Mitä mieltä pienten lasten meikkaamisesta?
Pohdin taas asiaa,kun näin tutun sukulaislapsen, jolla tuntuu hyvin usein olevan meikkiä. Tyttö täyttää tänä vuonna 7 vuotta.
Ripsiväriä, luomiväriä, huulipunaa... Ja ei mitenkään vähäisesti vaan nytkin oli vaaleansinisenä hohtavat luomet ja huulipunaa kunnolla.
En ikinä antaisi omien lasteni kulkea julkisesti tuon näköisenä. Kotona saavat halutessaan testailla jotain meikkejä, mutta ulko-ovesta ei mennä pihalle sen näköisenä. Enkä tahtoisi edes sitä, että pitävät jo nuoresta ihollaan kaikenmaailmasia mömmöjä.
Omani ovat siis vanhempia mitä tämä sukulaistyttö, mutta ei ole ala-asteella vielä asiaa kulkea meikeissä. Mieheni 12vuotias meikkaa ja siinäkin minulla tökkii,kun tyttö ei kuitenkaan pese niitä meikkejä naamastaan joka päivä pois. Eikä 12vuotiaskaan kaipaa vielä meikkiä.
Vai olenko ainoa natsimutsi täällä?
Kommentit (26)
No joo,14.Eiköhän tuossa ole vuosi tai kksi liikaa meikkaamisen alarajaksi.Itse aloin kokeilemaan 14-vuotiaana,en tosin kuin puuteria,huulipunaa ja kynsilakkaa,mutta kuitenkin.Säännölliaeati aloin meikkaamaan 15-16-vuotiaana,värjäsin hiuksia samassa iässä.
Olen 62 ja vieläkin elän,että ei tässä nyt hirveistä myrkyistä ole kysymys.Kyllä nuo sairastuttavat myrkyt ovat muita kuin meikkejä.Kyllä ne aikas hyvin nykyään testataan.Tiedänettä saan tästä alapeukkuja,mutta olen näköjään vapaamielisempi kuin nykynuoret,tuntuu välillä että kaikki on nykyään kiellettyä.
Jos ajatellaan että vasta 14-vuotias voi meikata,niin ei kai sitten nuori poikakaan sais pitää viiksiä.
Onhan nekin aikuisten mitta.Mun 15-vuotiaalla tyttärenpojalla on ollut jo reilut pari vuotta komeat tummat viikset,ja oemus on muutenkin nuoren miehen.
12-vuotias on lapsi. Teini on lapsi mieleltaan.Koko ei vaikuta siihen. 12-vuotias tarvitsee aikuista ihmistä tuekseen ja turvakseen. 12-vuotias ei ole kykenevä tekemään isoja päätöksiä. Aikuisen tehtävä on olla lapsen turva. Koulu, kotiintulo ajat yms. On lapsen turvaksi tehtävä. Vanhemmat eivät ole kavereita nuorelle. Nykyään vanhemmat on kavereita siis mitä. Kuka suojelee lasta vaaroilta. Aikuisen tehtävä on juuri se
Samaa mieltä meikkaamisen aloittaminen, on vanhempien vastuulla. Liian aikaisin ei. Lapsen iho on oltava ilman meikkiä
Meillä 7v omistaa joitakin "leikkimeikkejä" joita käyttänyt ehkä kaks kertaa tänä vuonna leikeissään...
Mikäs siinä? Veteleehän aikuisetkin mömmöjä pitkin naamaa. Lopettakaa kaikkien meikkaaminen sitten jos kerran niin paha juttu on.