Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hyviä grillattavia!

Vierailija
21.06.2016 |

Juhannus lähestyy ja grillikausi on jo pitkällä, joten voitaisiin jakaa hyviä grillivinkkejä :) itsestä tuntuu, että tulee tehtyä aina ne samat setit ja kaipaisin ideoita ja vaihtelua grillailemiseen.
Meillä grillataan lähes aina jotain perus lihaa ja makkaraa, välillä tehdään kasvisvartaita pestomarinaadissa ja maisseja.. Kesäkuu ei ole vielä edes ohi ja nyt jo tulee nuo korvista ulos. Mitä muuta voi iskeä grilliin tai antaa vanhoille pöoeröille uutta potkua?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persikka! Grillileipää, johon valkosipulia yms.

Vierailija
2/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunanyytit

Lohi

Halloumjuusto

Tomaatit

Täytetyt herkkusienet ( voiko niihin kyllästyä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillattuja vihanneksia: isoina paloina paprikaa, munakoisoa, kesäkurpitsaa ja keltasipulia. Pyöritellään öljyssä, suolassa ja mustapippurissa. Grillistä pinta, tarjoillaan kermaviilikastikkeen kera.

Täytetyt herkkusienet pekonilla tai ilman, täytetyt tomaatit. Sisään tuorejuustoa maun mukaan, folioon ja grilliin. Kesäsipulia folioon ja grilliin.

Vierailija
4/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persikka! Grillileipää, johon valkosipulia yms.

Persikka? Mitääh, ihan pakko kokeilla! :D

Vierailija
5/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarketissa oli joku grilliportobellosienirasia ilmeisesti tarjouksessa. En ole itse kokeillut, onko joku muu? Portobellosieniä ei ihan joka kaupasta saa edes täällä pk-seudulla.

Vierailija
6/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkara

Vierailija
7/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartaaseen vuorotellen hallumia ja tuoretta ananasta. Pöllin tämän reseptin turkulaiselta hotellilta, ja on hyvää.

Vierailija
8/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas grillissä on muuten tosi hyvää! Ja munakoiso kans, nam :)

Vierailija
9/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Citymarketissa oli joku grilliportobellosienirasia ilmeisesti tarjouksessa. En ole itse kokeillut, onko joku muu? Portobellosieniä ei ihan joka kaupasta saa edes täällä pk-seudulla.

Toimii! Itse olen täyttänyt niiden lakit joko vuohenjuustolla tai tuorejuustolla mihin on pilkottu ruohosipulia ja sipulia (ja se sienen jalka). Hyviä olivat!

Vierailija
10/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Täytetyt herkkusienet! Itse täytän yleensä joko aurajuustolla tai vuohenjuustolla. Voi myös kääriä pekoniin! Ei kannata heittää sienten kantoja pois, nekin ovat hyviä grillattuna.

- Grillattu kesäkurpitsa on myös hyvää. 

- Valkosipulista tulee grillissä aivan mahtavaa, kun käärii folioon ja grillaa pitkään.

- Halloumjuusto ja leipäjuusto.

- Maissista saa vähän erilaisen grillattavan kun tähkästä leikkaa itse jyvät ja laittaa folioon yhdessä itsetehdyn valkosipuliöljyn/voin kanssa.

Nämä nyt tulivat ekana mieleen :D

Vierailija
11/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä samoja kuin aina...

Vierailija
12/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjuusto käärittynä pekoniin. Kasvisnyytit foliossa, eli esim paprikaa, sipulia, kesäkurpitsaa ym folioneliölle.. päälle mausteet ja reilu nokare tuorejuustoa folinyytti kiinni ja grilliin.

Vierailija
13/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulin ku käärii folioon voinokareen ja suolan kanssa ja jättää muhimaan.. Ah, parhaita!

Vierailija
14/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalat, erityisesti lohesta rasvaisena kalana tulee hyvää grillissä. Voi grillata joko sinällään, tai nyytissä esim. vuohenjuuston kanssa.

Äyriäiset: jättikatkaravut yms.

Lampaankyljykset, lammas muutenkin

Noita portobellosieniä grillailtiin juuri itse, on hyvänmakuinen sieni. Tehtiin kahta lajia, pekoni- ja vuohenjuustotäytteisiä.

Hampurilaisia ja tortilloja voi molempia tehdä grillissä, ja sisällön/lisukkeiden määrähän on näissä rajaton.

Bataattia.

Kauden trendiherkku on lehtien mukaan pekoniin kääritty raparperi, kokeiltiin, mutta minusta tämä oli lähinnä kummallista.

Vierailija
15/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saslik! Iha parasta grillattavaa <3 varsinkin äidin tekemä!

Vierailija
16/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kesän hitti on ilmeisesti pekoniin kääritty raparperi

http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/yksinkertaisuudessaan-nero…

Vierailija
17/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaabanaani, yksi viipale kuorta pois ja sisälle suklaapaloja, hyvä jälkkäri

Vierailija
18/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, en ookkaan ikinä tehnyt jälkkäriä grillissä! Tätä on pakko testaa ens kerralla..

Vierailija
19/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi nam, tää tulee kyl testaukseen!

Vierailija
20/24 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pekoniin käärittu raparperi kuulostaa kyllä aika oudolle...

Tosin voihan se toimiakkin, sillä pekoniin käärityt parsat on tosi hyviä grillissä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme