Sain selville, että omistan kiinteistön Espanjassa
Tai oli mulle sanottu, että olen omistaja, mutta mitään papereita ei mulla siitä ollut. Nyt asiasta on kuitenkin minulla mustaa valkoisella. Mutta en voi käyttää sitä vielä, koska siinä on muilla henkilöillä hallintaoikeus.
Noin 110 m2 talo uima-altaineen ja 0,3 hehtaarin tontti kauniilla maaseudulla. Suomen verottaja ei tiedä mitään :)
Kommentit (37)
Eli vanhemmiltasi on piilopirtti Espanjassa ja käyttö oikeus. no kunhan verottaja saa asian selville niin verot mätkähtää omistajalle eli sinulle että onneksi olkoon vaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulla maksatetaan kaikki kustannukset, vastike, ylläpito, korjaukset yms. Ja koska muilla ihmisillä hallintaoikeusm, et voit sitä edes käyttää. Etkä voi myöskään vähentää korjauskustannuksia verotuksessa.
Sut on kusetettu maksajaksi muiden lomiin.
Ei maksateta, hallintaoikeudenhaltijat ovat maksaneet kaikki maksut. Suomessakaan nuo eivät kuulu omistajalle jos joillain on hallintaoikeus. En tiedä Espanjan tilannetta, mutta olettaisin sen olevan sama.
Ap
Verottaja kirjoitti:
Eli vanhemmiltasi on piilopirtti Espanjassa ja käyttö oikeus. no kunhan verottaja saa asian selville niin verot mätkähtää omistajalle eli sinulle että onneksi olkoon vaan.
Selvitän juuri, että onko asia vanhentunut. Siitä lahjoitushetkestä on jo 16 vuotta.
Ap
Pahin painajainen. Joutua yllättäen omistamaan jotain, mistä tulee hirvittäviä kustannuksia. Mites kaikki remontit, putkiremppa, julkisivut? Allas hajoaa? Etkä itse saa edes hallita sitä. Hui, olisin kuset housussa. Mulle riittää näillä riskeillä yksiöt suomessa, niissäkin on yllätyksiä. Vuokralaiset saattaa tehdä tuhoja, mutta pääsen onneksi nopeasti paikan päälle. Espanjaan ei niin vain lähdetä, jos omaisuus vaatii hoitamista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se sulle tupsahti?
Vanhemman toimesta.
Ap
Anteeksi vaan, mutta mieleen tulee eräs surullisenkuuluisa perhe, jossa kaikki tekivät hämäräbisneksiä huumeista murhaan asti :(
Saitko kirjeen Nigeriasta jossa kerrottiin että herra Goodwill Pray tarvitsee vain 20 000€ saadakseen homman pyörimään ja talon oikeudet kokonaan siirrettyä sinulle kaukaiselta, kuolleelta sukulaiseltasi? Kyllä nyt on sellainen tilaisuus, että kannattaa tarttua mitä pikimmiten!
Vierailija kirjoitti:
Pahin painajainen. Joutua yllättäen omistamaan jotain, mistä tulee hirvittäviä kustannuksia. Mites kaikki remontit, putkiremppa, julkisivut? Allas hajoaa? Etkä itse saa edes hallita sitä. Hui, olisin kuset housussa. Mulle riittää näillä riskeillä yksiöt suomessa, niissäkin on yllätyksiä. Vuokralaiset saattaa tehdä tuhoja, mutta pääsen onneksi nopeasti paikan päälle. Espanjaan ei niin vain lähdetä, jos omaisuus vaatii hoitamista.
Joudun ehkä myymään sen aikanaan. Toki jos olisi varaa palkata joku vähän huolehtimaan siitä niin sen voisi pitää pari vuotta itsekin. Tosin siellä tarvii olla auto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vaan, mutta mieleen tulee eräs surullisenkuuluisa perhe, jossa kaikki tekivät hämäräbisneksiä huumeista murhaan asti :(
Saat anteeksi, ei se nyt niin mahdottoman kaukana vanhemmastani olekaan. Ei tee rikoksia, mutta moraali on niin ja näin.
Ap
Etelä-Euroopassa on tehtävä testamentit/kauppakirjat notaarilla. Asiakirjat ja kiinteistöt eivät noin vain tupsahtele mustaksi valkoiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat anteeksi, ei se nyt niin mahdottoman kaukana vanhemmastani olekaan. Ei tee rikoksia, mutta moraali on niin ja näin.
Ap
No mikäs sun oma moraali on, jos osallistut verorikokseen ja mahdolliseen rahanpesuun?
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Euroopassa on tehtävä testamentit/kauppakirjat notaarilla. Asiakirjat ja kiinteistöt eivät noin vain tupsahtele mustaksi valkoiselle.
Kävimme kyllä notaarilla, mutta mietin myöhemmin, että saattoihan se olla vaikka tavallinen asianajotoimisto, enhän ymmärtänyt kieltä. Että onko asia todella niin kuin sanottiin selvitin nyt vasta. Ja kyllä se oli. Paikalla oli tulkki, eli sinänsä asiassa ei ollut mitään epäselvää, eikä häntä voinut epäillä huijariksi, mutta tarkistin nyt, ettei kukaan ole esimerkiksi voinut myydä kiinteistöä selkäni takana, vaan että se todella oikeasti on minun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo mikäs sun oma moraali on, jos osallistut verorikokseen ja mahdolliseen rahanpesuun?
Se ei ollut rahanpesua, tiedän kyllä mistä rahat olivat. Veroasiaan sen verran, että minulle sanottiin silloin myös sen tulkin toimesta, että niin kauan kun en tuo siitä rahoja Suomeen Suuomen verottajan ei tarvitse tietää. Uskoin sen. Halusinkin tietty uskoa, koska minulla ei olisi ollut rahaa maksaa veroja, jonka ymmärrän kyllä kuuluneen maksettavikseni.
Ap
Oletko käynyt edes paikan päällä, vai miten tiedät että seutu on kaunista? Jospa kyse onkin ränsistyneestä vajasta jollain pilaantuneella joutomaalla. Kannattaa tarkistaa noi omat omistukset.
Vierailija kirjoitti:
Mikä perhe? Olen tainnut kasvaa tynnyrissä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt edes paikan päällä, vai miten tiedät että seutu on kaunista? Jospa kyse onkin ränsistyneestä vajasta jollain pilaantuneella joutomaalla. Kannattaa tarkistaa noi omat omistukset.
Olen käynyt.
Ap
Torreviejassa vai Torremolinoksessa?
Eli sinulla maksatetaan kaikki kustannukset, vastike, ylläpito, korjaukset yms. Ja koska muilla ihmisillä hallintaoikeusm, et voit sitä edes käyttää. Etkä voi myöskään vähentää korjauskustannuksia verotuksessa.
Sut on kusetettu maksajaksi muiden lomiin.