Miksi ihminen, joka haluaa lemmikiksi ulkona vapaasti kulkevan kissan, asuu alueella, jossa kissat on pidettävä kytkettyinä?
Meidän takapihalle tulee jatkuvasti kaksi kissaa, jotka kuseksivat pihakalusteiden pehmusteet ja hiekkalaatikot, syövät lintujen munat pihapuusta ja tuhoavat lasten leluja.
Olen laittanut tästä asiasta viestiä kuvineen alueen FB-ilmoituspalstalle, jossa omistajat ovat ilmoittaneet kissat omikseen. Olen pyytänyt heitä pitämään kissat sisällä, koska kissoja ei saa pitää vapaana. Ja mitä saankaan vastaukseksi: "Ei se katti kotona pysy, se haluaa saalistaa!" ja "Kyllä tänne kissoja mahtuu, aiotko kytkeä kaikki linnut ja oravat seuraavaksi puihin?"
Siis jos on ihan pakko hankkia se kissa, miksei sitten hoida sitä asianmukaisesti? Aivan yksiselitteisesti Helsingissä ei saa pitää kissoja vapaana, kuten ei koiriakaan. Muuttaisi maalle, jos jonkun hiirenpyydystäjän välttämättä kotiinsa haluaa!
Niin. Menen tänään ostamaan myrkkyä. Minulla on oikeus pitää tehokasta myrkkyä omalla pihallani. On niiden kissanomistajien ihan oma vika, että päästivät kissansa kulkemaan vapaasti myrkkypihoille.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko pihasi aidata? Joudun miettimään samaa asiaa jäniksen vuoksi, joka syö kasvini...
Minusta puutarhaihmisisenä olisi mukava kun naapurustossa joku ottaisi kissan. Kissa ratkaisisi myyräongelman. Pelottaisiko haju jäniksenkin pois??
Meillä se jänis jäi särkinäisenä sätkyttelemään pihaan ja naapurin kissa totes et leikki loppu ja läks kotiin. Piti käydä lapiolla lyömässä elukka hengiltä. Myyristä en oo varma. Ite en välttämättä söis kasveja joita vahtaa kissa jonka toksoplasmoosista en tiedä.
Ei ole kissan vika, että päästetään vapaaksi ulos. Älä myrkytä. Ota kiinni, joistakin eläinsuojelulaitoksista saa häkkejä tätä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sairas ihminen saa olla että edes miettii lemmikin tappamista?!?!?!?!? Siskoni koira oli koirapuistossa syönyt nakin jossa oli rotanmyrkkyä ja kuoli ja sinä kehtaat vielä mainostaa kuinka aiot tappaa kaksi kissaa???
Jos niiden omistaajaa ei voisi vähempää kiinnostaa asia niin ei voi mitään.
Asia on niin että kissat aiheuttaa käsittämätöntä tuhoa Helsingissä. Ne käy tuhoamassa paikkoja ihmisten pihoilla, raapivat ihmisten autoja, tappavat lintuja, käyvät lasten päälle, jopa aikuisten jne. Juuri näitä vapaana liikkuvia kissoja joita omistajat päästävät vapaaksi.
Ketään ei voisi vähempää kiinnostaa. Soitat poliisilli nin poliisia ei voisi vähempää kiinnostaa. Niin mitä teet? Minkä henmmetin takia ihmisten pitäisi ruveta metsästämään jotain kissoja? Minä olen itseasiassa sitä tehnyt. Omistajat eivät koskaan kissaa edes hakeneet pois.
Kissa lopetettiin. Vapaana liikkuvien kissojen takia ihmiset eivät voi pitää esim. ulkoiluttaa lemmikki kaneja omalla aidatulla pihallaan. Koska kissa voi hyökätä sen päälle.
En ole tuo jolle kirjoitit. Mutta olen sitä mieltä että irtokissat ovat samaa tasoa rottien kanssa.
Raapivat autoja ja käyvät ihmisten päälle? :D Sekotatkohan kissan nyt johonkin muuhun eläimeen, kissat karttavat tuntemattomia ihmisiä. Tuo että kissa olisi vaurioittanut jonkun autoa sai minut naurahtamaan ääneen.
Kissat kävelevät useinkin autojen päällä
No empä koskaan ole kuullut kissojen vaurioittavan autoja, wau. Nähtävästi sitä ihminen keksii kaikennäköisiä selityksiä ja perusteita tarpeen tullen.
Kylmällä ilmalla kissa voi mennä lämmittelemään auton parkkeeraamisen jälkeen konepellin päälle, joka on lämmin ajon jälkeen. Sinne mennessään ja varsinkin alas liukuessaan käyttää kynsiään. Kyllä vaan jää kivat jäljet.
Vierailija kirjoitti:
Kissa saa ulkoilla vapaana koko maassa, tietyin poikkeuksin.
Meillä käy hiekkalaatikolla joku törppö kissa joka ei ole tajunnut sitä lasten leikkipaikaksi. Olen myös tympääntynyt pihoilla pyöriviin kissoihin. Jos sellaisen haluan omiin nurkkiini, niin hankin sen ihan itse.
Oikeastihan se menee:
Vapaana kyllä, mutta kaupungissa omistajan hallinnassa. Tuokin pitäisi muuttaa yksiselitteisesti ettei kissat saa olla vapaana. Siksi koska omistajat eivät muuten tajua.
Koska kissa ei ole niin iso osa kenenkään elämää, että se määrittelisi asuinpaikan. Siksi.