Rippilahja kummilapselle. Minkä arvoinen yleensä on?
Minkä hintaisia lahjoja ja mitä olette ostaneet kummilapselle lahjaksi?
Kommentit (21)
Oletko rikas sinkku vai köyhä vai perheellinen? Mitä ostaisit omalle lapselle, jos perheellinen? Mitä lapsi toivoi?
Meillä oli rippijuhlat sunnuntaina: yksi kummi antoi 100 €, 2 muuta 50 €.
N. 100e annettaisiin. Jos kummi on opiskelija, työtön tms. niin olettaisin että tuo paljon halvemman lahjan.
Olen kai kalkkis, kun minusta ripillepääsy ei ole rahajuhla. Ylioppilaajuhlassa sitten voi holvata rahan kanssa.
N. 120 euroa maksoi rippilahja. On ainoa kummilapseni eikä minun eloni ole ihan senttipeliä.
Max 50-60e.
Musta on törkeää ajatella että "rikas sinkku" joutuaa ostamaan vähän kalliimpaakin! Laskekaapa huvikseen montako euroa sinkku on lapsenne lahjoihin ym laittanut vuosien saatossa. Muistatteko itse häntä esim kukkakimpulla syntymäpäivänä tms? Jokainen laittaa rahansa mihin haluaa. Toiset on tehneet lapsia, toiset ei. sinkun ei tarvitse osallistua yhtään sen enempää kuin perheellisenkään.
Minäkin haluaisin tietää etukäteen. Pelkään, että multa "tilataan" joku tietty kallis lahja tai halutaan osallistuvan johonkin kalliiseen yhteislahjaan. Haluaisin itse ostaa esim. jonkun Kalevalakorun pojalle.
Noilla linjoilla minäkin olen, nyt ei 200 riitä... ap
Vierailija kirjoitti:
Max 50-60e.
Musta on törkeää ajatella että "rikas sinkku" joutuaa ostamaan vähän kalliimpaakin! Laskekaapa huvikseen montako euroa sinkku on lapsenne lahjoihin ym laittanut vuosien saatossa. Muistatteko itse häntä esim kukkakimpulla syntymäpäivänä tms? Jokainen laittaa rahansa mihin haluaa. Toiset on tehneet lapsia, toiset ei. sinkun ei tarvitse osallistua yhtään sen enempää kuin perheellisenkään.
Samaa mieltä, todella "classy" asenne.. not
Vierailija kirjoitti:
Noilla linjoilla minäkin olen, nyt ei 200 riitä... ap
Sulle annettiin siis "tilaus", joku tuote joka pitää ostaa? Älä suostu. Sano, että haluat itse valita lahjan ja tuo on liian kallis.
Sori ärsyttävyyteni. Rikkaan sinkun ei todellakaan ole pakko ostaa yhtään kalliimpaa, mutta olen mielelläni ostanut, etenkin sille kummilapselle, jolla on paljon sisaruksia ja realiteetit rahan suhteen vähän erit kuin rikkaan perheen ainoalla lapsella. Pakko siis ei ole, mutta on mahdollisuus.
Yhdessä tuttavaperheessä pidettiin "lahjanantojuhlat" rippi-ikäiselle, jota ei ole kastettu eikä siis käynyt rippikoulua (eikä muitakaan rinnakkaisjuttuja joita ei-kirkolliset tahot järjestävät). Aika noloa mun mielestä... ei siis tuolla nimellä kutsuttu, mutta tyyliin "Samin kesäbileet". Syntymäpäivä pojalla on joulukuussa. Ja olivat olleet kuten normi rippijuhlat ilman ristejä tms. Lahjapöydät valmiina ym.
Harvalle 15v se kirkon sanoma taitaa olla pääosassa 😉
Ap: ei tarvitse ostaa tilattua tuotetta! Vie mitä haluat, max. 50-100e on hyvä.
Kyllä yli 100€ lahja on jo liikaa. Kuka edes kehtaa pyytää lahjaa, johon ei edes 200€ riitä? Huh huh.
Kummit ostavat rippiristin. Minä olen antanut vaihtoehtoisesti 50 euroa, jos toinen kummi on ehtinyt varata itselleen jo ristinoston. Useinhan se risti maksaa ketjuineen enemmänkin kuin viisikymppiä.
Miehen kummipoika puolestaan halusi tavaran, joka maksoi yli 300 euroa. Siinä oli nieleskelemistä, kun meillä on rahasta tiukkaa (mies työttömänä). En ymmärrä, millaiset vanhemmat käskevät lastaan kinumaan vieraalta ihmiseltä kallista tavaraa - mutta heidän mielestään heidän mukulansa on niin näpsäkkä ja oiva, kun pyytää jokaiselta vastaantulijalta rahaa tai tavaraa. No, kokosimme sitten kyseisen kummilapsen sukulaisista ja muista kummeista ringin, joka yhdessä osti tuon tavaran. Maksettavaa tuli noin 60 euroa per perhe. Eipä se kummipoika sitten muuta saanutkaan.
Eikö kummit yleensä osta rippiristin...? Kaulakorun siis. Olen luullut sen olevan perinne. Omiltani sain ja niin muutkin kaverit.
Up
Tuli sellainen toive mitä en pysty toteuttamaan. Mietin tässä että olenko jäänyt ajan jalkoihin vai mitä... kummilapsia ollut muitakin mutta tällaista tovetta ei vielä koskaan tullut. Ap