Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haittaa päivittäisestä hiusten pesusta/suihkussa käynnistä?

Vierailija
20.06.2016 |

Otsikossa kysymys oikeastaan jo olikin. Onko siitä jotain haittaa esim. hiuksille, jos ne pesee päivittäin? Mulla rasvottuu hiukset tosi nopeasti ja olen yrittänyt pidentää pesuvälejä, mutta ei ole onnistunut, aina vaan rasvottuu yhtä nopeasti.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siks mun on käytettävä yhtä tiettyä (sim 4system bio botanical) shampoota ja hoitoainetta ja lisäks hoitoseerumia. Jos käytän jotain muita niin hiuksia lähtee tukottain.

Kilpirauhasarvot ovat nyt lääkityksen ym. ansiosta normaalit, mutta silti hiuksia lähtee tuhottomasti, jos vaihdan hiustenpesuaineet joihinkin muihin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään mitään haittaa! Enemmän siitä on sosiaalista haittaa itsellesi, jos tukka rasvaisena tallaat toreja. 

Käytä haaleahkoa vettä ja mietoja pesuaineita. 

En tiedä miten mietoja nuo käyttämäni hiustenpesuaineet ovat, kun ne ehkäisevät hiusten lähtöä. Muita en voi käyttää, koska muita käyttäessä lähtee hiuksia valehtelematta tukkoina.

ap

No hiuksilla on tietty uusiutumisaika, joten silloin kun hiukset uusiutuvat, voi entisiä hiuksia lähteä tukkoina.

Tuskin se uusiutuminen kuitenkaan vuotta tai yli putkeen kestää. Mulla ei vähene hiusten lähtö siihen normaaliin, jos käytän jotain muita kun nykyisiä hiustenpesuaineita.

ap

Vierailija
22/32 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä mitään haittaa ole, päinvastoin se on vain hyvä että on sentään joitakin puhtaita ja raikkaita ihmisiä liikkeellä. Mulle on itsestäänselvyys peseytyä joka aamu, enkä käsitä mitään "pesuvälien pidentämisen" ihanuutta. Mitä hienoa siinä on leuhkia likaisella haisevalla tukalla?

Samaa miettinyt. Nykyään on muotia pestä mahdollisimman harvoin ja kaikki tuntuu jankkaavan pesuvälien pidennyksestä ja moni ihminen toteaa hiuksiensa olevan likaiset ja siksi ponnarilla tms.

Joka ikinen kerta mua ällöttää, vähän kuin sanoisi, että "ei viitsi hymyillä kun en ole pessyt viikkoon hampaita" tai "en voi ottaa takkia pois kun en ole pessyt vaatteita kuukauteen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartti on mielestäni pitkä aika suihkussa. 

Vierailija
24/32 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veden ja sen lämmittämiseen kuluvan energian tuhlausta. Turhaa. Ihminen pysyy puhtaana vähemmälläkin kuuraamisella. Nyt en muista lähdettä, mutta ihan tässä muutama viikko sitten muistan lukeneeni, että keskimäärin 2 kertaa viikossa pesu riittää. Jos on jokin sairaus tai vaikka työ, jossa likaantuu tai hikoilee hirveästi, niin sitten on tietenkin eri asia. Mutta tiedän itsekin erään henkilön, joka lorottaa viemäriin satoja kuutioita vettä pakkomielteensä takia, kun siellä suihkussa pitää seistä tunti kerrallaan joka aamu ja ilta. Ja sitten rasvataan ja rasvataan ihoa, "kun mulla on niin kamalan kuiva iho"! No, miksiköhän se niin kamalasti kuivuukaan, einstein? Hmm. Mietitäänpä.

No mulla menee suihkussa se vartti eli ei nyt ihan älyttömiä kulu vettä. Lisäksi käyn lähes joka aamu lenkillä, niin ois vähintään ne hiet pestävä pois, ni samalla käy sit melkeen jo suihkussa.

Mulla ei kuivu iho päivittäisestä suihkussa käynnistä mitenkään älyttömästi. Yleensä kerran viikossa rasvaan ihoni ja se riittää.

ap

Minäkin pesen joka päivä, mutta eikö vartti suihkussa ole aika pitkä aika? Kyllähän ne hiukset pesee minuutissakin (kyllä, pitkät ja paksutkin).

Vierailija
25/32 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin on haittaa siitä jos en pese hiuksiani vähintään joka toinen päivä. Se rasva mikä puskee päänahasta ei todellakaan tee hyvää iholle saati sitten hiuksille! Täyttä kakkapuhetta, jos joku muuta väittää. Hiustenpesu on osa yleishygienian hoitoa. Kumma kun jotkut vitun hörhöt, haisevat sellaiset, ei tätä usko.

Kumma kun tuollaiset hörhöt eivät usko, etteivät kaikki haise vaikka peseytyisivät harvemmin. Vaikka sinä haiset jos et peseydy joka päivä, se ei tarkoita, että kaikki muutkin olisivat samanlaisia, joten voit lopettaa tuon kakkapuheen suoltamisen ihan itse. Ja muuten, se rasva puskee sieltä päänahasta juuri siksi, että ihosi yrittää epätoivoisesti palauttaa tasapainon, jota sinä horjutat liialla kuuraamisella. 

Vierailija
26/32 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haittaa. Rasvaisuus ei vähene pesemättömyydellä. Vuosien kokemus.

T rasvatukkainen

Vierailija
27/32 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veden ja sen lämmittämiseen kuluvan energian tuhlausta. Turhaa. Ihminen pysyy puhtaana vähemmälläkin kuuraamisella. Nyt en muista lähdettä, mutta ihan tässä muutama viikko sitten muistan lukeneeni, että keskimäärin 2 kertaa viikossa pesu riittää. Jos on jokin sairaus tai vaikka työ, jossa likaantuu tai hikoilee hirveästi, niin sitten on tietenkin eri asia. Mutta tiedän itsekin erään henkilön, joka lorottaa viemäriin satoja kuutioita vettä pakkomielteensä takia, kun siellä suihkussa pitää seistä tunti kerrallaan joka aamu ja ilta. Ja sitten rasvataan ja rasvataan ihoa, "kun mulla on niin kamalan kuiva iho"! No, miksiköhän se niin kamalasti kuivuukaan, einstein? Hmm. Mietitäänpä.

No mulla menee suihkussa se vartti eli ei nyt ihan älyttömiä kulu vettä. Lisäksi käyn lähes joka aamu lenkillä, niin ois vähintään ne hiet pestävä pois, ni samalla käy sit melkeen jo suihkussa.

Mulla ei kuivu iho päivittäisestä suihkussa käynnistä mitenkään älyttömästi. Yleensä kerran viikossa rasvaan ihoni ja se riittää.

ap

Jos haluat vain hien pois, niin siihen riittää vesi. Oikeasti. Pesuaineiden liikakäyttä kuivattaa ihoa ja päänahkaa ja saattaa olla ainakin osasyy hiusten lähtöön. Sinuna kokeilisin jättää shampoon pois vähäksi aikaa, tai rajoittaa sen käytön 1-2 kertaan viikossa, ja silloinkin laimennettuna (laimenna vesitilkkaan ennen hiuksiin levittämistä).

JAA HIKI POIS PELKÄLLÄ VEDELLÄ?!?! Mitä sä oot vetäny?! Hyi oksennus! Voin vaan kuvitella miltä tunkiolta haiset jos elät kuten neuvot..

Mitähän itse olet vetänyt, jos noin harhaisia kuvittelet? En tiedä millaista sinun hikesi on, mutta ainakin mun hiet lähtevät todellakin vesihuuhtelulla. Kahdesti viikossa saunon ja peseydyn kunnolla. Ja tämä rutiini riittää ihan oikeasti, enkä todellakaan haise. Hoh-heijjakkaa, että on aggressiivisia ja harhaisia ihmisiä taas liikkeellä. Kokeilisit itse. Jos sinä, ystävä hyvä, et saa hajua pois muuten kuin rankalla kuuraamisella, olet jo vahingoittanut luonnollista bakteerikantaasi vakavasti. En tiedä saako sitä palautettua, mutta ehkä kannattaisi yrittää.

Vierailija
28/32 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haittaa. Toisilla oikeesti hiukset rasvottuu nopeammin ja se on ihan normaalia. Tätä ei kyllä täällä monikaan suostu ymmärtämään. Niin kun ei monia muitakaan asioita, kun kellään ei voi olla asiat eri tavalla kun itselläni.

Vierailija
29/32 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minäkin pesen joka päivä, mutta eikö vartti suihkussa ole aika pitkä aika? Kyllähän ne hiukset pesee minuutissakin (kyllä, pitkät ja paksutkin).

Ei minusta ole pitkä aika, jos vartin on suihkussa. Mä oon vaihtelevasti 20-30minuuttia, tiedän, että varmasti vois käydä nopeamminkin. Vesi nyt ei tietenkään valu koko suihkussa olo aikaani. Tiedän kyllä heitäkin, jotka ei sammuta suihkua koko suihkussa olon aikana.

Vierailija
30/32 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pelkät hiukset ehkä pesee minuutissa, jos ei käytä hoitoainetta, mut useimmiten suihkussa pestään muutakin kun hiukset.

Vierailija
31/32 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kuivettuu ja ohenee. Hiukset kasvaa huomattavasti nopeampaa kun pesee kerran viikossa shampoolla tai harvemmin. Hiukset eivät rasvoitu ja hiukset alkavat tuottamaan omaa feromonin kaltaista tuoksua, kun niitä ei pese jatkuvasti.

Vierailija
32/32 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kuluu pesussa, se on se haitta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä