Kuinka kauan odottaa, että mies on valmis muuttamaan yhteen?
Olen seurustellut jo puoli vuotta erään ihastuttavan miehen kanssa, ja hän ei ole vielä valmis muuttamaan kanssani yhteen. En itse viitsisi odotella enää kovin paljon kauempaa, sillä koen että mies on minulle täydellistä aviomiesmateriaalia ja muutenkin vietämme lähes kaiken aikamme toistemme kämpillä. Mielestäni ei siis ole mitään syytä miksemme voisi muuttaa yhteen. Tässä iässä (minä 31, mies 36) turha jahkailu ja odottaminen on muutenkin mielestäni turhaa, sillä kummallakin on takana pitkä suhdehistoria ja luulisi miehenkin tietävän, mitä haluaa. me Molemmat kyllä haluamme naimisiin ja lapsia suht pian, joten myös siksi en ymmärrä miksi mies ei ole edes yhteenmuuttoon valmis. Mielestäni mies olisi täydellinen isä lapsillemme, mutten enää oikein tiedä onko hän sittenkään yhtä sitoutunut minuun kuin minä häneen.
Kommentit (24)
Mikä hiton kiire sulla on. Ei kaikkien tarvitse heti lyödä kamppeita yhteen. Itsellä ei ollut kiire vielä 18 kk jälkeenkään....
Minä en kyllä muuttaisi ikinä enää vain puolen vuoden jälkeen kenenkään kanssa asumaan. Parikymppisenä se tuntui ihan luonnolliselta, mutta nyt puolet vanhempana ei missään nimessä noin nopeasti, ei siinä vielä tunne toista kunnolla ja jotenkin aikuisena en olisi heittämässä kovin helposti sitä omaa tuttua elämää "pois" hetken huuman takia.
Odottele ihan rauhassa vielä, että mieskin ehtii mukaan ahatukseen, eihän teillä mikään kiire ole.
Nykyisen aviomieheni kanssa ollaan oltu yhdessä nyt 8,5 vuotta, muutettiin yhteen kaksi vuotta seurusteltuamme. Puolen vuoden seurustelun jälkeen muutin itse asiassa lähemmäs miestä (samaan kaupunkiin), eikä tuolloin kyllä kummallakaan käynyt vielä mielen vieressäkään yhteenmuutto.
Mikä sulla sitten on se odottamisen vaihtoehto? "Täydellisen aviomiesmateriaalin" lemppaaminen ja siirtyminen seuraavan täydellisen etsintään?
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla sitten on se odottamisen vaihtoehto? "Täydellisen aviomiesmateriaalin" lemppaaminen ja siirtyminen seuraavan täydellisen etsintään?
Alituinen asialla painostaminen.
Ei vaineskaan, miehenhän pitäisi tietää sanomattakin, mikä mättää.
Vierailija kirjoitti:
Odota rauhassa vuosi pari
En viitsisi odotella vuositolkulla, sillä eipä odottaminen ole toiminut itselläni ollenkaan. Pisimpään kestäneissä suhteissani muutin yhteen seurusteltuani korkeintaan puoli vuotta. Lyhyemmissä alle vuoden kestäneissä suhteissa emme muuttaneet koskaan yhteen, ja juuri siksi ne eivät ole kestäneet. Minä tiedän mitä elämältäni haluan, ja parhaat lastentekovuoteni alkavat olla vähissä, joten en tahtoisi joutua odottelemaan vuosia vain todetakseni ettei mies olekaan minulle sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Menkää ensin naimisiin.
Järjetön ajatus, jos en tiedä miten yhteinen arki miehen kanssa sujuu saman katon alla en voi edes harkita naimisiinmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää ensin naimisiin.
Järjetön ajatus, jos en tiedä miten yhteinen arki miehen kanssa sujuu saman katon alla en voi edes harkita naimisiinmenoa.
Sanoit että haluatte molemmat naimisiin pian, ja olette käytännössä koko ajan yhdessä jo nyt. Eli menkää ensin naimisiin. Ehkä mies kannattaa perinteisiä arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos se ei halua muuttaa yhteen?
Kyllä hän haluaa, mutta olemme hänen mielestään seurustelleet liian vähän aikaa emmekä mukamas tunne toisiamme tarpeeksi hyvin. En ymmärrä tätä, puolessa vuodessa mielestäni oppii tuntemaan ihmisen sen verran hyvin, että osaa tehdä päätöksen onko suhteella potentiaalia tarpeeksi, jotta voisi ottaa seuraavan askeleen ja muuttaa yhteen.
Oikeesti puol vuotta? Miks et voi/halua vielä jatkaa noin, jos kuitenkin elätte saman katon alla? Itse asuin yli puoltoista vuotta poikaystävän nurkissa ja kävin kotona parin viikon välein katsomassa että kaikki on kunnossa.. Ystävät ja sukulaiset pyöritteli silmiään että voi mitä rahantuhlausta, koitti jos painostaa muuttamaan, mutta mä halusin olla varma ennen kuin luovan omasta asunnosta. Itseasiassa nautin suunnattomasti siitä kun sain välillä palata kotiin ja vietinkin siellä aina "oman päivän" kun sinne menin. Kun lopulta totesin että eihän tuo äijä tuosta mihinkään katoa, niin laitettiin lusikat yhteen. Mikään muu ei muuttunut, paitsi ympäristö. Joten mikä kiire?
Itseasiassa tunnen parin jolla on 7 vuotta yhteistä taivalta takana ja 6 vuotias lapsi, eikä mies tänäkään päivänä ole halunnut luopua entisestä asunnostaan. Pääasiassa he asuvat yhdessä äidin luona, mutta silloin tällöin äijä "pakenee" omaan rauhaan omiin nurkkiinsa. Äiti on todennut että tuskin koskaan muuttavat yhteen tai menevät naimisiin, kun mies nyt vaan on tollanen. (Muutenkin vähän kummallinen.. Äiti on maisteri ja tienaa hyvin, isä työtön ja sossu maksaa kämpän) Hyvin niillä silti pyyhkii ja perhe on kasassa :) Meitä on moneen junaan.
Olisikohan takana tarve omistaa toinen tai pelko siitä että menetät hänet? Kun yhteisestä asunnosta on vaikeampi lähteä? Vai biologinen kello ja kauhia kiire päästä leikkimään ydinperhettä?
Oli miten oli, älä painosta. Se vie muuttohaaveet todennäköisesti vain kauemmaksi. Teillä on vielä kuhereusaika menossa, odota ensin mitä sen alta kuoriutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsisi odotella vuositolkulla, sillä eipä odottaminen ole toiminut itselläni ollenkaan. Pisimpään kestäneissä suhteissani muutin yhteen seurusteltuani korkeintaan puoli vuotta. Lyhyemmissä alle vuoden kestäneissä suhteissa emme muuttaneet koskaan yhteen, ja juuri siksi ne eivät ole kestäneet. Minä tiedän mitä elämältäni haluan, ja parhaat lastentekovuoteni alkavat olla vähissä, joten en tahtoisi joutua odottelemaan vuosia vain todetakseni ettei mies olekaan minulle sopiva.
Kai ne suhteet nyt kestää pidempään ku asutaan yhdessä, kun eroaminen on hankalampaa eikä voi vaan häipyä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se ei halua muuttaa yhteen?
Kyllä hän haluaa, mutta olemme hänen mielestään seurustelleet liian vähän aikaa emmekä mukamas tunne toisiamme tarpeeksi hyvin. En ymmärrä tätä, puolessa vuodessa mielestäni oppii tuntemaan ihmisen sen verran hyvin, että osaa tehdä päätöksen onko suhteella potentiaalia tarpeeksi, jotta voisi ottaa seuraavan askeleen ja muuttaa yhteen.
Ootko oikeasti 31? Mä ymmärsin jo 21 vuotiaana ettei puolessa vuodessa voi oppia tuntemaan toista tarpeeksi hyvin