Olen nyt kuukauden käyttänyt thyroxin lääkettä
S -TSH 5.84 mU/l
S -T4-V 13 pmol/l
Näillä tuloksilla aloitettiin thyroxin lääkitys 50mikrog. Päivässä.
Kuukauden käyttänyt ja kävin kokeissa ja tulokset
S -TSH 3.19 mU/l
S -T4-V 14 pmol/l
Toinen lääkäri kirjoitti että 6 kuukautta 50mikrog. Päivässä ja sen jälkeen 3 kuukautta 25mikrog. Päivässä ja sitten laboratoriokoe.
Kommentit (12)
Siis tarkoitatko että lääkitystä sitten vähennetään50 ->25
Kai nyt ainakin ennen annoksen muuttamista???
Vierailija kirjoitti:
S -TSH 5.84 mU/l
S -T4-V 13 pmol/l
S -TSH 3.19 mU/l
S -T4-V 14 pmol/l
Toinen lääkäri kirjoitti että 6 kuukautta 50mikrog. Päivässä ja sen jälkeen 3 kuukautta 25mikrog. Päivässä ja sitten laboratoriokoe.
Aikai isolla annoksella aloitettiin, kun TSH ei tuon korkeampi. Minkä ikäinen olet? Minkälaisia oireita oli?
Yleensä verikoe otetaan ensimmäisen kerran 6 vkon - 2 kk kuluttua aloituksesta, että aika nopeasti sulla otettiin. Lääkäreiden suunnitelma kuulostaa hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko että lääkitystä sitten vähennetään50 ->25
Kyllä
Ap.
Miten se etukäteen tiedetään, että annosta voidaan laskea? :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S -TSH 5.84 mU/l
S -T4-V 13 pmol/l
S -TSH 3.19 mU/l
S -T4-V 14 pmol/l
Aikai isolla annoksella aloitettiin, kun TSH ei tuon korkeampi. Minkä ikäinen olet? Minkälaisia oireita oli?
estrogeenikorvaushoito niin annostus korkeampi?
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Miten se etukäteen tiedetään, että annosta voidaan laskea? :o
Eikö pitäisi ottaa kokeet ennen kuin annostusta vähennetään?
Ap.
Minkä takia lääkitystä pitäisi tuolloin vähentää automaattisesti? tossa mennään kyllä metsään taas niinkuin julkisella aina kilpirauhasasioissa.
Ihme että olet edes saanut läääkityksen. Mulla oli tsh 2,42 ja t4v 11 (12-22) oireet yritettiin selittää kaikella muulla , mutta alhaisen t4v takia vaadin koelääkityksen.
Aloitettiin 50 , nostettiin 100 ,nyt annos 100 + 125 joka toinen päivä: tsh 0,3 (suunnilleen) ja t 4v 16. Ei tietoakaan liikatoiminnasta.
Annosta pitää nostaa niin kauan, että oireet poistuvat, eikä niin että tsh on 1-2 !
Potilas pitäisi hoitaa t4 v ja t3 v ja oireiden poistumisen perusteella, ei tsh perusteella.!
Kun arvot ovat tuollaiset, mielestäni lääkitystä pitäisi paremminkin nostaa kuin laskea, mutta en minä mikään lääkäri olekaan.
Minulla arvot ovat huomattavasti paremmat, ja lääkitys on 100 mikrogrammaa/päivä, on ollut jo vuosia, ja vointini on hyvä.
Eikö noita kokeita pitäisi ottaa useammin ?
Ap.