Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Likka tuli "käymään" kotona.

Vierailija
19.06.2016 |

Niin päissään kun voi ihminen olla. Puheesta ei saa mitään selvää. "mishä shihisko ön, menään shaunaan" Juu sisko on onneksi leirillä ja saunaan en mene. Ottanut taas muutakin kuin viinaa. Hän on vasta 19v. Menetty tapaus. Sisko on vasta 8v.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä niin yrittäisin kaikkeni,saada nuoren takaisin raiteille. Ei se vielä voi olla menetetty tapaus.

Vierailija
2/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myykö hän seksiä?

Luulisin. Ikävävä kyllä. Muuten voi olla aineisiin ja muuhun rahaa. Työtön likka. Isänsä jotain rahaa sille antaa. Ei niillä pärjää varmasti. Tosin ekan kerran pilvestä kärähti ollessaan 14v. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko se yksin? Millä rahalla?

Vierailija
4/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana sinun tehtäväsi on taistella tyttösi takaisin maan pinnalle. Puhu rauhallisesti, mutta järkevästi järkeä joka kerta. Sano, että nyt keskustellaan. Että tyttö on sinulle tärkeä. Ota yhteyttä auttaviin tahoihin, saat voimia, apua ja neuvoa. Se on vanhemmuutta.

Minulla on vuosien kokemus taistelusta saada oma lapseni, nyt jo nuori mies, takaisin raiteilleen. Se on minun elämän tärkein tehtävä. Ja olen jo pitkällä asiassa. Moni asia on nyt hyvin mutta ei suinkaan kaikki. Vielä on tehtävää. Mutta olen tarvinnut valtavan määrän sisua ja tietoa ja uskallusta. Kaiken tämän jälkeen minusta on hiin ihmeellistä, kuinka ihmiset valittavat ihan tyhmistä asioista. Itse olen säästynyt lopulliselta burn outilta, mutta olen osannut käyttää hyväksi kaikkia auttavia tahoja. Se on tehtäväni.

Vierailija
5/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enään. Kaiken olen koittanut. Toivon ettei nuoremmasta tule samanlaista. En jaksa enään. Niin. Likka nukahti sohvalle juotuaan siiderin.ap

Vierailija
6/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa enään. Kaiken olen koittanut. Toivon ettei nuoremmasta tule samanlaista. En jaksa enään. Niin. Likka nukahti sohvalle juotuaan siiderin.ap

Onko sinulla ketään aikuista, jonka voit saada itsellesi tueksi?  Ota tarvittaessa yhteyttä paikkakuntasi sosiaalitoimeen ja kysy miten menetellä, kun lapsesi on jo 19. Jos yksin pyörität asioita mielessäsi, uuvut ja alat vihata tytärtäsi. Tarvitset samaan aikaan varaventtiilin, kun autat lastasi. Hän tulee sentään vielä kotiinsa ja haluaa tavata edes siskonsa. Sekin kertoo jo jostain.

Väsymyksesi kertoo, että välität, muutenhan olisit aivan tunteeton. Se on hyvä lähtökohta. Käännä väsymys vaikkapa vihastumiseksi, mutta älä käännä sitä itseesi tai tyttöösi, vaan vihasta saat voimaa tarttua puhelimeen. Soita MLL:ään, kriisipuhelimeen tai vastaavaan. Aloita nyt uusi polku tässä asiassa. Hienoa, että kirjoitit tälle palstalle. Se on sinun avunpyyntösi.

Vierailija
7/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oman lapsen suhteen saa koskaan luopua toivosta. Oma tyttösi on vielä tosi nuorikin. Kotiin tuleminen voi olla avunhuuto. Hän haluaa hetken tuntea olevansa normaali ja tärkeä perheelleen. Sellaiset hetket on kaikista arvokkaimpia kun ryhtyy tavoittelemaan päihteettömyyttä. Viet omalta lapseltasi viimeisenkin motivaation yrittää muuttaa suuntaa, jos käännät hänelle selkäsi.

Vierailija
8/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kuulkaa aina auta vaikka mitä tekis lapsensa eteen. Joskus siinäkin tulee raja vastaan ja hyvä niin.

Se on aina hyvä huudella jos ei itse ole tuollaisessa tilanteessa ollut.

Vierailija
9/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä "enään" -tapausten lapsista tuppaa tulemaan jotain vähän huonompaa. Ehkä tästä nuoremmastakin, valitettavasti. 

Mikäli aloittaja ei tajua, niin tarkoittamasi sana on "enää". Pikkuasia, mutta korreloi elämänhallintaan. 

Vierailija
10/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne. Tiedoksi kommentoijille, että aikuisen ihmisen elämään ei muut juuri voi vaikuttaa, jos ei itsestä löydy motivaatiota ja halua muutokseen, niin puhuminen ja läheisten tuki ja apu ei merkitse mitään. T. Kokemusta on, siskon roolissa. Kuinka mua ahdistaakaan nää ihmiset, jotka vuodesta toiseen piinaa läheisiään ja tekee heidän elämästään tuskaa ja helvettiä.

Vierailija
11/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois niin mahtavaa olla kunnolla pilvessä. Tai edes kännissä. Ooo torstai tule jo, tahdon olla kuutamolla.

Vierailija
13/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoititko täällä viime vuonna että tyttö asui vielä kotona ja joi siellä?

Silloin neuvottiin, että tyttö pois kotoa ja omilleen. Kyllä se valitettavasti on niin että päihdeongelmaiselle on pakko laittaa tiukat rajat. Ei hyysääminen auta mitään. Lähinnä mahdollistaa.

Jaksamista. En voi edes kuvitella kuinka kauhea tilanteesi on. Äitinä voin yrittää ymmärtää, olisi hirveää, jos minun lapseni elämä menisi noin. Enkä minä sitä pystyisi estämään

Vierailija
14/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä kuppi vahvaa kahvia ja sitä juodessanne sano, että haluat jutella hänen kanssaan. Kuuntele myös, mitä hänellä on asiaa, kerro myös, että autat hakemaa apua, että jotain on tehtävä, jotta tytön tilanne muuttuu. Että olen ollut äärettömän huolissasi. Miten tytön isä? Yksikin askel eteenpäin polulla, on suunta johonkin. Yritä hetkeksi unohtaa oma epätoivosi, suuntaa katse tyttöön. Purkaa sitten oma epätoivosi vaikka tänne palstalle.

Vierailija
15/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä "enään" -tapausten lapsista tuppaa tulemaan jotain vähän huonompaa. Ehkä tästä nuoremmastakin, valitettavasti. 

Mikäli aloittaja ei tajua, niin tarkoittamasi sana on "enää". Pikkuasia, mutta korreloi elämänhallintaan. 

Häpeä! Ihmisen tilanne on oikeasti rankka. Ja sinä... Just

Vierailija
16/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei humalaisen kanssa puhuta. Voisi olla ok laittaa myös kotio tulemiseen raja. Ei päihtyneenä

Vierailija
17/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo jutteluun kehottavat ihmiset eivät tiedä yhtään mitään todellisesta elämästä. Vaikka ap seisoisi päällään tms. ei sillä olisi vailutusta tyttöön.

Vierailija
18/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei kuulkaa aina auta vaikka mitä tekis lapsensa eteen. Joskus siinäkin tulee raja vastaan ja hyvä niin.

Se on aina hyvä huudella jos ei itse ole tuollaisessa tilanteessa ollut.

Yleensä se on niin, että ne joiden lapset eivät selviä tuosta, ovat huutamassa että meidänkin lapsi on tuollainen, kaikkeni olen tehnyt, en enää välitä. Ne joiden lapset selviävät, huutelevat kuten 6,8 ja 9. Ja nämä kaksi ääripäätä ovat olleet tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
19/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo jutteluun kehottavat ihmiset eivät tiedä yhtään mitään todellisesta elämästä. Vaikka ap seisoisi päällään tms. ei sillä olisi vailutusta tyttöön.

Juuri näin. Päihtyneen kanssa ei ole mitään hyötyä puhua.

Ja kaikki hyysääminen, rahan ym antaminen pois. Selvät rajat.

Ja äidin olisi hyvä varata aika itselleen A-klinikalta. Sinne pääsee myös omaiset ja saa apua selviytyä

Vierailija
20/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois niin mahtavaa olla kunnolla pilvessä. Tai edes kännissä. Ooo torstai tule jo, tahdon olla kuutamolla.

Miksi?! Voi, miksi?!

Haluan pitää oman pääni selvänä 😃 .. 😄

En todellakaan haluaisi käyttää aineita, joilla saa pään sekaisin 😔

Nautin elämästä selvänä :) Voi, miten kurjaa olisikaan olla pää sekaisin.

Käyn töissä, enkä halua hukata aikaa kännäämiseen.

Ulkoilua, liikuntaa, puutarhatöitä, läheisten seurasta nauttimista, vihermehuja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän