Ketä SINÄ syytät köyhyydestäsi?
Monessa ketjussa tänäänkin köyhät tai lumeköyhät syyttelevät milloin ketäkin ja toisissa ketjuissa moititaan kun kaikki on niin kallista.
Kommentit (33)
90-luvun laman aiheuttajia. Jäin silloin työttömäksi enkä sen koommin saanut pitkäaikaisempaa työpaikkaa. Jos ei olisi tullut lamaa, olisin saanut jatkaa siinä työssä ikuisuuksia, enkä olisi jäänyt näin köyhäksi.
En ketään, minulla on kaikki mitä tarvitsen ja hitosti ylikin.
no tämänhetkisestä käyhyydestä en oikeastaan syytä ketään, hyväksyn sen että päätoimisesti opiskellessa joudun elää melko köyhästi tukien varassa. toki voisin tehdä samalla töitäkin mutta se on taas oma valintani olla tekemättä. mutta lapsuuteni ja nuoruuteni köyhyydestä syytän toki vanhempia, vaikka ymmärrän erinäisiä syitä köyhyydellemme, mutta juu jos jotain syytän niin heitä, valitettavasti.
En ketään. Olen köyhä, koska olen tehnyt tiettyjä valintoja. En kadu niitä. Jos kaikki menee suunnitelmieni mukaan, en ole köyhä enää muutaman vuoden päästä. Katsotaan sitten uudestaan, syytänkö jo jotakuta.
Ps. Olen siis oikeasti köyhä, enkä mikään 2000 € kuussa tienaava.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni syytän. Olen matemaattisesti tyystin lahjaton ihminen joten aika monet rahakkaammat ammatit ovat olleet itseltäni suljettuja. Ja se yksi asia jossa oikeasti olen hyvä on sellainen että sillä ei kyllä taatusti rikastu. Silti, vaikka olenkin köyhä, en kuitenkaan ole onneton joten asiat voisivat olla huonomminkin.
Läheskään kaikissa rahakkaimmissa ammateissa ei tarvita matemaattista lahjakkuutta. Tekosyy siis, mutta hyvä jos olet tyytyväinen. Ohis
Sairautta, olen 25 vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeellä. MS vei terveyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni syytän. Olen matemaattisesti tyystin lahjaton ihminen joten aika monet rahakkaammat ammatit ovat olleet itseltäni suljettuja. Ja se yksi asia jossa oikeasti olen hyvä on sellainen että sillä ei kyllä taatusti rikastu. Silti, vaikka olenkin köyhä, en kuitenkaan ole onneton joten asiat voisivat olla huonomminkin.
Läheskään kaikissa rahakkaimmissa ammateissa ei tarvita matemaattista lahjakkuutta. Tekosyy siis, mutta hyvä jos olet tyytyväinen. Ohis
Ei toki tarvitse, sosiaalisella lahjakkuudellakin pääsee monella alalla jo pitkälle mutta olen aika introvertti luonne jolta ei luonnistu verkostoituminen, joten tuokin jo kampittaa omaa menestymistä. Työskentelen siis tällä hetkellä visuaalisella alalla, jonka koen kyllä ehdottomasti omaksi alakseni, mutta en ole hyvä markkinoimaan itseäni mikä olisi tietysti aivan hirveän oleellista.
Vierailija kirjoitti:
Monessa ketjussa tänäänkin köyhät tai lumeköyhät syyttelevät milloin ketäkin ja toisissa ketjuissa moititaan kun kaikki on niin kallista.
Esi-isäni syytä etten ole rikas. Minun kuuluisi olla perintömiljonääri kuudennessa sukupolvessa. Sellainen oikein rappeutunut irstas paskiainen.
En syytä ketään tai mitään. Tiedän miten köyhyyteen tipahdin. En tiedä miten tilannetta helpottaisin. Koko ajan tuntuu menevän pahempaan suuntaan jostain syystä. En sitä syytä osaa osoittaa. Mutta se itkettää kun haukutaan ja halveksitaan. Ja monista huomaa, että heillä ei itsellä ole oikeasti mitään käsitystä köyhyysasioista ja silti mollataan. Nytkin minua ahdistaa 32,70 euron poliklinikkamaksu. Se on tavallaan ylimääräinen, mutta pakollinen kulu. Monen mollaajan mielestä se ei saisi ahdistaa minua ja on se on pikku juttu. Niin syytän mollajia oman ahdinkoni henkisestä pahentamisesta. Tuollainen aloituskin ahdistaa vain lisää ja jokaiseen kommenttiin pitää lisätä että en polta enkä juo. Se on nykyään oletus koskien köyhiä. Se tosiaan on kaikista ahdistavinta, että minua ei oteta enää samanlaisena persoonana kuin silloin kun kaikki oli hyvin. Nyt uskottavuuteni on mennyt rahojen myötä.
Helnyccia.
Koska hänen miehensä sijoittelee asiakkaidensa rahoja niin, että heidän yrityksensä joudutaan pieleen menneiden sijoitusten takia myymään helnyccin miehelle (kuulostaa uskomattomalta, mutta on ihan totta helnyccin mukaan ja firmojen omistajien omaa tyhmyyttä, mitä antavat rahansa helnyccin miehelle sijoitettaviksi, oma vika) ja sitä kautta maailmaan tulee lisää köyhiä, työpaikat menetetään, kun helnyccin mies hallitsee rahojaan etänä läppäriltään sen sijaan että yrittäjät pystyisivät työllistämään myös muita. Kaiken huipuksi tulee sitten tänne Suomeen Juhannuksena pörräämään vesijetillään köyhien pikkukipot kumoon. Ja heiluttelee varmaan vielä sitä suonikasta käyräänsä.
Vai olisko trolli sittenkin.
Siinä tapauksessa ei tarvitse syyttää ketään, enkä sitä paitsi ole edes köyhä.
Itseäni nyt tietenkin ensisijaisesti, ei mulla ole juurikaan kunnianhimoa ja olen tyystin jo tyytynyt tähän tilanteeseen... Se, mikä kunnianhimon ja tilanteeseen tyytymisen on aiheuttanut, on sitten eri asia, en ole sitä kyllä koskaan halunnut.
En syytä ketään. Nautin tästä vapaudesta.
Milloin? Yli 20 vuotta mun lapset ovat asuneet monikulttuurisessa ympäristössä. Voitko kertoa täsmällisesti milloin tulevaisuus on tuhottu? Vitun urpo.