Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainaisen valituksen sijaan: kerro hyvä terveyskeskuskokemus!

Vierailija
21.06.2016 |

Minulla murtui ranne, ja se kipsattiin sairaalassa, koska terveyskeskus oli sitä mieltä, että se tulisi tarkistaa leikkaustarpeen vuoksi siellä. No, ei tarvinnut leikata. Menin käymään muutaman viikon päästä terveyskeskuksessa, jossa ulkomaalainen ortopedi ilmeisesti suoritti jotain pakollista terveyskeskusjaksoaan. Otti yllättäen uudet röntgenkuvat, totesi että kipsaus oli tehty aivan päin honkia ja kipsautti käden uudestaan. Määräsi fysioterapiaa ja kertoili pitkät litaniat siitä, miten kuntoutan rannetta. Olin tosi tyytyväinen, eipä tuollaista olisi itse tajunnut mitenkään, ihan normaalilta kipsi tuntui.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Terveyskeskuslääkäri tunnisti poikani pitkäaikaisairauden, joka ei ole edes harvinainen. Oli käyty muillä lääkäreillä aiemmin

2. Sairaanhoitajien lakon aikaan tk:ssa oli nuori sijainen. Hän tunnisti, täysin oikein kuopuksen kohdalla tarpeen sairaalahoitoon ja lähetti samantien sinne, oikein tunnistettu. 

3. Minulla ylipäätään on oma lääkärinä sama kuin kohdassa 1. Miellyttävä ihminen, ei vähättele ja tutkii kunnolla myös aikuiset. Sekä selittää, mistä on kyse tai mistä voi olla, jos tutkimuksissa ei löydy selvää syytä. Lähettää myös jatkotutkimuksiin tarpeen mukaan. Kohdallani oli viimeksi kyse lievästä asiasta, mutta vakavat oireilee samalla tavalla ja joka tapauksessa se vaati lääkityksen. 

Vierailija
22/27 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu juuri siltä, mitä joku aikaisemmin sanoi: ne jotka ei käytä, suhtautuu jyrkimmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/27 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalainen lääkäri ei luovuttanut, ennen kuin löysi vaivan syyn - olin jo itse enemmän sitä mieltä, että kuvittelin koko jutun :)

Vierailija
25/27 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pelkästään vain positiivisia kokemuksia tk;sta, niin itseni kuin lasteni puolesta. Aikanaan lapsillamme oli sairauskuluvakuutukset ja silti käytettiin heitä vain terveyskeskuksessa, koska sieltä tuntui aina tulevan asiantunteva ja nopea apu vaivaan kuin vaivaan. Hyvin herkästi on aina saatu myös lähete erikoissairaanhoitoon, mutta ei koskaan turhaan. 

Vierailija
26/27 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tiedä, onko tämä normaalia "huolehtimista" tk:n henkilökunnan puolesta mutta kun minut oli yritetty raiskata, menin heti aamulla varaamaan lääkäriaikaa jotta saisin todistuksen vammoista. Ilmoitettiin että vasta iltapäivällä olisi takuuvarmasti vapaa aika, sitä ennen voisi hyvällä tuurilla päästä lääkärin pakeille jos jäisi odottamaan. Minulle suositeltiin sitä iltapäivän aikaa.

Olin kait aika shokissa ja jäin istumaan ja odottelemaan jos pääsisin aiemmin (minulle kuitenkin varattiin se iltapäiväin aika varmuuden vuoksi). Vähän väliä joku kävi kyselemässä miten voin jne. Tulipa eräs sairaanhoitaja(?) kyselemään että tarvitsenko jotakin. Hän voisi tuoda vaikka kahvia jos  haluan. Tarjottiin keskusteluapua (joku kriisityöntekijä tms. sekä sairaalapappi tai millä nimellä hän nyt sitten meneekään).

Kolmen tunnin odotuksen jälkeen minulle kerrottiin että he olivat onnistuneet löytää ajan lääkärille ja että tämä ottaa pian vastaan.

Näin jälkikäteen ajateltuna sain todella hyvää palvelua ja käytöstä. Olisivat voineet yhtä hyvin jättää minut sinne nurkkaan odottamaan sitä iltapäivää.

Vierailija
27/27 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up