Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Likka tuli "käymään" kotona.

Vierailija
19.06.2016 |

Niin päissään kun voi ihminen olla. Puheesta ei saa mitään selvää. "mishä shihisko ön, menään shaunaan" Juu sisko on onneksi leirillä ja saunaan en mene. Ottanut taas muutakin kuin viinaa. Hän on vasta 19v. Menetty tapaus. Sisko on vasta 8v.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa enään. Kaiken olen koittanut. Toivon ettei nuoremmasta tule samanlaista. En jaksa enään. Niin. Likka nukahti sohvalle juotuaan siiderin.ap

Näistä "enään" -tapausten lapsista tuppaa tulemaan jotain vähän huonompaa. Ehkä tästä nuoremmastakin, valitettavasti. 

Mikäli aloittaja ei tajua, niin tarkoittamasi sana on "enää". Pikkuasia, mutta korreloi elämänhallintaan. 

Häpeä! Ihmisen tilanne on oikeasti rankka. Ja sinä... Just

Totuus tekee kipeää! 

Enään-sanan käyttäminen kertoo siitä, että koulutustaso nolla. Raakaa faktaa, että elämssä menestyjät tulevat toisenlaisista piireistä. 

En minä tätä maailmanmenoa ole luonut. 

Vierailija
22/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo jutteluun kehottavat ihmiset eivät tiedä yhtään mitään todellisesta elämästä. Vaikka ap seisoisi päällään tms. ei sillä olisi vailutusta tyttöön.

Juuri näin. Päihtyneen kanssa ei ole mitään hyötyä puhua.

Ja kaikki hyysääminen, rahan ym antaminen pois. Selvät rajat.

Ja äidin olisi hyvä varata aika itselleen A-klinikalta. Sinne pääsee myös omaiset ja saa apua selviytyä

Tuolla tavalla on lähtenyt yhden jos toisenkin henki. Puhuminen selvinpäin on avainasemassa, toista arvostava kommunikointi, ei vähättely, ei alistaminen, ei hylkääminen. Siinä on vähän opettelemista, jos kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi tyttösi juo?

Vierailija
24/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastani en ulos heitä. Aina saa kotiin tulla. Nukkuu jo. Aamulla koitan keskustella,taas kerran. Itkettää vaan kun noin nätti ja fiksu likka tuollaiseksi on itsensä saanut.ap

Vierailija
25/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri lukiossa alkoi vetämään kaikkea mitä eteen tuli. Ei alkoholia kuitenkaan, koska se lihottaa, kannabiksen jätti, kun siitä tulee mässyt.

Hänellä oli 11 vuotta nuorempi sisko ja jo kuudennella oli pahemmassa tilassa kuin isosiskonsa. Oli katkasuhoitoja yms.

Tuo nuorempi sisko oli oman pikku siskoni kanssa samalla luokalla.. Aivan yhtä helvettiä ja miten sisko idolisointi voikaan tehdä toisesta narkkarin myös.

Tuo nuorempi sisko on nyt kuollut. Tää vanhempi elää Tukholmassa pirihuorana.

Ns. hyvästä perheestä. Vanhemmat opettajia ja asuivat hyvällä alueella jne. Vanhempien vaatimukset olivat tietenkin, että kaikesta pitää saada parhaat pisteet. Jos kymppiä ei kokeista tullut, niin ei hyvä heilunut. Todellakin heilunut. Äiti myös pahoinpiteli tätä vanhempaa tytärtään.

Lasu ei ajoissa puuttunut, kun mahdotonta, että opettajat laiminlöisi lapsiaan. Etenkin, kun toinen näistä oli erityisopettaja.

Vierailija
26/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurja tilanne. Tiedoksi kommentoijille, että aikuisen ihmisen elämään ei muut juuri voi vaikuttaa, jos ei itsestä löydy motivaatiota ja halua muutokseen, niin puhuminen ja läheisten tuki ja apu ei merkitse mitään. T. Kokemusta on, siskon roolissa. Kuinka mua ahdistaakaan nää ihmiset, jotka vuodesta toiseen piinaa läheisiään ja tekee heidän elämästään tuskaa ja helvettiä.

Tuo lapsi ei ole kauan ollut aikuinen. Häneen on ollut aikaa vaikuttaa monen monta vuotta.

Kyllähän näistä narkkarikertomuksista aina yksi asia tulee läpi: laiminlyönti.

Vierailija
27/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois niin mahtavaa olla kunnolla pilvessä. Tai edes kännissä. Ooo torstai tule jo, tahdon olla kuutamolla.

Miksi?! Voi, miksi?!

Haluan pitää oman pääni selvänä 😃 .. 😄

En todellakaan haluaisi käyttää aineita, joilla saa pään sekaisin 😔

Nautin elämästä selvänä :) Voi, miten kurjaa olisikaan olla pää sekaisin.

Käyn töissä, enkä halua hukata aikaa kännäämiseen.

Ulkoilua, liikuntaa, puutarhatöitä, läheisten seurasta nauttimista, vihermehuja...

Siksi. oi siksi että pilvessä on hauskempaa. Paremman puutteessa kännikin on parenpi kuin ei mitään. Selvinpäin tässä olen torstaihin asti ja sitten menee kolme päivää onnellisen ihan vitun huolella kuutamolla.

Vierailija
28/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastani en ulos heitä. Aina saa kotiin tulla. Nukkuu jo. Aamulla koitan keskustella,taas kerran. Itkettää vaan kun noin nätti ja fiksu likka tuollaiseksi on itsensä saanut.ap

Noi voi voi. Miksi hän juo? Oletko koskaan edes sitä ajatellut? Kolahtaako lapsuuden kotioloihin?

Vierailija
29/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuasenteesi on ihan hyvä. Mutta hanki myös ulkopuolisia tueksesi. Joskus lapsi ei kehtaa, osaa tai halua puhua sittenkään   kaikkein läheisimmilleen. Hieman vieraammalle voi olla helpompi puhua. Ulkopuolinen ei myöskään ole niin tunteissaan kiinni, vaan voi katsoa asiaa ikään kuin kauempaa, ja joskus se on hyvä. Mutta asenteellista tukea lapsi tarvitsee kotoaan ja vanhemmiltaan. Sano myös selkeästi asiasi ja miten itse näet, että asioissa on hyvä edetä kun olet kuullut tyttöäsi. Kysy myös miltä asiat tuntuvat toisesta. Olette kuin viidakossa, jossa tarvitaan nyt polun näyttäjää.

Vierailija
30/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois niin mahtavaa olla kunnolla pilvessä. Tai edes kännissä. Ooo torstai tule jo, tahdon olla kuutamolla.

Miksi?! Voi, miksi?!

Ulkoilua, liikuntaa, puutarhatöitä, läheisten seurasta nauttimista, vihermehuja...

Nämä tasapäiset ihmiset ahdistavat minua. Siksi käytän huumeita.

Vierailija
31/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei humalaisen kanssa puhuta. Voisi olla ok laittaa myös kotio tulemiseen raja. Ei päihtyneenä

Tuo raja voisi olla hyvä myös pikkusiskon kannalta! Tuossa voi tulla eteen se kauhea tilanne, että kumman lapsistaan pelastaa :(

Vierailija
32/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?! Voi, miksi?!

Siksi. oi siksi että pilvessä on hauskempaa. Paremman puutteessa kännikin on parenpi kuin ei mitään. Selvinpäin tässä olen torstaihin asti ja sitten menee kolme päivää onnellisen ihan vitun huolella kuutamolla.

Niin ehkä alussa. Mä itse lopetin kun se meni siihen että kännissä vaan itkin, hajotin huonekaluja, löin ihmisiä, suunnittelin itsemurhaa, ravasin päivystyksessä. Kannabiksesta sain ääniharhoja ja pelkotiloja loppujenlopuksi. En tosin syytä puolen vuoden psykoosiani pelkästä kannabiksesta, käytin myös piriä ja subua. Se ei ollut kuule kovin hauskaa. Olen kiitollinen siitä, että se meni ohi. Melko pelottava ajatus, ettei se kaikilla todellakaan mene ohi. Lemmikkini kuolivat, parisuhde ja ihmissuhteet meni, koulu jäi kesken, monta kertaa meinasin kuolla, jouduin väkivallan ja hyväksikäytön uhriksi, rahat meni ja otin pikavippejä. Rukoilen jumalalta apua etten ole koskaan enää niin tyhmä että joudun siihen samaan paskaan. Kiitos vanhemmilleni että olen selvinpäin ja turvassa tällä hetkellä. Sekä päihdetyöntekijöilleni. Ja ap.n kysymykseen vastaan, johonkin päihdehoitoon se tyttö pitäisi saada. Voisi aloittaa vaikka päihdetyöntekijän kanssa juttelusta ja kysyä hänen näkökulmia erilaisista päihdehoitopaikoista. Jotkut on hyvinkin kodinomaisia jos ei ole niin paha tilanne että katkolle täytyy lähteä ensin.

Vierailija
33/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?! Voi, miksi?!

Niin ehkä alussa. Mä itse lopetin kun se meni siihen että kännissä vaan itkin, hajotin huonekaluja, löin ihmisiä, suunnittelin itsemurhaa, ravasin päivystyksessä. Kannabiksesta sain ääniharhoja ja pelkotiloja loppujenlopuksi. En tosin syytä puolen vuoden psykoosiani pelkästä kannabiksesta, käytin myös piriä ja subua. Se ei ollut kuule kovin hauskaa. Olen kiitollinen siitä, että se meni ohi. Melko pelottava ajatus, ettei se kaikilla todellakaan mene ohi. Lemmikkini kuolivat, parisuhde ja ihmissuhteet meni, koulu jäi kesken, monta kertaa meinasin kuolla, jouduin väkivallan ja hyväksikäytön uhriksi, rahat meni ja otin pikavippejä. Rukoilen jumalalta apua etten ole koskaan enää niin tyhmä että joudun siihen samaan paskaan. Kiitos vanhemmilleni että olen selvinpäin ja turvassa tällä hetkellä. Sekä päihdetyöntekijöilleni. Ja ap.n kysymykseen vastaan, johonkin päihdehoitoon se tyttö pitäisi saada. Voisi aloittaa vaikka päihdetyöntekijän kanssa juttelusta ja kysyä hänen näkökulmia erilaisista päihdehoitopaikoista. Jotkut on hyvinkin kodinomaisia jos ei ole niin paha tilanne että katkolle täytyy lähteä ensin.

Päin helvettiä menee kun ei hallitse käyttöä vaan käyttö hallitsee ihmistä. Mä en ole koskaan ottanut muuta kuin alkoholia ja/tai kannabista. Niidenkin käyttö pysyy hallinnassa, parinkymmentä vuotta kokemusta. Nyt vaan himolla odotan juhannusta kun tekee mieli ottaa oikein kunnolla.

Vierailija
34/67 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi voi voi. Miksi hän juo? Oletko koskaan edes sitä ajatellut? Kolahtaako lapsuuden kotioloihin?

Kotona harvoin alkoa nautittiin. Ex-mies kyllä joi muttei ikinä lasten nähden. Itse otan lasin viiniä harvoin. Ehkä syy onkin minun. En ole opettanut lastani nauttimaan kohtuudella. Oksensi nimittäin matolle hetki sitten. ap

Vierailija
35/67 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona harvoin alkoa nautittiin. Ex-mies kyllä joi muttei ikinä lasten nähden. Itse otan lasin viiniä harvoin. Ehkä syy onkin minun. En ole opettanut lastani nauttimaan kohtuudella. Oksensi nimittäin matolle hetki sitten. ap

Maton hän pesee itse heti herättyään? Tietty.

Vierailija
36/67 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään oikein auta jos ei likalla ole itsellä halua tehdä asialle jotain. 

Vierailija
37/67 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halu vaatii motivaation. Pitäisi siis myös tietää, miksi alkoi juomaan, mikä motivoi siihen, mihin se oli "lääke"? Ei ole olemassa sellaista, ettei mikään auta, olemassa on ettei tahdota ymmärtää syitä. Seuraukset on helppo todeta, niitä kauhistella ja siirtää itse ongelma sivuun, mikä vain syventää ongelmaa ja seurauksia.

Vierailija
38/67 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halu vaatii motivaation. Pitäisi siis myös tietää, miksi alkoi juomaan, mikä motivoi siihen, mihin se oli "lääke"? Ei ole olemassa sellaista, ettei mikään auta, olemassa on ettei tahdota ymmärtää syitä. Seuraukset on helppo todeta, niitä kauhistella ja siirtää itse ongelma sivuun, mikä vain syventää ongelmaa ja seurauksia.

Niin ja se pitää löytyä itsestä ei muista ihmisistä. Hoitoon meno voisi tehdä tytölle hyvää esim Mikkeli-yhteisö hoito. 

Vierailija
39/67 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei kuulkaa aina auta vaikka mitä tekis lapsensa eteen. Joskus siinäkin tulee raja vastaan ja hyvä niin.

Se on aina hyvä huudella jos ei itse ole tuollaisessa tilanteessa ollut.

Juuri niin. Kaikista parhaimmat neuvojat ja kauhistelijat on ne joilla ei ole harmainta aavistusta asiasta oikeasti. Ja se vahingonilon määrä toisen näännyttävästä hädästä.

Ja kenen tahansa lapsesta voi tulla aloittajan lapsen kaltainen. Kukaan ei ole turvassa. Suuri osa nuorista kokeilee vaikka mitä ja hölmöilee. Jollakin käy sitten huonommin. Aine koukuttaa sietokyky ei olekaan niinkuin kavereilla jotka voi kääntää suuntaa ilman vaikeuksia. Ja halveksua niitä jotka jää sinne vaikka itsekin tehnyt ihan samaa.

Yksi minua halveksunut tuli huolineen kun aviomies 50v oli lomautettuna alkanut juomaan ja käyttämään pillereitä. Työt oli jatkuneet mutta nyt oli mennyt ajokortti ja oli saanut turpiinsa jossain hämäräporukassa. Ajattelin että nytkö minun pitäisi ymmärtää ja lohduttaa. Annoin ohjeeksi ottaa avioero sillähän siitä pääsee toisin kuin omasta lapsesta joka on jokaiseen kehon soluun kirjoitettu. Kartan tuota tuttua nyt enkä koskaan jää juttelemaan yhtään mitään.

Vierailija
40/67 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti äitipuoli kirjoittelee, jos AP olisi verivanhempia niin ois toinen ääni kellossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan