Tottuuko kihomatoihin (voiko niiden kanssa elää)? Nimim. VÄSYNYT!!!!
En enää jaksa (eikä kohta pyykkikonekaan) tätä tuloksetonta pyykkirumbaa. Meiltä ei kihikset lähde sitten millään ja haluaisin alkaa nauttia kesästä ennen kuin sekin on ohi.
Terveyskirjaston mukaan kihomatoihin ei liity muita oireita kuin peräaukon kutina. Olen sen valmis sietämään eikä ainakaan minulla mitenkään erityisen paljon kutise. Kutinaan ei kuole.
Mietin vain että toisaalta päätöksemme on ikävä niitä kohtaan, jotka haluavat madoista eroon, mutta nyt olen saanut tarpeekseni tästä turhasta matosodasta.
Onko tietoa voivatko oireet kuitenkin pahentua ajan saatossa?
Kommentit (36)
Meillä ei pyrvin tehonnut, mutta lääkäriltä sai vermoxia, niin se auttoi.
Kihomadon elinkaari kestää n.2kk. Koko perheelle Pyrvin 2 kertaa, kahden viikon välein. Sille, jolla matoja on, Pyrvinkuuria jatketaan 2kk kahden viikon välein. Jos ei ole resistentti kanta, niin tuolla lähtee.
Mato matala kirjoitti:
Mitä ihmeen järkeä moisessa rumbassa, kun maahanmuuttajapäiväkodissa tai -koulussa on ihan varmasti perheitä, jotka ovat jo kotimaassaan tottuneet loisiin eivätkä edes tunnusta kantavansa matoja???
On niitä pahempiakin murheita tässä maailmassa kuin kihot!!!
Jotenkin sairasta, että terveyden tuhoavaa ylipainoa tai liikunnan puutetta ei kammoksuta, mutta jotku hemmetin madot saa ihmiset ihan paniikkiin ja pistämään koko huushollinsa ylösalaisin.
Olen 100% varma, että 10 vuoden päästä suomalaisetkaan eivät enää jaksa häätää kihomatoja. Niihin totutaan niin kuin maailmalla.
Anteeks mitä??! :DD Mun mielestä on vielä sairaampaa sietää sisällään möyriviä matoja, jotka pahimmillaan tuhoaa terveyttä tuhoisammin kuin liikunnan puute. Kaiken lisäksi madot on uskomattoman ällöttäviä ja olisi ihan kamalaa kantaa kokonainen yhdyskunta lieroja sisällään :x Joten pitäisi olla ihan ymmärrettävää, että niistä hankkiudutaan eroon!
Kihomatoja ei ole pakko hoitaa. Piste.
Jos joku ihan oikeasti häiriintyy teidän kihomadoista, hän varmasti tulee riemu mielin siivoamaan ne teiltä pois.
Toivottavasti edes kerrot tutuille niin saavat itse päättää ottavatkon riskin tullessaan kylään / kutsuessaan perheenne kylään. Me ainakin välttäisimme kotivierailuja ja tapaisimme mato-perhettä kodin ulkopuolella.
Mulla oli sama, siis vuosikaudet 😕 mutta lopulta ne katosivat. Vermoxia otin lopulta aina kun niitä tuli, kolmena päivänä peräkkäin. Ostin ulkomailta. Kauhea riesa ja haitta...
Meillä ainakin madot tuntuivat katoavan (tai niihin tottuvan) parissa kuukaudessa.
Ei ole mitään lakia, joka pakottaisi hoitamaan kihomadot pois.
Ihmisellä vaan on oikeus kantaa loisia ainakin tässä maassa. Miksi siis tehdä massamurhaa lääkkeillä?
Paljon turhalta vaivalta säästyy, kun ei tavoittele madotonta huushollia.
Ei helvetti. Tämä on jotain pula-ajan ongelmia.
A) Menkää lääkäriin.
B) Ottakaa lääkkeet.
C) PESKÄÄ KAIKKI PETIVAATTEET 90 asteessa. Ja vaatteet.
D) Peskää kätenne kunnon myrkyllä paskalla käynnin jälkeen.
Avot.
Oppiiko näiden kanssa elämään. Ei suatana tätä aivotonta nettikulttuuria.
Ei niitä tarvi hoitaa, ovat luonnollinen osa kiertokulkua. Ei ainakaan lääkkeillä.
Ei vittu!
Suihkuta nyt jotain raidia sinne hanuriis. Ei tommoiset satiaiset kuulu nykypäivään.
pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin. Vermox ilman reseptiä - https://euhealth247.com/fi/drug/vermox
Valkosipulia kun märsii raakana kymmenen kynttä ei madot vaivaa.
Mä en tehnyt mitään muuta kuin otin lääkkeet kahteen kertaan. Lähti itseltä ja lapselta.
Olen tajunnut myöhemmin että meillä oli lapsena useaan otteeseen kihomatoja mutta ei niille mitään tehty. Tulivat ja menivät.