Kauhea krapula. Tuntien oksentelu loppui vasta. Mitä voisin hakea kaupasta/apteekista oloa parantamaan?
Särkylääkettä olen tietty jo ottanut. Mutta haluaisin saada vähän boostia, että ei koko loppupäivä menisi ihan hukkaan...
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14, juuri mietin, että minä en kyllä todellakaan kuulu siihen ihmisryhmään joka tulee kiimaiseksi krapulassa. Olen ihan oikeasti helvetin kipeä aina krapulassa. ap
Sama juttu, en ole ikinä ymmärtänyt krapulapanetusta. Rapulassa oksettaa, heikottaa, särkee päätä, hikoiluttaa, ja ajatuskin jostain fyysisestä edestakaisin-hötkytyksestä vaan pahentaa vointia.
Pyh! Darrassa kanki on terästä ja pystyy vetämään vaikka 10 sessioita ja suorittamaan ultrakiimaisia temppuja siekailematta. Orkku on kuin miljoona volttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14, juuri mietin, että minä en kyllä todellakaan kuulu siihen ihmisryhmään joka tulee kiimaiseksi krapulassa. Olen ihan oikeasti helvetin kipeä aina krapulassa. ap
Olet ilmeisesti nainen? Kuinka onnistuit saamaan järkkykrapulan?
Olen. Kittasin aika nopeasti, enkä ollut oikein syönyt mitään koko päivänä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, en ole ikinä ymmärtänyt krapulapanetusta. Rapulassa oksettaa, heikottaa, särkee päätä, hikoiluttaa, ja ajatuskin jostain fyysisestä edestakaisin-hötkytyksestä vaan pahentaa vointia.
Ja silti pitää sitä hermomyrkkyä vaan kitata? Hullun hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti pitää sitä hermomyrkkyä vaan kitata? Hullun hommaa.
Alkoholi nyt sattuu oleman Suomessa ainoa laillinen huume. Ja ihmisen yksi ihan perusominaisuuksia on halu saada pää sekaisin, kuten monella eläimelläkin. Ei se tarkoita että kaikki haluaa juoda (tai vetää jotain) mutta suurin osa haluaa. Alkoholilla se nousuhumalan euforia maksetaan sitten krapulan muodossa. Kannabiksen osalta näin ei käy mutta eipä se ole laillistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei munkaan muija ymmärrä miten mua voi krapulassa yhtäaikaa oksettaa ja panettaa. Aina kuitenkin krapulassa panettaa oli olo mikä tahansa.
No niin. Täällä mä taas tinttaan samaa millä krapulakin tuli. 😄 Nopeasti se krapulan kurjuus ja enjuoenääikinät unohtuu, kun pikkuisen olo virkoaa. 😅😂 Mutta nyt juon fiksusti, eli kohtuudella ja en tyhjään vatsaan. ap
Yliopiston Apteekista Professorin yskänlääkettä, sisältää kodeiinia 1 mg/ml. Yksi Panacod (reseptilääke) sisältää 30 mg kodeiinia, eli huitaisemalla 30 ml Professoria ja 500 mg parasetamolia naamaan saat yhden Panacodin vaikutuksen aikaan. Itse vetäisen darraan kolme Panacodia tai 90 ml Professoria ja 1 gramman parasetamolia, mutta jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Yliopiston Apteekista Professorin yskänlääkettä, sisältää kodeiinia 1 mg/ml. Yksi Panacod (reseptilääke) sisältää 30 mg kodeiinia, eli huitaisemalla 30 ml Professoria ja 500 mg parasetamolia naamaan saat yhden Panacodin vaikutuksen aikaan. Itse vetäisen darraan kolme Panacodia tai 90 ml Professoria ja 1 gramman parasetamolia, mutta jokainen tyylillään.
Maksa on muutenkin jo kovilla alkoholista ja sitten vielä parasetamolia perään?!?. Huh huh. Varaudu siihen, että maksallasi voi olla aika lyhyt tulevaisuus.
Kodeiiniyskänlääkettä apteekista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa on muutenkin jo kovilla alkoholista ja sitten vielä parasetamolia perään?!?. Huh huh. Varaudu siihen, että maksallasi voi olla aika lyhyt tulevaisuus.
Ibuprofeeni on toki maksaystävällisempää, mutta närästää (mua). Sitä toki kannattaa käyttää jos se sopii. Vedän kännit ja parasetamolit sen verran harvoin, etten ole huolissani maksasta.
GATORADE!!!! JÄÄKYLMÄ GATORADE!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei mitään loivareita, kiitos. En pysty edes katsomaan alkoholia ilman, että alkaa oksettaa. Ja ruoasta en kanssa tiedä saako sitä alas koko päivänä, eipä tee mieli. ap
Toivottavasti yrjöät vielä viikon, jospa sitten muistaisit että alkoholi on myrkkyä. Kaikki yököttävät juopot pitäisi pakottaa joka aamu juomaan kuppi lämmintä räkää ja kylpemään keskikaljassa.
Olen toistaiseksi ainoa, joka yläpeukutti tätä. Ei siksi, että olisin samaa mieltä, vaan koska noin kekseliäs rangaistus ansaitsee yhden pinnan jo luovuudesta, ja koska hörähdin ääneen mielikuvalle.
Katapekt tai sitten ruinaat jostain xanoria
Nesteytys, sokeri- ja kivennäistasapaino, vatsan rauhoittaminen. Näistä se lähtee. Juo esim. jaffaa tai kokista (se on muuten alunperinkin kehitelty krapulalääkkeeksi), tai vaikka kirnupiimää. Oma suosikkini on itämainen jugurttijuoma, siis vedellä laimennettu maustamaton jugurtti, johon on lisätty suolaa. Toinen hyvä vaihtoehto on suolakurkun liemi. Tai sitten ihan se suolakurkku. Mahaa rauhoittaa parhaiten jokin hapanmaitotuote (jos muuten kestää maitotuotteita). Yksi aivan yliveto krapularuoka on seljankakeitto. Kyllä venäläiset tietää mikä krapulaan tepsii ;)
Lisää infoa tästä. Auttaako mihin? Päänsärkyyn vai kenties henkisestikin, pelkotilat yms. Tasaako aivojen toimintaa?