Kaveri näki vahingossa tilitietoni, katkaisi välit kun en suostunut lainaamaan rahaa
Maksoin laskuja verkkopankissa ja hän tuli etsimään pöydältä kynää ja näki tilini saldon. Ei se mikään salaisuuskaan ole mutten sitä nyt yleensä esittele ihmisille. Olen pienituloinen ja tilillä on n.400€ siltä varalta, jos koirani tarvitsee eläinlääkäriä.
Kaverilla on rahaongelmia ja hän on muutaman kerran hiljattain pyytänyt satasta lainaksi. Jo koiraa hankkiessa päätin että niihin rahoihin ei kosketa kuin äärimmäisessä hätätilanteessa muuten paitsi koiran tarpeisiin. Itse kuitenkin käyttää vähiä rahojaan mielestäni holtittomasti. Ottaa pikavippejä ja siirtää laskujen eräpäivää loputtomiin, ei vertaile tuotteiden hintoja vaan ostaa sitä mistä saa hienon kuvan someen, esim. Ben&Jerrys-jäätelöä (vaikkei kai olekaan enää muodissa?)
Kuitenkaan en ole mielestäni velvollinen lainaamaan hänelle rahaa. Eri asia jos olisin oikeasti rikas tai jos kyse olisi hätätilanteesta. Hänen vanhempansa ostavat hänelle ruokaa kun hän pyytää eli rahat menisivät johonkin turhaan.
Hän ilmoitti ettei tee tälläisellä kaverilla mitään, ei tarvitse soitella tai laittaa enää viestiä ja lähti kotiinsa. Olisitteko te tuollaisessa tilanteessa lainanneet rahaa?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Mietin joskus kaltaisiasi ihmisiä, jotka hankkivat koiran, mutta koiran sairastuessa ei ole rahaa hoitoon. JOku 400 e on todella pieni summa eläinlääkärille.
Summa on pieni mutta osoittaa että todellakin ett vain ajatte itseäsi.
Mikä on todella hienoa samaa tuskin voi sanoa ystävästäni
Mulla oli joskus "lainaa 5 e"-pummikaveri. Viimeksi kun kuulin hän oli tukkinut kankkulan kaivon puolessa vuodessa heittämällä sinne 200 k!
Hyvä että pääsit tuollaisesta "kaverista".
400€ säästötilillä? Ei helkkari, suomessa siis oikeasti on köyhiä kun tuollaisestakin tulee tappelu. Sanaton :D
olette varmasti nuoria. Kaverisi on täysin tyhmä silti, 400€ on mitätön summa, hyvä ettet itse kuole nälkään, sinulla ei ole varaa lainata yhtään.