Miksi suomalaisilla pienten lasten äideillä on niin huonot hermot?
Jos lapsi tekee jotain väärää, äidit alkavat huutaa ja alkavat aggressiivisiksi. Mielestäni tuo ei ole mitenkään hyvä kasvatusmenetelmä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä lapsia pitää hankkia, jos se on noin hankalaa? Jos minulla menisi koko ajan hermot ja olisin stressaantunut, tietäisin kyllä tehneeni väärän valinnan. Vanhemmat eivät saa näin ajatella?
Mitä se muuten siinä vaiheessa auttaa, jos tietää tehneensä väärän valinnan?
Kai tosiasioiden tunnustaminen tuo jonkinlaista sisäistä rauhaa, ja yksi stressitekjä poistuu, kun ei tarvitse valehdella itselleen, että juuri tätä halusinkin.
Juuri mitä halusin? Elämässä on erilaisia vaiheita, jotkut voi olla stressaaviakin. Enpä oikein usko, että sisäinen rauha löytyy siitä, että jättäytyy ajatukseen "en mä tätä halunnut", vaan miettii, mikä tässä ahdistaa ja yrittää sitten järjestää elämää sellaiseksi, että stressitekijöitä on vähemmän.
Minusta on parempi olla rehellinen itselleen kuin teeskennellä. Muille voi valehdella, mutta itselleen ei kannata.
No en minä kyllä teeskentelemisestä puhunut. Enpä usko, että ketään auttaa jäädä vellomaan siihen tunteeseen, että en minä tätä halunnut, mutta ehkäpä sinusta vellominen on just hyvä juttu.
Tuo vellominen on ihan sinun oma ajatuksesi. Minä en puhunut vellomisesta mitään.
Noh, minusta on ihan normaalia että lapsiperheessä tulee kausia jolloin hermot ovat riekaleina ja stressitaso korkealla. Totta kai jos se jatkuu pitkään on syytä lähteä miettimään miksi ja miten elämänlaatua voisi parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Noh, minusta on ihan normaalia että lapsiperheessä tulee kausia jolloin hermot ovat riekaleina ja stressitaso korkealla. Totta kai jos se jatkuu pitkään on syytä lähteä miettimään miksi ja miten elämänlaatua voisi parantaa.
Voi olla, että se on normaalia lapsiperheessä. Minun mielestäni se ei ole normaalia hyvässä elämässä.
No ei varmasti saa, kun Suomessa ei ole saatavilla mitään Valium-nimistä lääkettä.