Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkisissa meikkaaminen, mikä siinä riepoo?

Vierailija
20.06.2016 |

Valaiskaa. Saatan lopettaa tämän tavan jos joku kertoo pätevän syyn miksi niin ei saisi tehdä.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Jos puuteri pöllyäisi ja hajuvedet ja hiuslakat suhisisi, niin sitten ymmärtäisin. On vielä niin hiljaista puuhaa, ettei metelikään voi olla haitaksi. Toiset vaan tykkää vahtia toisten tekemisiä.

Vierailija
2/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaa mun puolesta, mutta mua ärsyttää siinä se asia että joku on ollut niin laiska ettei ole saanut arsuansa ylös ajoissa että ehtis meikata ennen liikkeelle lähtöä. Eli löperöys ärsyttää, ei varsinaisesti se meikkaus-tapahtuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin riepoo yksinkertaisesti kaikki. Naspuri leiknaa ruohoa väärään aikaan, toiset ei sais purkkaa syödä tai ei saisi puhua sanaakaan kirjastossa. Tuollaisista ihmisistä ei tartte välittää. Senkus meikkaat.

Vierailija
4/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä ainakaan pientä ehostusta. Esim. Huulipunaa lisään usein julkisissa, enkä koe sitä yhtään paheksuttavana. Muutenhan huulirasvankin lisääminen pitäisi kieltää.

Sen ymmärrän ettei jotain meikin kiinnityssuihketta ole suotavaa laittaa julkisissa mutta mitä haittaa meikkaamisesta muuten on ihan oikeasti?

Vierailija
5/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin meikkaan. Pohjan teen aina valmiiksi, mutta viimeistelen silmämeikin, kulmakarvat ja huulet junassa. Meikit eivät aiheuta muille haittaa (pöllyä tai tuoksu).

Vierailija
6/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tuodaan yksityiselämän puolelle kuuluva asia julkiselle paikalle, ja koska julkisessa kulkuneuvossa on hankala päästä pois (kun perille on pakko mennä, ja aamuruuhkassa ei välttämättä voi vaihtaa paikkaa), niin tuntuu että sitä yksityiselämää oikein hierotaan väkisin toisten naamaan. Vähän sama juttu kuin siinä, että monesta tuntuu epämiellyttävältä, jos ihminen on julkisella paikalla alusvaatteisillaan, kun taas ihan yhtä paljon paljastavat bikinit ovat ihan ok.

Vierailija
7/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaa mun puolesta, mutta mua ärsyttää siinä se asia että joku on ollut niin laiska ettei ole saanut arsuansa ylös ajoissa että ehtis meikata ennen liikkeelle lähtöä. Eli löperöys ärsyttää, ei varsinaisesti se meikkaus-tapahtuma.

Öö. Mitä aiemmin heräät, sitä vähemmän löperö, vai? Miksei tuota jämäaikaa bussissa voisi käyttää meikkaamiseen? On kai se järkevämpää ja ennen kaikkea tehokkaampaa ajankäyttöä kuin vaikka somen selaaminen.

Vierailija
8/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. En itse meikkaa julkisissa ja harvoin edes olen nähnyt jonkun meikkaavan. Mielestäni meikkaaminen on yhtä harmitonta kuin lukeminen ellei olla ruuhkabussissa ja meikkaajan kyynerpää vierusmatkustajan korvassa. Mielestäni julkisissa tapahtuu paljon ärsyttävämpiäkin juttuja, joten en todellakaan ymmärrä miksi meikkaaminen on jonkun mielestä sietämätöntä.

Vierailija
9/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan edes huomaa mitä muut tekevät julkisissa kun kaikilla on naamat kiinni puhelimessa. Ainoat puhelittomat on jotkut vanhat mummelit ja ne nyt paheksuu aivan kaikkea maan ja taivaan väliltä jos ovat paheksuakseen. Mutta miksipä sellaisista pitäisi välittää?

Vierailija
10/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tuodaan yksityiselämän puolelle kuuluva asia julkiselle paikalle, ja koska julkisessa kulkuneuvossa on hankala päästä pois (kun perille on pakko mennä, ja aamuruuhkassa ei välttämättä voi vaihtaa paikkaa), niin tuntuu että sitä yksityiselämää oikein hierotaan väkisin toisten naamaan. Vähän sama juttu kuin siinä, että monesta tuntuu epämiellyttävältä, jos ihminen on julkisella paikalla alusvaatteisillaan, kun taas ihan yhtä paljon paljastavat bikinit ovat ihan ok.

Voi kyynel. Istunpa seuraavan kerran eteesi julkisissa ja alan meikkaamaan.

Vierailija
11/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin meikkaan. Pohjan teen aina valmiiksi, mutta viimeistelen silmämeikin, kulmakarvat ja huulet junassa. Meikit eivät aiheuta muille haittaa (pöllyä tai tuoksu).

Ja minulla työmatka on miltei tunnin julkisissa eli en tosiaankaan ala heräämään aiemmin vain siksi, että meikkaisin kotona. 

Vierailija
12/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä vertausta. Eli jos meikkaan bussissa niin se on epämiellyttävää, jos olen ilman meikkiä bussissa (eikös se ole tavallaan vielä yksityisempää?) niin se ei ole?

Vierailija
13/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti. Lupaan piereskellä ja köhiä ja aivastella antaumuksella, ihan vaan koska olen yhtä lapsellinen kuin sinä. Y-junassa nähdään!

Vierailija
14/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä nämä on keitä julkisissa meikkaaminen riepoo? Itselleni ei ole kukaan valittanut meikkaamisesta, joten vaikea vastata ap:n kysymykseen kun en tiedä paheksujien motiiveja.

Ehkä ne on niitä, jotka valittaa kaikesta inasenkin "normaalista" poikkeavasta toiminnasta? Tai ehkä ne ei itse kehtaa meikata edes kotona yksin saati julkisesti ja kanavoivat kateutensa paheksuntaan?

Vierailija
15/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä vertausta. Eli jos meikkaan bussissa niin se on epämiellyttävää, jos olen ilman meikkiä bussissa (eikös se ole tavallaan vielä yksityisempää?) niin se ei ole?

Miksi ihmeessä ilman meikkiä oleminen olisi osa yksityiselämää?

Vierailija
16/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä vertausta meikkaamiseen ja alusvaatteisilla olemiseen. Jos ihminen ei meikkaa lainkaan, onko hän mielestäsi sitten alasti? Sinun mielestäsi ylipäätään muiden ihmisten ulkona liikkuminen on "yksityiselämän naamaan hieromista".

Vierailija
17/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti. Lupaan piereskellä ja köhiä ja aivastella antaumuksella, ihan vaan koska olen yhtä lapsellinen kuin sinä. Y-junassa nähdään!

Sinä levität eritteitä ja hajua ympäriinsä. Minä taas en häiritse ketään meikkaamisellani.

Vierailija
18/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se käy ilmi ettei se ole sopivaa? Tuleeko joku sanomaan jotakin?

Vierailija
19/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen julkisessa tilassa on noloa.

Vierailija
20/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on samalla tavalla kiusallista kuin jos joku selittää puhelimessa jotain ihmissuhdekiemuroita kaverilleen. Liian yksityistä. En halua nähdä enkä kuuulla.

Samalla tavalla on kiusallista jos oppilaitoksen WC:ssä nuoret naiset laittavat hiuksiaan ja tarkastelevat meikkejään. Tulee ihan sellainen fiilis että on jossain yökerhossa lauantai-iltana. Ihan naurettavaa kulkea koulussa joku hiussuihkepullo mukana!

En tiedä tekeekö tämä aika sen, ettei ihmisillä ole tajua siitä mitkä asiat on yksityisiä, kun kaikki intiimitkin jutut kailotetaan vapautuneesti netissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi