Asunnon remonteista
Kannattaako huolestua, jos asuntoon on jouduttu tekemään sadevesiviemäreiden ja kaivojen korjauksia sekä maanpinnan korjauksia 15 vuotta myöhemmin asunnon rakentamisesta? Tarkoittaako tämä että sadevesi on mahdollisesti valunut rakenteisiin ym ja asunnossa voi olla kosteusvaurioita?
Kommentit (8)
Ei ole kellaria. Olen ostamassa ensiasuntoa ja kaikki mietityttää. Tuli vain semmoinen mieleen että onkohan vesi nyt valunut 15 vuotta jonnekkin väärin ja asia huomattu vasta nyt ym..
Silloin myynti-ilmoituksessa pitää lukea mikäli on aiheutunut kosteusvaurio tai se on vielä olemassa.
Soita välittäjälle ja kysy miksi niitä on korjattu, hänen pitäisi osata asiasta kertoa tarkemmin.
Taloja pitää ylläpitää ja korjata. Se että niin on tehty on hyvä asia. Pikemminkin jos mitään ei ole tehty 15 vuodessa niin pitäisi huolestua.
Ehkä ei talosta sulle ensiasuntoa jos tuollaiset asiat jää mietityttää. Menee pää sekaisin.
Asunto-osake sopii paremmin.
Myynti ilmoituksessa lukee vain että korjattu.. kyseisen asunnon välittäjä aika turha, ei osaa vastata kysymyksiin ja puhuu puuta heinää mutu tuntumalla. Olen nyt kyllä yrittänyt tavoittaa isännöitsijää jotta voisin kysellä tarkemmin. Kyseessä siis asunto-osakeyhtiö. Muissa asunnoissa oli ollut kymmenen vuotta sitten myös jossain lämpöongelmien? aiheuttamia kosteusvaurioita, jotka korjattu..
No älä nyt viitsi naurattaa. 15 vuotta vanhaan taloon ei ole tarvinnut tehdä vielä muuta kuin vähän paikkamaalta jotain kohteita, kuten kaiteita ja öljytä terassilautoja yms. Sekä tietysti puhdistella rännejä yms. mitä pitäisi tehdä joksenkin vuosittain.
Jos salaojia tai sadevesiviemäreitä on pitänyt korjailla, niin ne on joko tehty huonosti tai jätetty tekemättä tai sitten sinne on päästetty ajattelmattomuuttaan roskaa (rännit kaivoihin ilman reikäkansia tms.).
Enemmän olisin tosiaan huolissaan jos 15 vuotta vanhaan taloon on jouduttu tekemään tuon tyylisiä remontteja. Ehkä kannattaa katsoa taloa joka on tehty kunnolla.
Myynti ilmoituksessa lukee vain että korjattu.. kyseisen asunnon välittäjä aika turha, ei osaa vastata kysymyksiin ja puhuu puuta heinää mutu tuntumalla. Olen nyt kyllä yrittänyt tavoittaa isännöitsijää jotta voisin kysellä tarkemmin. Kyseessä siis asunto-osakeyhtiö. Muissa asunnoissa oli ollut kymmenen vuotta sitten myös jossain lämpöongelmien? aiheuttamia kosteusvaurioita, jotka korjattu..
Mölökky kirjoitti:
Ehkäpä sikippaisin tuon kohteen jos on noin uutena ollut jo ongelmia. Toki taloyhtiössä vastuu ei ole yksin sinulla.
Alunperin tehty väärin tai huonosti. Ei välttämättä ole ollut mitään onglemaa, mutta voi olla että on ollut ongelmia. Ei selviä tässä istunnossa.
Onko talossa kellari kun epäilet sadeviemäröinnin puutteiden aiheuttaneen veden valumista rakenteisiin?