämään ja velvottaa sukulaiset auttamaan laskuissa. Nyt oli kehdannut tälle jouluapua ryhmään hänet ilmoittaneelle sanoa, että VOITKO PYYTÄÄ NIITÄ TÄNÄ VUONNA LÄHETTÄMÄÄN MINULLE PELKÄSTÄÄN S-RYHMÄN LAHJAKORTTEJA TAI MIELUITEN RAHAA.
??? Mä en anna mitään kenellekään ikinä ilmaiseksi, sen verran paskan maku on jäänyt näistä ihmisistä jotka ei arvosta ilmaiseksi saatua.
no niin, eli köyhälle pitäisi sitten kaikki käydä niinkö? Pitäisi kuristua vielä yöpaitaankin sinun mieliksesi. Miksi? jos on allerginen jollekin materiaalille, niin siitä pitäisi kärsiä, koska suuri pyhä hyvätekijä on ne lahjoittanut roskiksen sijaan hänelle? hyi hyi miten kiittämätön.
Jouluapuapotku perseeseen vaan sullekin, hölmäke. Taidat itse olla tällainen valittajatyyppi? Se yöpaita oli arvoltaan 79e ja materiaali jotain helvetin kashmirpuuvillasilkkiä johon ei ole varaa edes meikämandoliinilla vaikka työssä käynkin. Kaikki keräyksestä saadut tuotteet olivat uusia ja priimalaatua. Mutta suottahan tässä sulle selostan, ette te tajua.
Tottakai oli, viestissäs et vaan mainitse sitä vaan valitat kun köyhälle ei käy kaikki materiaalit! SIIHEN sinulle vastattiin ettei se ole aina pelkästä mielyttänisestä kiinni vaan esim. Allergiasta!
"kertonut tekstissä sen mitä tarvitsen itse ostajan tietää, "
ei ihme ettei kaupa käy. SINÄ määräät mitä ostaja saa tietää tavarasta ja miksi. Ja myyt liian kalliilla salaista tavaraa. ei saisi edes kysyä. mt-sakkia riittää myyjissä,hinnoissa ilmaa niin että naurattaa. moni yrittää myydä jotain vanhaa riepua 100 eurolla, ja samat ilmotukset olleet vuosia sielä eikä kukaan osta.Yritetään tehdä tiliä tavaralla jonka saa kaupasta samalla hinnalla uutena. Monesti olen ihmetellyt että onko nää myyjät täällä vaan esittelemässä että mullapa on tällänen ja tällanen, muttei oikeasti myymässä.
Vierailija kirjoitti:
Kuluttaja on aina oikeassa -kulttuuri, lukutaidottomuus ja mielisairaalan ilmanen wifi on paska kombo. 😂
Miesostajien kanssa on erityisen herkkua tehdä kauppaa, koska ne ovat niin rehvakkaita tingatessaan. Eivät taida ymmärtää, että minun ei ole mikään pakko myydä tuotetta, ja että ostajia olisi kyllä muitakin.. Yhdellä mukavalla pojalla oli mukanaan isä joka painokkaasti taputti myyntikohdetta ja katsoi silmiini: Se on sillä lailla, että tämä maksaa 200 euroa, onko selvä? Pojan kanssa sovittu hinta oli 260e. Isä oli ylimielinen ja koputteli tuotetta ja mukamas arvioi.
Katsoin poikaa ja sanoin vitsillä, että voin pudottaa hintaa kympin jos lupaa viedä tuon isänsä ulos mun talosta. :D Poikaa selvästi hävetti isän käytös. Ihan hyvän mielen kaupat tuli ja mielellään mukavalle nuorelle miehelle annoin alennusta, mutta isän käytös oli vaan kuvottavaa. Sanoin muuten lähtiessä pojalle, että jättää isäpapan kotiin ensi kerralla kaupoille mennessä, haittaa kaupantekoa. Oli samaa mieltä.
Asiallista kaupankäyntiä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallista kaupankäyntiä kirjoitti:
Itse myyn torissa paljon laadukasta hyvää tavaraa pienellä hinnalla ja näitä omituisia ostajia on paljon! En vastaa koskaan sähköposteihin, jotka ovat yhdellä sanalla ostan tämän tai varaan tämän, joista puuttuu kokonaan esittäytyminen edes etunimellä. Varaan sen ja sen ja sen, ilman että on edes kysyny ovatko ne vapaana vielä. Sitten tullaan paikalle 3pv päästä ensimmäisestä sovitusta tapaamis ajasta, kun aina tuli jotain, milloin lapsi ei ollut nukkunut tai oli liikenneruuhkat.
Jostain ihmeen syystä on torissa olettamus, että varaus kuuluu asiaan. Yksi tuli lapsensa kanssa vihdoin monta kertaa uusittiin tapaamisaika ja oli kovin loukkaantunut, kun oli jo myynyt hänen itselleen varaaman 5e tavaran. Lapsi oli ihan rajaton ja juoksi meille 3x sisälle kengät jalassa, johon äiti vaan, että tämän takia en päässyt aikaisemmin. Huoh!Olen tingannut sellaisille reiluilla muutenkin asialliselle ostajille, jotka ottavat mukaan muutakin tavaraa ovelta. Olen näin paljon saanut tarpeetonta tavaraa helposti ovesta ulos.
mutta tajuattekos te tehomyyjät ja muut, miten RAIVOSTUTTAVIA on ne ilmoittajat, joilla on pelkkä kuva jostain ryppyisestä tuotteesta, mutta ei YHTÄÄN MITÄÄN informaatiota siitä.
Esim. paita, koko M,hinta 20. Nyt minun ostajan pitäisi alkaa kyselemään erikseen jokaiselta myyjältä: onko M todella M vai S (niinkuin yleensä on), mikä merkki? Mikä kunto? mitkä mitat, jne, miten kulunut jne. Miten postitus? näkyykö läpi? mikä syy että myyt? (yleensä täysin epäsopiva tuote sieltä paljastuu)
mitään ei kerrota, ja pitäisi ostaa näilllä tiedoilla. Rupea siinä "esittäytymään" että minä rouva se ja se tiedustelisin teiltä että....no niin just. en edes katso tällaisia myynti- ilmoituksia enää.
En ole koskaan myynyt vanhoja vaatteitani. Jopa 500e maksavan 2x käytetyn juhlapukuni annoin puolitutulle ilmaiseksi. Kuluneemmat ahjät vaatteet laitan suoraan keräykseen ja paremmat vaatteet kavereille.
Myyn ainoastaa ehjiä laadukkaista tavaroita ja leluja, joista laitan kunnon kuvan ja tiedot. Usein ovat merkkiä Fhisherprice tai baby björn. Myös ikean junior tuoleja ja muita huonekaluja. Laitan usein halvat hinnat 10-5e ja näitä vinkujia varailijoita ja tinkaajia, jotka eivät saavu paikalle riittää. Olen oppinut sähköposti viestin perusteella valitsemaan, fiksut ostajat ja olen itsekkin asiallinen.
ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
"kertonut tekstissä sen mitä tarvitsen itse ostajan tietää, "
ei ihme ettei kaupa käy. SINÄ määräät mitä ostaja saa tietää tavarasta ja miksi. Ja myyt liian kalliilla salaista tavaraa. ei saisi edes kysyä. mt-sakkia riittää myyjissä,hinnoissa ilmaa niin että naurattaa. moni yrittää myydä jotain vanhaa riepua 100 eurolla, ja samat ilmotukset olleet vuosia sielä eikä kukaan osta.Yritetään tehdä tiliä tavaralla jonka saa kaupasta samalla hinnalla uutena. Monesti olen ihmetellyt että onko nää myyjät täällä vaan esittelemässä että mullapa on tällänen ja tällanen, muttei oikeasti myymässä.
No mutta käyhän se kauppa, kaikki on tullut myydyksi. Mieluummin odotan pari viikkoa sitä yhtä järkevää ostajaa, kun tuhlaan aikaani ihmisiin jotka eivät edes viitsi kirjoittamaan ymmärrettävää tekstiä. AV ja ostan tän-viestit eivät meinaa mitään ainakaan minulle. Tiedän tarkalleen mitä mistäkin maksetaan ja pyydän sen mukaista hintaa, ei kait tässä muuten järkeä olisikaan harjoittaa tällaista kaupankäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sukulainen sai viime jouluna Jouluapua keräyksestä monella sadalla eurolla tavaraa ja lahjakortteja. On oikeasti köyhä, mutta kiittämätön. Sai K-kauppaan lahjakortin 100e ja kun viimein meni sitä lunastamaan, valitti miten vaivalloista on mennä paikan päälle hakemaan ja miten muka ei saa rahana. Vaatteita joita sai ei käyttänyt, koska kuulema ei materiaali miellytä ja kuulema pyjamakin kääntyy oudosti yöllä päällä ollessa. Ruokapaketit sisältävät kuulema kummallisia asioita ja eräs oikeasti lahjoitti tietokoneen. Tää sukulainen lahjoitti sen pois, koska kuulema ei jaksa opetella käyttämään ja velvottaa sukulaiset auttamaan laskuissa. Nyt oli kehdannut tälle jouluapua ryhmään hänet ilmoittaneelle sanoa, että VOITKO PYYTÄÄ NIITÄ TÄNÄ VUONNA LÄHETTÄMÄÄN MINULLE PELKÄSTÄÄN S-RYHMÄN LAHJAKORTTEJA TAI MIELUITEN RAHAA.
??? Mä en anna mitään kenellekään ikinä ilmaiseksi, sen verran paskan maku on jäänyt näistä ihmisistä jotka ei arvosta ilmaiseksi saatua.
no niin, eli köyhälle pitäisi sitten kaikki käydä niinkö? Pitäisi kuristua vielä yöpaitaankin sinun mieliksesi. Miksi? jos on allerginen jollekin materiaalille, niin siitä pitäisi kärsiä, koska suuri pyhä hyvätekijä on ne lahjoittanut roskiksen sijaan hänelle? hyi hyi miten kiittämätön.
Jouluapuapotku perseeseen vaan sullekin, hölmäke. Taidat itse olla tällainen valittajatyyppi? Se yöpaita oli arvoltaan 79e ja materiaali jotain helvetin kashmirpuuvillasilkkiä johon ei ole varaa edes meikämandoliinilla vaikka työssä käynkin. Kaikki keräyksestä saadut tuotteet olivat uusia ja priimalaatua. Mutta suottahan tässä sulle selostan, ette te tajua.
Tottakai oli, viestissäs et vaan mainitse sitä vaan valitat kun köyhälle ei käy kaikki materiaalit! SIIHEN sinulle vastattiin ettei se ole aina pelkästä mielyttänisestä kiinni vaan esim. Allergiasta!
Susta ei ota tolkkua. Ootkohan just sellanen epätoivottu kauppakumppani?
Itse myyn lähinnä vaan vaatteita, koska oon himoshoppailija, niin jostakin pitää luopuakin. Huuto.netissä on helppo tehdä kauppaa. Ilmoitan aina mitat ja materiaalitiedot (ellen oo leikannut lappua pois) ja pistän vähäisestäkin jutusta kunnon tyydyttäväksi, vaikka aika hemmetin moni sen myisi hyväkuntoisena. Ei oo kukaan koskaan tuotteista valittanut eikä tinkinyt. Toki välillä vastaan tulee hupihuutajia, mutta siitä saavat maksuksi negatiivisen palautteen ja tuote uudelleen myyntiin. Minä en perään kysele. Pistän yhden huuto.netin muistutusviestin ja that's it.
Välillä koitin myydä rättejä myös paikallisella fb-kirpparilla, mutta niin pirun vaikeeta ihmisille tulla hakemaan silloin kun on sovittu. Tai sitten ne haluaa sovittaa 2€ maksavaa paitaa eikä otakaan sitä. Ei kiitos enää.
Onneksi ei oo tarttenut hirveesti huonekaluja myydä :D
Olen myynyt aika paljon tavaraa fb-kirppareilla. Useimmiten kaupat menevät hyvin: ostaja ilmoittaa haluavansa tuotteen ja minä laitan hänelle tilinumeroni. Ostaja maksaa ja laittaa pankkitapahtumasta screenshotin minulle, minä kiikutan paketin tien toiselle puolelle postiin ja ilmoitan seurantatunnuksen. Tämä kaikki nopeimmillaan tunnin sisään ja molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä.
Mutta sitten on näitä, jotka ilmeisesti käyvät facessa kerran viikossa ja odottavat vielä miehen hyväksyntää ja tilipäivää 10€ tavaran ostamiseen. Lopulta aikaa on kulunut toista viikkoa, kunnes maksu on suoritettu ja olen uskaltanut paketin lähettää. Tässä vaiheessa olisi tehnyt jo mieli viskata se myyntiartikkeli suoraan roskiin kun on niin pirun vaikeaa.
Enkä itsekään roiku yötäpäivää fb:ssä, töissäkäyvä ihminen kun olen. Mutta jos jotain myyn/ostan, kyllä myyntikanava/email/whatever pitää edes kerran vuorokaudessa tsekata.
Vierailija kirjoitti:
Mä myin sellaista maalaisromanttista valkoista piironkia hintaan 80e. Tiesin, että saan siitä enemmänkin, jotkut kun tykkää vanhoista huonekaluista. Kuvasin koko paskan moneen kertaan ja kuvailin tekstissä sitä vanhaksi kuin taivas, ja maalipinta oli rustiikkinen. Joku muija ilmoitti ostavansa ja jemmasin sitä kolme viikkoa. Aina siirtyi haku.
Sitten tunnin varoajalla paukkasi paikalle kahden pennun ja vähä-älyisen oloisen miehensä kanssa sellainen bandanapäinen rouvanainen joka sanoi ottavansa nyt senkin. Kiersi lipastoa ja tiuskaisi, että tämähän on VANHA. Sanoin, että niinhän siinä ilmoituksessa sanoin että on hyvin vanha ja maalipinta on kulunut siksi, kuvissa näkyy ja tekstissä. "Enhän minä nyt vanhasta maksa kahdeksaakymppiä". Miehensä säesti, että SE ON NELJÄKYMPPIÄ JA KAUPPA ON SOVITTU. Vähän niin kuin että helvettiäkös niistä Arabian kannuista makselemaan kun uusia saa halvemmalla kaupasta. :D
Nauratti lähinnä, olivat varmaan pakussaan neuvotelleet taktiikan kuntoon ja olettaneet teatterin menevän läpi. Etenkin miehen teatraalinen huutokauppakeisarimainen rehvakas tarjous oli koominen. Olin jotenkin niin väsynyt koko hommaan ja senkin jemmaamiseen, että sanoin vaan, että hei ihan oikeesti, lähtekää pois. :D
Hui saakeli miten kuumottava tilanne. Ihme sekopäitä.
Mä en ymmärrä miten kukaan uskaltaa päästää kotiinsa vieraita ihmisiä sovittelemaan tori.fi:ssä kaupaamia vaatteita. Mun kaveri oli toista tuntia seurannut kun joku random ostaja oli mallaillut ja peilaillut vaatteita, hikoillut ja haissut ja jättänyt sitten ostamatta koska ei xl-kokoisena mahtunut xs-kokoon. Kaveri ei ollut kehdannut sanoa jo ovella, että et varmaankaan mahdu mun vaatteisiin, mutta ei kehdannut. Järkevä ihminen olisi tajunnut itse jo kaverini nähdessään, että ei tuu kauppoja. Oli kuitenkin hajustellut vaatteet hikisiksi ja tuhlannut kaverini aikaa huvikseen.
En ikinä suostuisi. Itseasiassa mulle on eräs kirpparimyyjä joka oli täyttämässä paikkaansa todennut, että hänen vaatteensa ovat sitten kokoa xxs. Itse olen S-M, joten vaikka tilanne huvittikin,oli se ihan kelpo vinkki. :D Muutenkin tuntuu joskus hurjalta, että ihmiset kauppaavat jotain arvokasta kamaa ja jakelevat kotiosoitteitaan heti ensikyselijälle. Jos myyn jotain arvokasta, en ikinä päästä kotiini sisälle vaan hoidan kaupat ulkosalla tai sovitussa paikassa lähellä. Joskus olen koittanut kotoa myyntiä, mutta pari kertaa on joku yrittänyt ostaa puoli sisustusta ja jotkut on koittaneet ostaa trampoliininkin pihalta.
Mä myin sellaista maalaisromanttista valkoista piironkia hintaan 80e. Tiesin, että saan siitä enemmänkin, jotkut kun tykkää vanhoista huonekaluista. Kuvasin koko paskan moneen kertaan ja kuvailin tekstissä sitä vanhaksi kuin taivas, ja maalipinta oli rustiikkinen. Joku muija ilmoitti ostavansa ja jemmasin sitä kolme viikkoa. Aina siirtyi haku.
Sitten tunnin varoajalla paukkasi paikalle kahden pennun ja vähä-älyisen oloisen miehensä kanssa sellainen bandanapäinen rouvanainen joka sanoi ottavansa nyt senkin. Kiersi lipastoa ja tiuskaisi, että tämähän on VANHA. Sanoin, että niinhän siinä ilmoituksessa sanoin että on hyvin vanha ja maalipinta on kulunut siksi, kuvissa näkyy ja tekstissä. "Enhän minä nyt vanhasta maksa kahdeksaakymppiä". Miehensä säesti, että SE ON NELJÄKYMPPIÄ JA KAUPPA ON SOVITTU. Vähän niin kuin että helvettiäkös niistä Arabian kannuista makselemaan kun uusia saa halvemmalla kaupasta. :D
Nauratti lähinnä, olivat varmaan pakussaan neuvotelleet taktiikan kuntoon ja olettaneet teatterin menevän läpi. Etenkin miehen teatraalinen huutokauppakeisarimainen rehvakas tarjous oli koominen. Olin jotenkin niin väsynyt koko hommaan ja senkin jemmaamiseen, että sanoin vaan, että hei ihan oikeesti, lähtekää pois. :D