Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini raivostuttaa!!!

Aloittaja
19.06.2016 |

Teini työllistää käytöksellään päivittäin koko perhettä. Jatkuvasti saa olla taistelemassa kotitöiden teosta, oman huoneen siivoamisesta, henkilökohtaisesta hygieniasta huolehtimisesta jne.jne.jne. Helpompi olisi tietysti antaa asioiden olla ja antaa teinin homehtua paskaisena oman huoneensa syövereihin. Onko muilla näin raivostuttavia teinareita kotona?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sen kuuluukin tehdä. Sehän on teini.

Vierailija
2/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on teini, mitä odotit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään se että käytät sanaa "teinari", kertoo ihan riittävästi kasvatustaidoistasi.

Vierailija
4/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruusikäinen.. Teinin tulee irrottautua, mutta kyllä iso osa nuorista käyttäytyy fiksusti ja huolehtii itsestään. Meillä ennen siisti ja huolehtivainen lapsi muuttui yhtäkkiä aivan kamalaksi, eikä siinä touhussa ole ollut kyllä mitään tekemistä vanhempien kasvatustaitojen kanssa! Helppo tie on aina syyllistää se vanhempi, mutta itse olen niin väsynyt lapsen kanssa takkuamiseen että odotan sitä päivää kun tuo kamaluus muuttaa pois kotoa! Ei kai ole tarkoitus että teini touhuillaan pilaa muun perheen elämän, siihenkö nuoruusikä antaa oikeuden?

Vierailija
5/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Meilla on maailman ihanin teini.

Vierailija
6/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Nuoruusikäinen.. Teinin tulee irrottautua, mutta kyllä iso osa nuorista käyttäytyy fiksusti ja huolehtii itsestään. Meillä ennen siisti ja huolehtivainen lapsi muuttui yhtäkkiä aivan kamalaksi, eikä siinä touhussa ole ollut kyllä mitään tekemistä vanhempien kasvatustaitojen kanssa! Helppo tie on aina syyllistää se vanhempi, mutta itse olen niin väsynyt lapsen kanssa takkuamiseen että odotan sitä päivää kun tuo kamaluus muuttaa pois kotoa! Ei kai ole tarkoitus että teini touhuillaan pilaa muun perheen elämän, siihenkö nuoruusikä antaa oikeuden?

sulla on asenteessa vikaa. Teini ei ole mikään kamaluus. Rakasta häntä.

Vierailija
7/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on superihanaa kun saa vielä vääntää noista käytännön asioista. On niin vähän aikaa jäljellä kun teini on enää kotona, niin ihan ainakin minä jaksan ihan mielelläni vääntää arjen perusasioista vielä muutaman vuoden. Kyllä näitä vuosia tulee vielä ikävä. Teinit ovat niin suloisia kaikessa keskeneräisyydessään.

Vierailija
8/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kyse vain minun  " asenteestani ", vaan koko perheen väsymyksestä. Muu perhe pyrkii elämään normaalia elämää, mutta teini pilaa käytöksellään jokaisen pienen hengähdyshetken. Olen ehdottanut perheneuvolaan menoa, mutta siitähän se vasta huuto alkaa.

Vierailija
9/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se ei ole enää teini, vaan nuori aikuinen. Koko perhe joutuu tästä kärsimään, hyvin voimakastahtoinen tapaus. Elää tuolla paskassa ja en vaan enää jaksa huutaa. Ei tee juuri mitään, mutta kaikki edut kyllä käyttää; lainaa autoa, ei joudu maksamaan mitään kotiin ym. Ja EN tarvitse neuvoja kiitos, kaikki on kokeiltu, KAIKKI. Nyt on oma asunto haussa tälle nuorelle ja mitä pikemmin löytyy, sen parempi. Rakastan lastani, mutta en vaan enää jaksa.

Vierailija
10/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angstit menos

Vierailija
11/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se ei ole enää teini, vaan nuori aikuinen. Koko perhe joutuu tästä kärsimään, hyvin voimakastahtoinen tapaus. Elää tuolla paskassa ja en vaan enää jaksa huutaa. Ei tee juuri mitään, mutta kaikki edut kyllä käyttää; lainaa autoa, ei joudu maksamaan mitään kotiin ym. Ja EN tarvitse neuvoja kiitos, kaikki on kokeiltu, KAIKKI. Nyt on oma asunto haussa tälle nuorelle ja mitä pikemmin löytyy, sen parempi. Rakastan lastani, mutta en vaan enää jaksa.

Miksi esim. annatte ajaa autolla jos ei hommat ole hoidettu?

Vierailija
12/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo välillä aika rasittava, mutta rakas silti.

Vierailija
13/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

sulla on asenteessa vikaa. Teini ei ole mikään kamaluus. Rakasta häntä.

Just. Entä kun rakastaa, mutta se ei muuta mitään. Melkein toivoisin, että kohdallesi osuisi tällainen teinimonsteri. Älä neuvo asiassa, josta et oikeastaan tiedä yhtään mitään.

Vierailija
14/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen pääseväni vähällä, kun tyttäreni ei luuhaa kaupungilla, lintsaa koulusta eikä ole kiinnostunut päihteistä, mutta ylimielinen ja kohtuuton käytös kotona turhauttaa ajoittain. Tuntuu, että teini unohtaa hetkessä kaiken hänen eteensä tehdyn ja muistaa viikkokausia jokaisen tehtävän, jota häneltä pyydetään. "Mä en koskaan saa mitään ja miksi mun aina pitää" -rutinaa saa kuunnella päivittäin, ja ihan käsi sydämellä voin vannoa, että hän ei ole mistään jäänyt paitsi eikä häntä kohtuuttomasti kotitöillä rasiteta. Tiedän, että tämä kuuluu ikään, mutta joskus tekee hyvää avautua, vaikka sitten tänne.

Vierailija
15/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi esim. annatte ajaa autolla jos ei hommat ole hoidettu?

Tätä odotinkin. Myös autottomuutta on kokeiltu ja usko pois, se ei helpota tilannetta millään tavalla. Tämän nuoren on vain muutettava pois kotoaan, että tajuaa arvostaa niitä asioita, jotka ovat kotona olleet itsestäänselvyys.

Vierailija
16/27 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä helvetti repeää kun edes yritän ehdottaa auttajan luokse lähtemistä. Siitä ei tule kuulemma mitään koska teini häpeää minua. Sattuneesta syystä johtuen ei ole nyt ylimääräisiä kymmeniä tuhansia euroja plastiikkakirurgin operaatioita varten eli joutuu häpeämään minua jatkossakin jollen voita lotossa.

Vierailija
17/27 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla teinipoika 15 v, joka on aina ollut siisti ja huolehtinut tavaroistaan.. viimeisen vuoden ajan huone alkanut sotkeentumaan. Jos en sanoisi, niinnse tavaramäärä ja roskat vaan kasaantuisi nurkkiin pusseihin. Lisäksi ei jaksa edes tuulettaa huonettaan. Kun sanon siivoa keittiö se tapahtuu 40 min päästä, jos en sano 5 kertaa. Ja jos en sano 5 kertaa se tapahtuu ehkä seuraavana päivänä. Itse voin sanoa, että mua välillä ärsyttää ihan hirveästi, koska annan heille paljon kaikkea ja kun itse olin teini kuljin samoissa farkuissa koko yläasteen ja oma teinini saa kokoajan uusia vaatteita, jotka eivät ole halvimmasta päästä takit 150-200 e, hupparit 50-80 e, housut tietenkin aina vähintään 80 e. Kengät 120 e aina. Joululahjaksi sai vaatetta varmaan 1000 eurolla ja uuden padin. Kun olin teini muistan kun äidiltä pyysin 80 e kenkiä ja jouduin laittamaan 40 e omaa synttärirahaa. Ja niissä kengissä kuljin koko yläasteen ja mulle naurettiin. Sukatkin oli täynnä reikiä, kun en kehdannut yh-äidiltä pyytää uusia sukkia. Niin, ja olen 1990 syntynyt nainen eli en missään sodan keskellä elänyt. Mun lapsi ei tule ikinä ymmärtämään miltä tuntui, kun ostin ekan auton 27-vuotiaana kun aiemmin ei ollut varaa. Ajokortistani maksoin puolet ja vanhemmat puolet ja se oli valmistumislahjani 18-vuotiaana ja siitä kuulin sen jälkeen 5 vuotta, kun he osallistuivat niin paljon ajokorttiini. Poika sai 14-vuotislahjaksi 2000 e sähköskuutin. 

Mutta minä en tehnyt lapsia köyhyyteen. Minä haluan antaa heille enemmän etteivät he tunne kun muuttavat pois kotoa, että syntyivät vaan äidille elatusrahan takia ja sitten potkaistiin pieneen yksiöön ilman mitään. 

Olen tehnyt ison työn elämässäni saadakseni 4000-5000 e kuukausitulot. Nykyään olen yh ja lapsen isä maksaa hurjat 190 e kk lapsesta. Itse elätän siis ja ostan kaiken eikä se haittaa, mutta välillä tulee mieleen että lapseni ei vaan ymmärrä, että jotain pitäisi rahan eteen tehdä. 

Vierailija
18/27 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikä ei ole tekosyy käyttäytyä vastenmielisesti. Kuri kunniaan!

Vierailija
19/27 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sen kuuluukin tehdä. Sehän on teini.

No ei tuollainen vastarinta ole enää tervettä. Normaali teini saattaa ämpyillä ja nakella niskojaan, mutta ei käy mitään aktiivista vastarinta-kampanjaa. Tässä tapauksessa teini vaikuttaa luonnehäiriöiseltä.

Vierailija
20/27 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitren ajoissa toiminut. Nyt myöhäistä. Potki pihalle 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi