Huonon parisuhteen jälkeen - miten kokosit itsesi?
Erosin huonosta suhteesta jo 1,5 vuotta sitten. Olen sen jälkeen tapaillut muita miehiä, mutta ne ovat kariutuneet koska olin epävarma ja noh, kai vähän epätasapainoinenkin parisuhdemielessä.
En ole vieläkään oppinut oikein luottamaan miehiin. Tajusin vasta ihan lähiaikoina, miten kamala se suhde olikaan - mies kontrolloi, vähätteli, oli todella mustasukkainen, ilkeä ja kohteli minua huonosti. Häpeän, että sallin sen kaiken. Pelkään, että jokainen mies jonka kohtaan on samanlainen. Samalla on hämärtynyt raja, mikä on normaalia deittaillessa ja mikä ei. Aivan liian usein päädyn aina yrittämään mielyttämään miestä tavalla tai toisella.
Miten tästä normalisoituu ja kykenee normaaleihin parisuhteisiin? En koe olevani mitenkään erityisen traumatisoitunut, voin puhua asiasta ja olen puhunutkin ja itkuni itkenyt. En siis makaa tulessa ja leiki uhria, mutta en vaan saa ihmissuhteita toimimaan ja olen nyt huomannut itsekin että missä menee vikaan.
Oletko lukenut ihmissuhteiden rajoista? Miellyttäminen on yksi merkki siitä, että rajat eivät välttämättä ole kunnossa. Löytyy tietoa boundaries in relationships ja yksi hyvä blogi on baggage reclaim, jossa on paljon asiaa. Nimim. omat ihmissuhdeviritelmät menneet aina siksi pieleen, koska vedän rajattomana puoleeni rajojani hyväksikäyttämään haluavia miehiä. Silloin ei voi onnistua vaikka tekisi parhaansa, koska oma "paras" ei koskaan riitä toiselle ja epäterve kuvio jatkuu.
Luottamusongelmiin en osaa vielä antaa neuvoja... Edelleen ongelma.