Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö huolestua?

Veera
21.06.2016 |

16v tyttöni on nyt noin 157cm pitkä ja painaa 65 kiloa. Kaunis on edelleen eli kasvot ovat sievät ja sopusuhtaiset, mutta varsinkin vatsan seudulle on kertynyt selvästi ylimääräistä. Tyttö käy kuitenkin salilla ahkerasti (3-4krt/viikko) ja muotoja on tullut muuallekin, mutta silti olen huolissani tuosta alituiseen nousevasta painosta. Itse olen langanlaiha (160cm 45kg) eli minuun tyttö ei ole selvästikään tullut. Tyttöni kuitenkin on melko suosittu ikäistensä parissa, mutta pelkään että kohta lihoo niin ruokottomaksi ettei pojatkaan kiinnitä enää huomiota...mikä neuvoksi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa mitoissa siis kuin Kim kardashian.. Ei syytä huoleen.

Vierailija
2/3 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittyisit vaan omiin asioihis. tekstistä päätellen ne on aika pahasti pielessä =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

tyttärelläsi on hyvin vähän yliapainoa, noin 3,5kg. Hän on vielä hyvin nuori ja kasvaa vielä muutamia senttejä, jolloin painokin tasaantuu. Syytä huoleen ei siis ole.

Nuorten tyttöjen kanssa tulee painosta puhua erittäin hienovaraisesti. Loukkaava puhe kehon muodoista voi johtaa vääristyneeseen kehonkuvaan ja jopa syömishäiriöön. Tarjoa ruoalla paljon kasviksia sekä kypsennettynä, että salaatteineen tai raasteena ja kannusta tyttöä ottamaan välipalaksi hedelmiä ja marjoja. Oikeanlaisiin ruokailutottumuksiin pehmeästi ohjaaminen tuottaa parempia tuloksia kuin painosta huomauttelu.