Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paniikkihäiriö vai mikä?

Vierailija
20.06.2016 |

Saan toistuvia lamaannuttavia ahdistuskohtauksia ilman mitään tiedostettavaa syytä, enkä ajattele niitä ennen mitään ihmeellistä. Saattaa tulla saman tien päälle jo aamulla herätessä. Mitään fyysisiä oireita ei ole, muuta kuin tosi epämukava tunne kropassa. Nämä lamaannuttaa minut kokonaan ja voi tulla missä vain, mutta sitten kun menee ohi, niin olen taas normaali. En kuitenkaan pelkää kuolevani ja pystyn ajattelemaan järjellisesti niiden aikana, mutta muuten se ahdistus on järkyttävän paha. Kuulostaako paniikkihäiriöltä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä paniikkihäiriöltä, mutta ahdistushäiriöltä, jos nyt välttis halutaan käyttää sanaa häiriö, mutta siis kuulostaa enemmän ahdistukselta kuin varsinaiselta paniikkikohtaukselta. Oletko ahdistukseen taipuvainen, stressaantunut ym?

Vierailija
2/6 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä paniikkihäiriöltä, mutta ahdistushäiriöltä, jos nyt välttis halutaan käyttää sanaa häiriö, mutta siis kuulostaa enemmän ahdistukselta kuin varsinaiselta paniikkikohtaukselta. Oletko ahdistukseen taipuvainen, stressaantunut ym?

Olen joo ollut nyt tosi pahasti stressaantunut ja olen oikeastaan aina vähän ahdistunut, mutta nämä selvät "kohtaukset" on jatkuneet nyt n. pari vuotta. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joo ollut nyt tosi pahasti stressaantunut ja olen oikeastaan aina vähän ahdistunut, mutta nämä selvät "kohtaukset" on jatkuneet nyt n. pari vuotta. ap

Ahdistushäiriössä huono olo voi puskea päälle kohtausluontoisesti tai kestää periaatteessa koko päivänkin. Sinulla voi olla taipumusta ahdistukseen, joka ilmenee noin tai sittne lääkäri katsoo, että on tulut paniikkioireilua enemmänkin, mutta se selviäis parhaiten, jos kävisit jossain. Voisiko asiaa purkaa vaikka yhdellä lääkärikäynnillä, jolloin hän voisi tarvittaessa ohjata sinua eteenpäin johonkin keskusteluterapiaan, jos yhdessä katsotte sen aiheelliseksi. Hienoa on se, että tulevat ja menevät eikä ole pysyvä tila ja olet ihan toimintakykyinen muun ajan kuin se tietyn ajan, mitä noi kestää.

Vierailija
4/6 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Mulla on ollut vähän samaa, olen kohta 40 ja epäilen taustalla olevan hormonien heittelyt.

Vierailija
5/6 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiltä kuulostaa. Itsellä on sama tilanne. Koitan olla antamatta sille valtaa, mutta sun pari vuotta on kyllä jo pitkä aika ja tarttis tehdä jotain...

Vierailija
6/6 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittyneestä stressistä johtuva olotila. Rentoutus- ja hengitystuokiot auttavat noihin oloihin hyvin.