Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos britit lähtee EU:sta nettishoppailu menee pilalle!

Vierailija
19.06.2016 |

Tajusin just että suurin osa suosikkinettikaupoista on briteissä. No, jos hölmöt lähtevät EU:sta ei enää voi tilata kuten EU:n sisäisestä maasta. Sama tilata Kiinasta kuin Briteistä :( Voi ei, nyt täytyy toivoa että pysyvät mukana.

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tilaa Saksasta? Samat tuotteet siellä on.

Vierailija
2/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kansanäänestys ole neuvoa antava..? Ja mahdollinen ero EU:sta veisi kaksi vuotta, ehtisit tänä aikana tilailla briteistä rompetta ja kosmetiikkaa kaapit täyteen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ne nyt varmaan äänestää oikein kun kerta sun jutut menee mönkään. Sinustahan kaikki on kiinni...D

Vierailija
4/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä oo esim. asosta eikä Lushin kitchen-tuotteita :((((

Vierailija
5/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt oikein hoksaa miten se pilalle menee tai miten se olisi sama kun kiinasta tilaaminen. Briteistä tilaan itsekin jatkuvasti, ei haittaa silti yhtään. Toivottavasti eroavat.

Vierailija
6/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä muutenkaan kannata tukea Britannian veroparatiiseja kuten Jersey-saaria, joissa suurin osa brittiläisistä nettikaupoista sijaitsee.

Vierailija
7/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä oo esim. asosta eikä Lushin kitchen-tuotteita :((((

Asoksesta voi nytkin tilata tuotteet vaikka Turkmenistaniin jos siltä tuntuu, vaikkei siellä ole unionista koskaan kuultukaan. Miksi tilanne muuttuisi oleellisesti yhtään mitenkään, jos Britit lähtisi lätkimään?  Ei sitä unionia tilaamiseen tarvita.

Vierailija
8/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt oikein hoksaa miten se pilalle menee tai miten se olisi sama kun kiinasta tilaaminen. Briteistä tilaan itsekin jatkuvasti, ei haittaa silti yhtään. Toivottavasti eroavat.

Mahdollisen eron jälkeen Britannia on EU:n ulkopuolinen alue. Voi sieltä edelleen toki tilata, mutta tilatuista tavaroista pitää maksaa verot ja tullimaksut. Eli rahulia kuluu enemmän.

Vierailija
9/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pienemmät postikulut. Viimeksi kun tilasin Englannista, oli postikulut jäätävät 28 euroa.

Sinkkumies

(vaikka onhan tämä trolli ja tuo nettikauppailu on ainoa hyvä asia mikä on toteutunut siinä mitä eu:sta luvattiin. Tavaroiden vapaa liikkuvuus yms. paskanmarjat. Autoverot ovat vain kasvaneet)

Vierailija
10/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ei olisi sama kuin Kiinasta tilaaminen? Ihan samalla tavalla Englannissakin tulee olemaan jatkossa esimerkiksi tullimaksut.

Vierailija
11/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ne nyt varmaan äänestää oikein kun kerta sun jutut menee mönkään. Sinustahan kaikki on kiinni...D

Kyseessä on kuitenkin maksava asiakas, joten varmaan oman maan yrittäjiä saattaa kiinnostaa, wink ;) 

Sinkkumies

Vierailija
12/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisen eron jälkeen Britannia on EU:n ulkopuolinen alue. Voi sieltä edelleen toki tilata, mutta tilatuista tavaroista pitää maksaa verot ja tullimaksut. Eli rahulia kuluu enemmän.

Totta, mutta käytännössä puhutaan ihan penneistä. Tai no, tottakai riippuu tilauksista, luonnollisesti. Siltikin Briteistä saa monia asioita reippaasti halvemmalla kun täältä, joten en ainakaan itse jättäisi ns. extramaksujen takia tilaamatta. 

Vierailija
13/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pienemmät postikulut. Viimeksi kun tilasin Englannista, oli postikulut jäätävät 28 euroa.

Jaa, minä taas olen aina saanut suhteessa halvemmat postikulut Englannista tilattaessa kuin Saksasta tilattaessa. 

Vierailija
14/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin just että suurin osa suosikkinettikaupoista on briteissä. No, jos hölmöt lähtevät EU:sta ei enää voi tilata kuten EU:n sisäisestä maasta. Sama tilata Kiinasta kuin Briteistä :( Voi ei, nyt täytyy toivoa että pysyvät mukana.

Mitä tuotteita tilat?

Vierailija
15/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan EU:n ansiota on, ettei brittiläisistä nettikaupoista tilatessa tartte maksaa tuplaveroa tai tullia. Kyllähän ne varmasti mielellään toimittavat vaikka maailman ääriin tuotteensa, mutta niistä joutuu asiakas sitten maksamaan enemmän kuin sisämarkkinoilla. Myös rahaliikenne on EU:n sisällä helpompaa, nopeampaa ja halvempaa. Toivon, et jos Brexit tulee, Brittien nettikaupat kaatuu ja turisteja seisotetaan tuntitolkulla Mallorcan passijonossa kuten ennen vanhaan. Ei voi syödä ja säästää kakkua.

Vierailija
16/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

(vaikka onhan tämä trolli ja tuo nettikauppailu on ainoa hyvä asia mikä on toteutunut siinä mitä eu:sta luvattiin. Tavaroiden vapaa liikkuvuus yms. paskanmarjat. Autoverot ovat vain kasvaneet)

No miten olisi vaikka Lidl? Ja Helsingin ja Tallinnan välillä menee valtavasti laivoja alkoholijuomien Eestistä hakemista varten ja liput on erittäin halpoja, minkä ehkä voisin laskea itselleni eduksi vaikka en sieltä itse alkoholijuomia ostakaan.

Vierailija
17/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä muutenkaan kannata tukea Britannian veroparatiiseja kuten Jersey-saaria, joissa suurin osa brittiläisistä nettikaupoista sijaitsee.

Mun mielestä se on niiden oma ongelma, jos ovat niin tyhmiä etteivät ala verottaa tällaisia "veroparatiiseja". Voinhan minäkin perustaa oman talon kokoisen veroparatiisini, jossa en maksa veroja ;)

Sinkkumies

Vierailija
18/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

No miten olisi vaikka Lidl? Ja Helsingin ja Tallinnan välillä menee valtavasti laivoja alkoholijuomien Eestistä hakemista varten ja liput on erittäin halpoja, minkä ehkä voisin laskea itselleni eduksi vaikka en sieltä itse alkoholijuomia ostakaan.

Se että ne pitää hakea eestistä ei ole vapaata liikkuvuutta nähnytkään. Puhumattakaan meidän autojen hinnoissa, jotka ovat eurooppalaisiin nähden pilvissä. Onko se sitten ihme, että ajellaan Euroopan vanhimmalla autokannalla. 

Vierailija
19/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Lidl vertausta en ymmärtänyt. Onhan täällä ollut ulkomaisia yrityksiä jo kymmeniä vuosia ennen Eu:ta ;)

Miten monikansallinen yritys tähän liittyy?

Sinkkumies

Vierailija
20/114 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta käytännössä puhutaan ihan penneistä. Tai no, tottakai riippuu tilauksista, luonnollisesti. Siltikin Briteistä saa monia asioita reippaasti halvemmalla kun täältä, joten en ainakaan itse jättäisi ns. extramaksujen takia tilaamatta. 

Käypäs tarkistamassa tullin sivuilta faktat ja laske sitten pennisi uudelleen. Tilasin Kiinasta hiljattain kaksi käsilaukkua, joista toinen jäi "kiinni" tulliin.  Maahantuontiverot, ALV ja muut tullimaksut nostivat 58 euron laukun hinnan melkein yhdeksään kymppiin. :( 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi