Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Pietarin risteilyt vain ryyppyreissuja? Onko järkeä mennä lapsen kanssa?

Vierailija
19.06.2016 |

Ajattelin tällästä yhden päivän retkeä, missä yövytään mennessä ja tullessa laivassa, ei yhtään yötä hotellissa. Yksi päivä siis Pietarissa.

Ruotsinristeilyistä ne siistimmätkin versiot on aika kammottavia, Tallinnaan päin en ole risteillyt. Haluaisin kovasti mennä Pietariin, mutta rahat on tiukilla niin tuollainen yhden päivän reissu sopisi budjettiin. Mietin vain että onko siellä ihan hirveä meno ja onko ne laivat miten minikokoisia ja vanhoja? 11-v. tytön kanssa olisin lähdössä.
Kiitos kokemuksistanne!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ryyppäämistä. Siellä oli suurin osa aasialaisturisteja, jotka haki kahvilasta kuumaa vettä keittääkseen jotain nuudeleita...

Vierailija
2/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin vappuna Pietarissa laivalla. Oli ihan hiljaista menoa, vaikka paljon väkeä olikin. Lähinnä just perheitä ja eläkeläisiä. Paljon rauhallisempi meno kuin Tukholman tai Tallinnan laivoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän nuo ryyppyreissuja on kuin ne Tallinnan ja Tukholman risteilyt.

Enkä ole kuullut, että Pietarin risteilyllä olisi ketään edes raiskattu. 

Vierailija
4/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vanha Silja Linen Tukholman laiva. Ihan peruslaiva.

Vierailija
5/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin talvella ja siellä ei montaa ihmistä ollut. Todella rauhallista menoa. Jos on paljon porukkaa, satamassa tullissa menee kauan.

Vierailija
6/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Kuulostaa kivalta. Olen matkustanut tosi vähän ja olen vähän arka lähtemään kauemmas. Tallinnanristeilyistä kuulee niin kauheita juttuja, että olen kiertänyt ne kaukaa. Ehkä mä sitten uskaltaudun ja päästään tänä kesänä hetkeksi ulkomaille. Jipii! :)

ap

Vierailija
7/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olin talvella ja siellä ei montaa ihmistä ollut. Todella rauhallista menoa. Jos on paljon porukkaa, satamassa tullissa menee kauan.

Laivasta ei ole mikään kiire poistua, joten kannatta vaikka rauhassa laivalla odotella, että ne aasialaisryhmät on ensin saaneet passinsa tarkastettua!

Vierailija
8/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä lapsen kanssa Hki-Tukholma, että matkusta Siljalla ja koulun loma-aikoina, niin meno on täysin lapsille sopivaa ja ohjelma heille tehty.

Vierailija
9/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Kuulostaa kivalta. Olen matkustanut tosi vähän ja olen vähän arka lähtemään kauemmas. Tallinnanristeilyistä kuulee niin kauheita juttuja, että olen kiertänyt ne kaukaa. Ehkä mä sitten uskaltaudun ja päästään tänä kesänä hetkeksi ulkomaille. Jipii! :)

ap

Se oli yllättävän helppoa ja venäjän byrokratia aiempaan verrattuna vähäistä. Ei tarvinnut täytellä mitään lippuja ja lappuja, lähtöselvitykestä saa valmiit laput, jotka pitää antaan Venäjän passintarkastuksessa mennessä ja tullessa ja passintarkastaja liittää passiin jonkin valmiiksi täytetyn paperin, jonka ne ottaa takaisin kun palaa.

Ainoa erikoisuus Ruotsin laivoihin verrattuna oli se, että matkatavarat läpivalaistaan, kun astuu laivaan sisään. Ja maihinnousukortti (noh nimensä mukaisesti joo) tarkastetaan laivalla myös laivasta poistuttaessa, mitä ei Ruotsin laivoilla koskaan ole tehty.

Vierailija
10/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kysyisin, että mitä Pieterissa ehtii ja kannattaa tehdä sen yhden päivän aikana? Emme puhu yhtään venäjää, joten etukäteen olisi hyvä tietää. Taidemuseoita? Mitä ostaa?

Vierailija
11/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kysyisin, että mitä Pieterissa ehtii ja kannattaa tehdä sen yhden päivän aikana? Emme puhu yhtään venäjää, joten etukäteen olisi hyvä tietää. Taidemuseoita? Mitä ostaa?

Risteilylle jokilaivalla!

Vierailija
12/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestää tunnin. (tai kai niitä voi olla eri pituisiakin)

Vierailija
13/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin viisumivapaisiin risteilyihinhän on pakko ottaa se maksullinen pikkubussikuljetus. Sillä pääsee sitten satamasta Iisakin kirkolle ja muutamalle hotellille ja takaisin. Ihan kätevä.

Vierailija
14/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä muuta?

Vierailija
15/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä muuta?

Eremitaasi.

Vierailija
16/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan nähdä eremitaasin. Oikein muuta en ole vielä miettinytkään, mutta siellä menee varmaan monta tuntia. Ehkä joku vesibussiretki ja shoppailua?

ap

Vierailija
17/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluan nähdä eremitaasin. Oikein muuta en ole vielä miettinytkään, mutta siellä menee varmaan monta tuntia. Ehkä joku vesibussiretki ja shoppailua?

ap

No tuossa varmaan yksi päivä kuluu ihan sopivasti.

Vierailija
18/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ainakin iisakinkirjossa käymistä ja ottamaan jokin lyhyt jokiretki. Jos ehtii niin Eremitaasiin, mutta siellä on yleensä suht pitkä jono ja on todella paljon nähtävää. Kannatta myös kävellä Nevski prospekt.

Vierailija
19/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinlaivalla Siljalla Hki-sto-Hki olen käynyt monena kesänä lasten kanssa kesäkuussa. Just tällä viikolla oltiin. Ihan siistiä meininkiä. Nytkään en öisin kuullut nukkuessa yhtään mitään, eli nukuin hyvin. Tukholmassa on joka kerta katsottu joku nähtävyys ja sitten ehditty käydä ostoksillakin ja syömässä jotain. Hyviä matkoja olleet. Örvellystä ei tosiaan ole nähty. Itsekään en ole ottanut tietty pisaraakaan, lasten kanssa matkatessa olen aina vesiselvä koko ajan. Laivalla on paljon kuvaa ohjelmaa kaikenikäisille lapsille. Lapseni ovat olleet hyvin monen ikäisinä mukanani, vauvasta aikuisuuteen.

Vierailija
20/22 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestetäänkö Eremitaasiin opastettuja kierroksia suomeksi? Englanniksikin käy. Sinne haluaisin, mutta uskon, että saisi enemmän irti oppaan kanssa.

Mitä Pietarista kannattaa ostaa tuliaisiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi