Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalaistollot änkeävät Helsinkiin ja ärsyyntyvät kaupungin äänistä.

Vierailija
20.06.2016 |

Miksi maalaiset ovat niin itsekkäitä? Häiritsevät ihmisten työntekoa ja muiden elämää kaikesta nillittämisellä.

"Aamulla roskakuskit herättävät kolistelullaan ihmiset ja synnyttävät liikenneraivoa tukkimalla keskustan kapeat kadut.

Vanhemmat ihmiset ovat tottuneet kaupungin aamuisiin ääniin, mutta nuoremmat keskusta-asukkaat antavat ärhäkästi palautetta.

”Ne, jotka ovat muuttaneet maalta stadiin, eivät ole tottuneet, että viideltä mennään kolistelemaan mukeja.”

Aamulla ennen seitsemää ei saisi kipata mukeja, mutta se on käytännössä pakko tehdä ennen aamuruuhkaa, sillä muuten vasta tunnemyrskyjä nousisikin.

Keskustassa kadulle pysäköity jäteauto aiheuttaa vääjäämättä autojonoja ennen pahimpia ruuhkiakin, mikä taas johtaa eteläeurooppalaiseen äänimerkin käyttöön.

”Ihmiset ajattelevat, että me voidaan antaa tilaa ja päästää auto läpi, mutta jos antaa jollekin autolle tilaa, niin aina tulee toinen ja kolmas auto, joille pitää antaa. On vain pysäköitävä ja tehtävä se työ tööttäyksistä huolimatta.”

Vihainen palaute ja ihmisten käytös harmittavat Kunnasta, vaikka toki siihen on tottunut.

”Ymmärrän, että ihmisten on pakko päästä eteenpäin, mutta aina pääsee kiertämään. Teemme vain työtämme.” "

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaupungissa on parasta juuri kaikki elämisen äänet. Täällä maalla kun ei kuulu risahdustakaan mistään, on hiljaista kuin huopatossutehtaalla.

Vierailija
2/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko juttu löytyy täältä : http://www.hs.fi/raha/a1466138534647

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo mukit ovat?

Vierailija
4/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut kaupungissa koko elämäni ( 45 vuotta ) ja silti ärsyynnyn kaupungin äänistä. Olen aina ollut surkea nukkumaan ja pienikin narahdus tai risahdus vaikuttaa uneen ja seuraavan päivän vireyteen.Harmi etten pääse pois täältä kerrostaloasunnosta, vaan pitää kestää kaikenlaisia tolloja metelöitsijöitä talossa ja kadulla.

Vierailija
5/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut kaupungissa koko elämäni ( 45 vuotta ) ja silti ärsyynnyn kaupungin äänistä. Olen aina ollut surkea nukkumaan ja pienikin narahdus tai risahdus vaikuttaa uneen ja seuraavan päivän vireyteen.Harmi etten pääse pois täältä kerrostaloasunnosta, vaan pitää kestää kaikenlaisia tolloja metelöitsijöitä talossa ja kadulla.

Voi harmi, jos sulla ei ole mahdollisuutta muuttaa. Ympäri Suomea on tarjolla edullista asutusta hyvin hiljaisissa paikoissa.

Vierailija
6/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo mukit ovat?

"Roskakuski Riku Kunnas tyhjentää jäteastioita eli ammattikielellä mukeja."

Vierailija
7/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukien kolistelu ja kippaaminen? Juovatko Helsinkiläiset aamulla, niin kovaäänisesti kahvia mukeistaan, että se kuuluu naapuriin asti?

Vierailija
8/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukien kolistelu ja kippaaminen? Juovatko Helsinkiläiset aamulla, niin kovaäänisesti kahvia mukeistaan, että se kuuluu naapuriin asti?

Kaupunkilaiselämä voi tuntua aluksi jännältä. Lue tuo juttu, niin asia selviää.

Vierailija
9/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon jääkahvia pillillä, ihan hirvee meteli. Toivottavasti tuo autojen meteli hukuttaa mun juomisen äänet.

Vierailija
10/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kaupungin äänet häiritsevät myös vanhoja stadilaisia. Tulee mieleen taannoinen juttu, missä eiralainen täti juputti partsillaan avoautojen römpötystä ja musiikin roikaamista uusissa Hernesaaren rantakapakeissa.  Ehkä kyse on kuitenkin enemmän yksilöistä, ja ehkä myös iästä ja terveydentilasta.

Vierailija
11/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin ulkosuomalaisena huvittaa, kun stadilaiset puhuvat muualla Suomessa asuvista maalaistolloina! Tiedoksi vaan, että stadi tuntuu monesta landelta ja kirkonkylälta, kun monessa maassa on jo enemmän asukkaita kuin koko kaupungissa. Mutta eläkää omassa kuplassanne.

Vierailija
12/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nuorissa ihmisissä nämä maalta, muualta pikkukaupungeista ja ylipäänsä muualta muuttavat ihmiset ovat syntyperäisiä suurkaupunkilaisia paremmin koulutettuja, terveempiä, vähemmän rikoksia tekeviä ja tasapainoisempia. Esimerkiksi teiniraskaudet ovat moninkertaisesti yleisempiä syntyperäisillä suurissa kaupungeissa asuvilla henkilöillä kuin sinne muualta muuttaneilla.

http://yle.fi/uutiset/muuttoliike_tuo_kaupunkeihin_menestyvia_nuoria/87…

Tämän olen tosin aina tiennytkin, mutta siitä tuli maaliskuussa tuo uutinen oikein mustaa valkoisella.

Joten kyllä ne on ennemmin niitä kaupunkilaistolloja ne tollot kuin maalaistolloja!

Vierailija
13/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua niin ulkosuomalaisena huvittaa, kun stadilaiset puhuvat muualla Suomessa asuvista maalaistolloina! Tiedoksi vaan, että stadi tuntuu monesta landelta ja kirkonkylälta, kun monessa maassa on jo enemmän asukkaita kuin koko kaupungissa. Mutta eläkää omassa kuplassanne.

Maalaisethan stadia metropolina pitää, ei ne ketkä täällä asuu. Helsinkihän on pieni maalaiskylä ja kaikki se ymmärtää jotka täällä asuu. Helmikuussa kadut ovat hiljaisia kuin huopatossutehtaalla. Kyllä jokainen matkusteleva ihminen on oikeassa kaupungissa käynyt.

Vierailija
14/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa jos ei saa tehdä töitään rauhassa, vaan joutuu kuulemaan muiden uhkailuja päivittäin. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi