Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 € viikkorahaa teinille, ok?

Vierailija
20.06.2016 |

Teinityttö valittaa, ettei riitä. Ala-asteella viikkoraha oli 1 €, yläasteelle siirryttäessä nousi 2 euroon. Maksamme puhelinlaskut, välttämättömät ja hyödylliset vaatteet (eli kun vanha kuluu, ei muodin mukaan), kotona on ruokaa, perushygieniatarpeet (shampoo, saippua, hammastahna...) joten mistään välttämättömästä ei ole puutetta. Myös puhelinlaskun maksamme. Minusta tuo 2 € on aika perus taskuraha lapselle, mutta nyt alkanut kova marmatus, kun ei päässyt kesätöihin, ja haluaisi sitä ja tätä... Säästämistä ei harrasta, KAIKKI menee leffoihin, meikkeihin, vaatteisiin, eli jos osaisi vähän pitkäjännitteisemmin säästää, niin olisi ollut rahaa lähteä huvipuistoon kavereiden kanssa, mutta ei. Joistain kotitöistä, jotka eivät kuulu tuon normaalin viikkorahan ansaitsemiseen, saa kyllä pientä ekstraa, mutta ei tunnu sekään kelpaavan. Väsyttää tuo ainainen kinuaminen. No, teinit... Menee onneksi ohi. :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä teinin kuukasiraha on 100 euroa. Eikä siitä tarvitse ostaa vaatteita eikä muitakaan tarvikkeita, jotka vanhempien kuuluu lapselleen hankkia." - Vertailun vuoksi mulle parikymppiselle opiskelijalle jää vuokra (+veden ja sähkön) jälkeen alle 100 € kuussa muihin menoihin. En valita, koska saan vielä opintotukea, mutta olisi se kiva olla nyt kesällä töissä.

Vierailija
22/28 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 2€ viikossa on lähinnä vittuilua, ei mikään viikkoraha. Teinillä ei koskaan varaa mihinkään, ei pääse koskaan mihinkään kavereiden kanssa ja kohta ei oo niitä kavereitakaan. Sit AP ihmettelee varmaan et "miks meidän teini ei käy koskaan missään on aina vaan kotona". No miksköhän? Eikä tarvii myöskään ihmetellä yhtään sit tulevaisuudessa jos teini lähtee pikaseen omilleen eikä takasin tuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan 2e aika naurettava summa teinille, jos jotain maksaa. Mutta sanoisin että riippuu ihan siitä mitä se teini tekee. Meillä maksetaam jos hoidetaan kotitöitä ja muuta, mutta jos ne ei kiinnosta, niin ei sitä rahaakaan tule.

Vierailija
24/28 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteikäiselle olen maksanut 2 e. Lupasin korottaa yläasteelle mennessä 5 euroon. On poika, joten meikkejä ei ostele. Käyttää rahansa peleihin ym. Isommista hankinnoista neuvotellaan ja voin antaa määrärahan. Säästää kaikki lahjarahansa tietokonetta varten.

Vierailija
25/28 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö tyttö!Jos ei pääse kesätöihin täytyy keksiä muuta.Sitä on itse kukin tehnyt esim. nuorten työpalvelussa ikkunanpesu keikkaa..joskus ei vaan oo työtä ja täytyy nipistää,näin se menee,kaikki ei pääse huvipuistoon,eikä 15 veen tarvikaan!;)

Mistähän ihmeestä sitä hankittiin 15 vuotiaina kaljarahaa??En muuten muista!!

80-luvulla mä en koskaan tehnyt kesätöitä. Ei ole pakko. 

Mun teininkään ei ole pakko.

80-luvulla oli vielä töitä. Nykyään on niistä kilpailtava verisesti. On hyvä saada jotain kesätyökokemusta heti kun voi, vaikka viikko tai pari. Mutta eipä niitä enää taida olla 15-vuotiaille...

Vierailija
26/28 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teinin kuukasiraha on 100 euroa. Eikä siitä tarvitse ostaa vaatteita eikä muitakaan tarvikkeita, jotka vanhempien kuuluu lapselleen hankkia.

Kuulostaa hyvältä määrältä, mutta jos tuolla rahalla ei tarvitse vaatteitakaan hankkia, niin opiskellessa todellisuus iskeytyy vasten kasvoja..

Vierailija
27/28 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä teini maksaa vanhemmille 5 euroa viikossa. On kesätöissä nyt kuukauden, nii pitäähän se vuosien elättäminen jotenkin korvata. Loppuvuoden vain tämä järjestely, saa pitää loppurahat.

Eli on ok.

Ehkäpä sitä lasta tehdessä olisi kannattanut miettiä, että teillä on VELVOLLISUUS elättää lapsi 18v ikään asti eikä hänen tarvitse antaa omista rahoistaan teille mitään. Tuolla tavalla saat vaan katkeran lapsen ja paskasen naurun kun anelette hoitoapua vanhuksina ja joudutte laitokseen mätänemään

Ei se muutama kymppi ketään katkeroida. Se on palkastakin vain joku10%. Teiniin uppoaa tuollainen summa kuukaudessa eikä se ole meitä katkeroittanu.

Vierailija
28/28 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö tyttö!Jos ei pääse kesätöihin täytyy keksiä muuta.Sitä on itse kukin tehnyt esim. nuorten työpalvelussa ikkunanpesu keikkaa..joskus ei vaan oo työtä ja täytyy nipistää,näin se menee,kaikki ei pääse huvipuistoon,eikä 15 veen tarvikaan!;)

Mistähän ihmeestä sitä hankittiin 15 vuotiaina kaljarahaa??En muuten muista!!

80-luvulla mä en koskaan tehnyt kesätöitä. Ei ole pakko. 

Mun teininkään ei ole pakko.

80-luvulla oli vielä töitä. Nykyään on niistä kilpailtava verisesti. On hyvä saada jotain kesätyökokemusta heti kun voi, vaikka viikko tai pari. Mutta eipä niitä enää taida olla 15-vuotiaille...

Varmaan oli mutta mua ei kiinnostanut silloin. Ammattia opiskellessa on hyvä tehdä töitä.

Mä olen ollut koko aikuisikäni töissä samalla työnantajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä