Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain selville, että omistan kiinteistön Espanjassa

Vierailija
20.06.2016 |

Tai oli mulle sanottu, että olen omistaja, mutta mitään papereita ei mulla siitä ollut. Nyt asiasta on kuitenkin minulla mustaa valkoisella. Mutta en voi käyttää sitä vielä, koska siinä on muilla henkilöillä hallintaoikeus.
Noin 110 m2 talo uima-altaineen ja 0,3 hehtaarin tontti kauniilla maaseudulla. Suomen verottaja ei tiedä mitään :)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa kiinteistön velat siirtyvät uudelle omistajalle, tiedän koska olen katsellut sieltä asuntoja.

Sinkkumies

Vierailija
22/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjassa kiinteistön velat siirtyvät uudelle omistajalle, tiedän koska olen katsellut sieltä asuntoja.

Sinkkumies

Niin, mietinkin miten voin seurata, ettei velkoja jää/synny. Tarkoittanee joitain vesimaksuvelkoja tai veroja tms, koska en tajua, mitä muuta velkaa voisi olla? Ja voiko hallintaoikeudenhaltija pantata tilaa, en usko?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torreviejassa vai Torremolinoksessa?

Ei kummassakaan, mutta Costa del solilla kyllä.

Ap

Vierailija
24/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Niin ja paikkaa hankittaessa tästä oltiin tietoisia ja se tarkistettiin, ettei mitään ollut.

Ap

Vierailija
25/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Niin, mietinkin miten voin seurata, ettei velkoja jää/synny. Tarkoittanee joitain vesimaksuvelkoja tai veroja tms, koska en tajua, mitä muuta velkaa voisi olla? Ja voiko hallintaoikeudenhaltija pantata tilaa, en usko?

Ap

Velkaa voi ottaa kiinteistöä vastaan niin paljon, kuin pankista saa ja kaikki velat siirtyvät sinulle, jos asunnon ostat. Sen takia asuntokaupat Espanjassa vaativat aina lakimiehen palveluja. (ellei sokkona halua ostaa)

Sinkkumies

Vierailija
26/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea talosta.

Meinaatko myydä vai käyttää sitten kun voit?

Onko se hallinta- tai käyttöoikeus vielä kauan muilla?

Vierailija
27/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ap

Onko sinulla mitään yhteyksiä heihin, ketä tilaa nyt hallitsee? Miten heidät on sinne valittu, osaavatko he pitää siitä huolta? Millä hinnalla? Saatko siitä vuokraa? Miten tämä kuulostaa todella oudolle jutulle. Ja sua ei siis huoleta esim tilan kunto? Sehän voi olla vaikka kuinka rupsahtanut jos se on 16 vuotta sitten hankittu. Mua ainakin huolettais ihan törkeästi jos tuollainen yhtäkkiä lankeaisi vastuulleni. Velkaa voi esim tulla tilan kunnostuksesta, tulevista rempoista jne.

Vierailija
28/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea talosta.

Meinaatko myydä vai käyttää sitten kun voit?

Onko se hallinta- tai käyttöoikeus vielä kauan muilla?

Kiitos! Aiemmin ajattelin' että ehkä se on myytävä mutta nyt kun katselin kuvia (löysin google street wievsta ja omia vanhoja paperisia) ja tajusin, ettei se ollut unta eikä minua ole huijattu niin onhan se kaunis paikka. Siihen vain liittyy ristiriitaisia muistoja ihmissuhteista. Elinikäinen, eli voi mennä vielä kymmenisen vuotta että paikka on käytössäni. Riippuu ihan elämäntilanteestani silloin, mitä teen. Jos on tarpeita jonkin asunnon vaikkapa hankkimiselle kotimaassa enemmän niin myyn sitten vaan varmaan.

Ap

Vierailija
29/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ap

Onko sinulla mitään yhteyksiä heihin, ketä tilaa nyt hallitsee? Miten heidät on sinne valittu, osaavatko he pitää siitä huolta? Millä hinnalla? Saatko siitä vuokraa? Miten tämä kuulostaa todella oudolle jutulle. Ja sua ei siis huoleta esim tilan kunto? Sehän voi olla vaikka kuinka rupsahtanut jos se on 16 vuotta sitten hankittu. Mua ainakin huolettais ihan törkeästi jos tuollainen yhtäkkiä lankeaisi vastuulleni. Velkaa voi esim tulla tilan kunnostuksesta, tulevista rempoista jne.

Vanhempani pidätti itsellään ja kumppanillaan hallintaoikeuden. Se ei siis ole vuokralla. Ei huolestuta, loppupeleissä kuitenkin olen saamapuolella, oli kunto mikä tahansa. Ihan hyvältä näytti street viewssa, ties miten tiheään ne sitten kuvaavat. Täytyy miettiä tarvitaanko sen kuntoa valvomaan jokin uskottu mies jos sellainen olisi mahdollista. En toki halua, että vanhempani kumppani esim. laiminlyö hoitoa jos jää siihen yksin.

Ap

Vierailija
30/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paikasta! Hyvältä kuullostaa.

Sinkkumies

Vierailija
31/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea paikasta! Hyvältä kuullostaa.

Sinkkumies

Kiitos! Ja rohkeutta kaupoille!

Ap

Vierailija
32/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehoittaisin varomaan tällaisia salassa sovittua taloudellisia siirtoja. Juuri vanhemmat voivat panna lastensa nimiiin vaika mitä. Tosiasia on että päädyt oikeuteen. Kun vanhemmista aika jättää, ja sinun katsotaan saaneen ennakkoperinnöksi loma-asunnon ulkomailta vanhemmiltasi lahjana, joudut saman summan hyvittämään sisaruksillesi ja et ole maksanut lahjaveroa verottajalel mikä tulee esiin. Ei ole hyvä juttu. Oma vanhempani tehtaisi näitä oamisuuden siirtoja meidän lasten nimiiin, ja iso riitahan niistä syntyi kun aikuistuin ja aloin tajuamaan mitä minun nimissä on tehty. Isoja veroja, jne. vaikuttaa vaikka veroprosentiisi.Vaikka todellisuudess ne on vanhempiien rahaa.ikin en enää lähde tuollaiseen.

Vierailija
33/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kehoittaisin varomaan tällaisia salassa sovittua taloudellisia siirtoja. Juuri vanhemmat voivat panna lastensa nimiiin vaika mitä. Tosiasia on että päädyt oikeuteen. Kun vanhemmista aika jättää, ja sinun katsotaan saaneen ennakkoperinnöksi loma-asunnon ulkomailta vanhemmiltasi lahjana, joudut saman summan hyvittämään sisaruksillesi ja et ole maksanut lahjaveroa verottajalel mikä tulee esiin. Ei ole hyvä juttu. Oma vanhempani tehtaisi näitä oamisuuden siirtoja meidän lasten nimiiin, ja iso riitahan niistä syntyi kun aikuistuin ja aloin tajuamaan mitä minun nimissä on tehty. Isoja veroja, jne. vaikuttaa vaikka veroprosentiisi.Vaikka todellisuudess ne on vanhempiien rahaa.ikin en enää lähde tuollaiseen.

Minulla ei ole sisaruksia.

Ap

Vierailija
34/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pieni, omassa liemessään haiseva ja muhiva pikkurikollinen, joka luulee, että hänen "suuri perintöuutisensa" aiheutta kateutta palstalla.

Hohoijaa.

Vierailija
35/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ap

Vanhempani pidätti itsellään ja kumppanillaan hallintaoikeuden. Se ei siis ole vuokralla. Ei huolestuta, loppupeleissä kuitenkin olen saamapuolella, oli kunto mikä tahansa. Ihan hyvältä näytti street viewssa, ties miten tiheään ne sitten kuvaavat. Täytyy miettiä tarvitaanko sen kuntoa valvomaan jokin uskottu mies jos sellainen olisi mahdollista. En toki halua, että vanhempani kumppani esim. laiminlyö hoitoa jos jää siihen yksin.

Ap

Ok, no sitten. Ihan ok:lta kuulostaa. Hieman lypsämällä kerroit tietoja, ehkä tarkoituksellisesti?

Vierailija
36/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: tarinassa on mennyt nyt kahden maan perintökaari vähän sekaisin.

T: ulkosuomalainen

Vierailija
37/37 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: tarinassa on mennyt nyt kahden maan perintökaari vähän sekaisin.

T: ulkosuomalainen

No eikös tässä tapauksessa noudateta suomen kaarta, jos omaisuus on annettu jo vuosia sitten?