Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri näki vahingossa tilitietoni, katkaisi välit kun en suostunut lainaamaan rahaa

Vierailija
20.06.2016 |

Maksoin laskuja verkkopankissa ja hän tuli etsimään pöydältä kynää ja näki tilini saldon. Ei se mikään salaisuuskaan ole mutten sitä nyt yleensä esittele ihmisille. Olen pienituloinen ja tilillä on n.400€ siltä varalta, jos koirani tarvitsee eläinlääkäriä.

Kaverilla on rahaongelmia ja hän on muutaman kerran hiljattain pyytänyt satasta lainaksi. Jo koiraa hankkiessa päätin että niihin rahoihin ei kosketa kuin äärimmäisessä hätätilanteessa muuten paitsi koiran tarpeisiin. Itse kuitenkin käyttää vähiä rahojaan mielestäni holtittomasti. Ottaa pikavippejä ja siirtää laskujen eräpäivää loputtomiin, ei vertaile tuotteiden hintoja vaan ostaa sitä mistä saa hienon kuvan someen, esim. Ben&Jerrys-jäätelöä (vaikkei kai olekaan enää muodissa?)

Kuitenkaan en ole mielestäni velvollinen lainaamaan hänelle rahaa. Eri asia jos olisin oikeasti rikas tai jos kyse olisi hätätilanteesta. Hänen vanhempansa ostavat hänelle ruokaa kun hän pyytää eli rahat menisivät johonkin turhaan.

Hän ilmoitti ettei tee tälläisellä kaverilla mitään, ei tarvitse soitella tai laittaa enää viestiä ja lähti kotiinsa. Olisitteko te tuollaisessa tilanteessa lainanneet rahaa?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin joskus kaltaisiasi ihmisiä, jotka hankkivat koiran, mutta koiran sairastuessa ei ole rahaa hoitoon. JOku 400 e on todella pieni summa eläinlääkärille.

Oho, noin paljon koiran hoitoon. Ihmisiinkään ei mene tuon verran.

Kaverin koiralla tämän tästä labrakokeita, rtg- ja ultrakuvauksia. Tänä vuonna maksanut noin 1200 e eläinlääkärille. Minä ehdotin lopetuspiikkiä kärsivälle eläimelle, kaveri kauhistui, ettei kukaan lastaankaan tappaisi.

Vierailija
22/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on periaatteesta eikä rahojen määrästä. Pitäisin etäisyyttä moiseen siipiveikkoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun koiran eläinlääkäri maksaisi yli 400 niin sais kyllä pikatripin ikiunille, en varmaan maksais:D

Vierailija
24/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin joskus kaltaisiasi ihmisiä, jotka hankkivat koiran, mutta koiran sairastuessa ei ole rahaa hoitoon. JOku 400 e on todella pieni summa eläinlääkärille.

Oho, noin paljon koiran hoitoon. Ihmisiinkään ei mene tuon verran.

Ihmisten hoidosta ei joudu maksamaan itse kuin murto-osan kustannuksista, yhteiskunta maksaa loput. Lemmikkien sairaanhoito veloitetaan kokonaisuudessaan omistajalta, siksi eläinten verikokeet jne. ovat huomattavasti kalliimpia.

Vierailija
25/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun koiran eläinlääkäri maksaisi yli 400 niin sais kyllä pikatripin ikiunille, en varmaan maksais:D

Olet oksettava

Vierailija
26/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa mutsisi hennonut maksaa saman abortista yksityisellä, kun ei aikoinaan kehdannut hakeutua julkiselle puolelle.

Vierailija
27/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun kaverilla olisi 400 euron hätävara, hän olisi minun silmissäni taloudellisesti heikoilla ja varautuisin lainaamaan hänelle. Oikeasti tuo 400 on kamalan vähän.

Vierailija
28/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisista "kavereista" on hyvä päästä eroon, jotka selkeästi ovat kanssasi vain hyötymistarkoituksissa. Minä olen lainannut eräälle kaverilleni ja hänen vaimolleen useita satoja euroja, en kerralla mutta niistä on hiljalleen kertynyt iso summa, ja näitä rahoja saan odotella. Yli kolme vuotta olen odotellut noita rahoja, olen saanut takaisin 70 euroa. Hyväuskoisuuttani lainasin kun luulin että maksavat pian takaisin, kun aikaisemmin on käyttäytynyt asiallisesti tuo kaveri. Saa olla tarkkana kenelle lainaa, järkevintä kun ei lainaa kenellekään. Tai sitten siitä pitäisi tehdä ihan virallinen velkakirja todistajineen ja allekirjoituksineen.

Vierailija
29/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään kaveri olekaan, jos tuollaisesta välit poikki pistää.

Vierailija
30/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuollaiselle kaverille lainaisi penniäkään, eri asia jos joku oikeasti tarvitsee ja auttaminen on muutenkin vastavuoroista, muodossa tai toisessa. Ottaa pikavippejä, pistää rahat haisemaan ja sitten lainaa kaverilta? Ei jessus sentään. Anna tuollaisen "kaverin" mennä äläkä ota takaisin. 

Vierailija
31/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todellinen onnenpotku päästä tuollaisesta "kaverista" eroon. Saat olla ap tyytyväinen!

Vierailija
32/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uhkailee välien katkaisemisella toivoen sun lainaavan rahaa, anna mennä menojaan. Mutta totuuden nimissä vaikutat todella pihiltä ihmiseltä. Koko tuo tarina koiraa varten kerätystä vararahastosta kuulostaa siltä.

Olen tuntenut vastaavan ihmisen, joka pummaa kaikilta "esiintyen" köyhänä. Hänellä on  seli-seli tarinoita pesämunista ja vararahastoista. Todellisuudessa tilillä makaa rahaa ja paljon.

Toivottavasti viesti välittyy ao. henkilölle vauva-palstan kautta...

Vierailija
33/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kaverisi ei ole oikea kaveri jos lopettaa välit rahan takia. Vaikka tienaisit enemmän et todellakaan ole velvollinen lainaa yhtään mitään jos et halua.

Puolisoni ja minulla on vähän samanlainen ongelma hänen isänsä kanssa. Isä on pieni tuloinen eikä osaa käyttää rahaa fiksusti ja pytää sitten meiltä aina rahaa "lainaksi"... Niitä rahoja ei ikinä saa takaisin. Mekin olemme pieni tuloisia mutta koska osaamme suunnitella rahankäyttöä meillä sitä myös on loppu kuusta. Ja jos hän saa tietää sen niin pytää rahaa ja vetää herneen nenään jos ei anna.

Olis kiva, jos Suomessa saisi tehdä pikku hommia maksua vastaan ilman että siitä syntyy paperitöitä tai muita ongelmia työnantajalle. Onhan tästä kai ollut puhettakin, mutta kestää, kestää...

Vierailija
34/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaverilla todella käsitystä rahasta, jos kuvittelee että jostain 400 eurosta riittää poisannettavaa :D

Vierailija
35/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Harvinaisen huono.

Vierailija
36/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo 400 ole paljon. Laskuja saattaa tulla pitkin kuukautta, sähkölasku, puhelinlasku jne. Sitä paitsi kuinka kauan tuolla 400 eurolla pitää pärjätä ennen kuin saat uudelleen rahaa.

Vierailija
37/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse v*ttuilin kaverilleni opiskeluaikana noista tilitiedoista mutta hänellä oli varmaan vähintään kymmeniätuhansia markkoja tilillään silloin, lisäksi hänellä oli hienot autot käytössä koko ajan ja matkusteli paljon jne. No itsekään en elänyt mitään erityisen niukkaa opiskelijaelämää, mutta kuitenkin tuohon kaveriin verrattuna niukempaa. Aina kun sanoin jotain noista tilitiedoista niin kaverilla meinasi mennä hermot.

Vierailija
38/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä lainaa!

Siskoni on mulle velkaa tonnin! Autoin uuden elämän alkuun.

Nyt kehittänyt kärpäsestä härkäsen riidan aiheena ja kääntänyt suvun mua vastaan.

Ja syynä on vain se ettei halua maksaa velkaansa mistä on jopa paperit tehty.

Pitää mykkäkoulua ja haukkuu ihmisille mua. Ja onneton suku uskoo. Tai no onneksi osittain mutta naurattaa kun ihmiset ei näe siskostani totuutta!

Vierailija
39/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

400te?

Vierailija
40/45 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten köyhät viitsivätkin pitää haisevia koiria ym elukoita kun tuskin on rahaa tärkeimpiin menoihin. Voi hyvää päivää! Mitä rahantuhlausta!