Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ristiäiskakun tekijä laittoi nimen someen ennen juhlia

Vierailija
20.06.2016 |

Mua niin harmittaa. Ostin paikalliselta leipurilta kakut, joiden pintaan tuli poikamme nimet. Emme olleet kertoneet nimiä kellekään, sillä toiset nimet ovat papoilta ja olimme puhuneet aivan muists nimistä. Kyseessä pieni kaupunki ja leipuri oli laittanut vuorokauden ennen ristiäisiä kuvat firmansa faceen ja sieltähän ne oli osa vieraista nähnyt. Kummitätini (kova puhumaan) oli ennen kastetta käynyt onnittelemassa isää pikkukaimasta, äiti oli nähnyt nimet mutta pimittänyt tietysti isältäni ne. Äh, pikku juttu, mutta olisin jalunnyt, että nimet kerrotaan meidän läsnäollessamme omissa juhlissamme. Nyt täytyisi laittaa varmaankin pieni palaute kyseiselle leipurille, ettei ollut kiva temppu:(

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Face ja kaikki nämä oman egon esittämiskanavat on ihan yököttäviä. Aina pakko heti laittaa omaa nassua ja kaikkea mitä on saatu tehtyä, sit kytätään tykkäyksiä. Ihan kuin ei olisi olemassa ollenkaan jos ei saa esittää itseään ja saa jotain palautetta.

Siis yritys lisää kuvia tuotteistaan facebookkiin, niin se on yököttävää oman egon pönkitystä? Onko kaikki markkinointi sitä vai vaan face?

Terveisin yrittäjä, jonka markkinointi on pelkästään sitä, että laitan kuvia faceen ja instagrammiin ja se riittää tuottamaan niin paljon tilauksia, että yritys hukkuu niihin.

Eli sun liiketoiminta perustuu täysin plagiointiin, ei omiin ideoihin.

Aikansa kutakin, mutta jos omat ideat puuttuvat, tuskin pärjää kilpailussa.

Vierailija
142/153 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua siis se face siinä mitenkään häirinnyt, vaan se ajankohta! Ei varmasti oltu ekoja jolla oli turkoosia ja vaaleansinistä ja nalle + vähän muuta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Face ja kaikki nämä oman egon esittämiskanavat on ihan yököttäviä. Aina pakko heti laittaa omaa nassua ja kaikkea mitä on saatu tehtyä, sit kytätään tykkäyksiä. Ihan kuin ei olisi olemassa ollenkaan jos ei saa esittää itseään ja saa jotain palautetta.

Siis yritys lisää kuvia tuotteistaan facebookkiin, niin se on yököttävää oman egon pönkitystä? Onko kaikki markkinointi sitä vai vaan face?

Terveisin yrittäjä, jonka markkinointi on pelkästään sitä, että laitan kuvia faceen ja instagrammiin ja se riittää tuottamaan niin paljon tilauksia, että yritys hukkuu niihin.

Miten joku voi ymmärtää edellisen viestin noin?

Jos vaikka hautakiven tekijä laittaa kivestä kuvan faceen, niin missä vaiheessa tässä taphtuu se plakiointi?

Vierailija
144/153 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on sitten asiakkaan ideoida omanlaisensa yksilöllinen kakku ja maksaa siitä vielä vähän enemmän, jos se päätyy tusinakakuksi ja ehkä naapurin perhejuhlissa onkin prikulleen se sama kakku, minkä oli itse suunnitellut. Ja siinä tapauksessa lienee sama päätyä tusinakakkuun, jonka hinta on sen mukainen. Tai perätä kaupan kakkuun.

En iki maailmassa enää tilaisi omaa ideoimaa kakkua sellaista, joka ilman lupaa laittaisi kakusta kuvia someen, sillä haluan ostaa yksilöllisyyttä, eikä pelkästään kakkua.

Kuinka moni tuo kakun sinun juhliisi, eli kuinka todennäköistä on että siellä juhalssa olisi toinen kakku kilpailemassa omasi kanssa?

Yrittäjä elää kakkuja tekemällä ja jos tulee hyviä ideoita, niin kyllä hän haluaa käyttää niitä myös jatkossa.

Toki jos hinnasta sovitaan niin idea voidaan varmaan jättää kertakäyttäiseksi.

Ihan vain vinkkinä, tee itse kakkusi, älä julkaisie siitä kuvia, äläkä varsinkaan näytä sitä vieraille, etteivät kopioi ideaasi.

Vierailija
145/153 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua siis se face siinä mitenkään häirinnyt, vaan se ajankohta! Ei varmasti oltu ekoja jolla oli turkoosia ja vaaleansinistä ja nalle + vähän muuta. Ap

Mut ymmärrät varmaan, että on ihmisiä, jotka eivät halua kakkujaan missään vaiheessa someen? Tän keskustelun myötä varmaan koko somejulkaisemismahdollisuus tuli monelle uutena tietona.

Vierailija
146/153 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olet kyllä todella kujalla. Suunnittelen vaatteita ja asusteita. Kaavoitan itse, teen koeversiot, hankin valikoiman kankaita. Asiakas tilaa minun mallini haluamassaan koossa ja kankaassa. Lisään valmiista tuotteista kuvia faceen, että tältä tuote x näyttää kankaassa y. Jokainen kuva tuottaa määrän z tilauksia, joko samassa kankaassa tai eri. Mikä tässä on plagiointia?

Vierailija
147/153 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ymmärrän, olisi mun mielestä myös ollut korrektia kysyä, voiko laittaa faceen jne. kun on lapsen kokonimi ja syntymäaika. Tässä tapauksessa se ei kuitenkaan olisi ollut se ongelma.

Vierailija
148/153 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut ymmärrät varmaan, että on ihmisiä, jotka eivät halua kakkujaan missään vaiheessa someen? Tän keskustelun myötä varmaan koko somejulkaisemismahdollisuus tuli monelle uutena tietona.

kakku on serius buisness

Vierailija
149/153 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi se pitäisi salaisuus ollakaan? Tämäkin joku ihmeen 2000-luvun muotivillitys. Kyllä ne nimet on ennen kerrottu ihan avoimesti kaikille.

En kans ymmärrä tätä miks pitää salata toi nimi ristiäisiin :D Ensin pari kk lasta kutsutaan leikkinimeltä  vaikka " pentti" ja sitten ristiäisten jälkeen sitä kutsutaankin vaikka Nikoks  :D

Jos kerran nimi on tiedossa ni miks siitä ei vois ilmoittaa?

Vierailija
150/153 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli äskettäin tyttären rippijuhla ja hän itse oma-aloitteisesti halusi suunnitella lopputalvesta juhlijaan erään teeman ympärille, jota käytettiin kutsukorteissa, vaatteissa, pöydän kattauksessa, kakussa ja tarjoilussa, kukissa ja kiitoskorteissa jne.

Ja olisi ollut todella hänelle pettymys, jos kakku olisi ollut facessa tai että samaa kakkua olisi tarjottu ystävänsä rippijuhlissa seuraavana sunnuntaina, kun hän oli nähnyt teeman suunnitteluun vaivaa.

Eipä ole edes mieleen, että asiakkaan uniikkina tilaamat tilaukset ovat yleistä kauppatavaraa leipomoille, muilla aloilla tämä olisi pöyristyttävää ja isoittaisi moraalin ja ammattitaidon puutetta esim. ompelijoilta tai muilta käsityöläisiltä, arkkitehdeiltä, suunnittelijoilta jne.

Ehkä seuraavan kampaajareissun jälkeen uusi hiustyylini löytyy facesta, ennen kuin itse olen edes ehtinyt kotiin.

Vierailija
151/153 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi se pitäisi salaisuus ollakaan? Tämäkin joku ihmeen 2000-luvun muotivillitys. Kyllä ne nimet on ennen kerrottu ihan avoimesti kaikille.

En kans ymmärrä tätä miks pitää salata toi nimi ristiäisiin :D Ensin pari kk lasta kutsutaan leikkinimeltä  vaikka " pentti" ja sitten ristiäisten jälkeen sitä kutsutaankin vaikka Nikoks  :D

Jos kerran nimi on tiedossa ni miks siitä ei vois ilmoittaa?

Mut ilmotatko sä sen netissä julkisella tilapäivityksellä aivan tuntemattomille, vai mikä tota kakkumaakarin luomaa tilannetta nyt vastais yhtä hyvin?

Vierailija
152/153 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olet kyllä todella kujalla. Suunnittelen vaatteita ja asusteita. Kaavoitan itse, teen koeversiot, hankin valikoiman kankaita. Asiakas tilaa minun mallini haluamassaan koossa ja kankaassa. Lisään valmiista tuotteista kuvia faceen, että tältä tuote x näyttää kankaassa y. Jokainen kuva tuottaa määrän z tilauksia, joko samassa kankaassa tai eri. Mikä tässä on plagiointia?

Toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä.

Vierailija
153/153 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli äskettäin tyttären rippijuhla ja hän itse oma-aloitteisesti halusi suunnitella lopputalvesta juhlijaan erään teeman ympärille, jota käytettiin kutsukorteissa, vaatteissa, pöydän kattauksessa, kakussa ja tarjoilussa, kukissa ja kiitoskorteissa jne.

Ja olisi ollut todella hänelle pettymys, jos kakku olisi ollut facessa tai että samaa kakkua olisi tarjottu ystävänsä rippijuhlissa seuraavana sunnuntaina, kun hän oli nähnyt teeman suunnitteluun vaivaa.

Eipä ole edes mieleen, että asiakkaan uniikkina tilaamat tilaukset ovat yleistä kauppatavaraa leipomoille, muilla aloilla tämä olisi pöyristyttävää ja isoittaisi moraalin ja ammattitaidon puutetta esim. ompelijoilta tai muilta käsityöläisiltä, arkkitehdeiltä, suunnittelijoilta jne.

Ehkä seuraavan kampaajareissun jälkeen uusi hiustyylini löytyy facesta, ennen kuin itse olen edes ehtinyt kotiin.

Miten tää nyt on jollekin muka näin uutta ja pöyristyttävää? Kyllähän monienkin kampaamojen sivuilla näkyy kuvia hiusleikkauksista, tai vaikka ripsienlaittajien sivuilla ripsistä, tai kynsienlaittajien sivuilla kynsistä, tai tatuointiliikkeiden sivuilla niistä tatuoinneista. Näissä varmaan on toki kysytty kuvatulta lupa, kun kuvaa on muuten vaikea edes ottaa. Samanlailla myös korusepillä tai millä tahansa käsityöläisillä. Myös leipomoiden sivuilla näkee leipomusten kuvia, totta kai, mistä sitä asiakas tietäisi muuten mitä ostaa. Ja kyllä sen leipomuksen tekijänoikeus on tasan sen tekijällä, eli sillä leipomolla. Totta kai.